Pagina 1 van 2

Garage ervaringen

Geplaatst: za 13 nov, 2004 09:36
door Daffy
Kunnen we niet een onderwerp openen op dit forum met als inhoud ervaringen met de verschillende reparateurs. Misschien wel één met slechte ( of misschien wel goede) ervaringen met Kwikflut. Ik heb deze naam hier al meedere malen voorbij zien komen.
Daffy

Geplaatst: za 13 nov, 2004 10:10
door Punky
http://www.garagetest.nl/sub_cat_list.php?cat_id=1

Hier kun je ook je ervaringen kwijt!!! :lol:

Geplaatst: za 13 nov, 2004 12:55
door Stieno
natuurlijk is de kwikfit niet het beste adres voor reaparatie en onderhoud, t zijn fitters, ze verkopen uitlaten banden enz, en monteren dat (soms heel slecht).

Maar een keurmeester is een keurmeester. De co- waarder was wel degelijk te hoog, en opzich vind ik 14 euro nog wel gaan.

Wat me tegenstaat aan de kwikfit is dat ze de motor van een auto eng vinden, en dat ze alleen universele onderdelen kunnen bestellen.

Koos is idd sterves duur...

Eeen kwikfitverhaaltje nog, vorig jaar gingen we op vakantie met de kia. Bij de kwikfit in de dagen er voor de auto voor 500 euro laten herstellen, o.a. remmen achter. Vlak voorbij dijon verbrande t linker achterwiellager. Conclusie van mijn broer (monteur) toen we daar de camping ophobbelde, dat het lager was aangezien voor een zelfstellend lager, en de stelschroef was dus met apekracht vastgezet!.....En kia? nous ne connaisons pas....dus de onderdelen moesten uit nederland komen....

Dan ga ik toch liever dit jaar met de eend, kun je de reserveonderdelen uit elk zichzelfrespecterend weiland halen!

Maar evengoed alle kosten vergoed gekregen van de kwik fit, met hun excuses. en een paar dagen noodgedwongen extra vakantie :wink:

Mijn advies? wil je een auto laten afmelden, of wil je bandjes laten afdraaien (ik kom er geregeld, doen ze gratis hahah) dan kan je er best heen, maar wil je dat je auto echt wordt onderhouden, moet je toch naar een echte garage.

Maar ik kan toeren! apk tot 11-11 2005! hahahaha

Geplaatst: ma 15 nov, 2004 17:41
door Hanzzl69
Hee Steino,
Dat was wel ff zoeken op dat Amersfoortse Julianaplein hoor! Koos heeft zich een beetje verstopt. Gelukkig kon ik snel het spoor BX wrakken volgen en kwam zowaar bij hem in de schuur uit! Die kerel heeft wel heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel eendonderdelen zeg! En DS en BX ook. Arbeidsloon iets van 35 euro per uur is niet duur en APK voor 40 euro ook niet vind ik. Hij zegt dat hij, nu eenden schaarser worden, niks meer wegggooit. Alles kan weer gebruikt worden. Die instelling bevalt mij wel. Maar ... ik heb nu dus nog niks door hem laten doen wat geld kost dus misschien schrik ik me dan pas te barsten. We zien wel. Bedankt voor de tip!

Geplaatst: di 16 nov, 2004 11:58
door TB
Over de Kwikfit... als sollicitant krijg je te horen dat je bij elke APK ongeveer 300 euro aan reparatiekosten moet zien te vinden. Zegt me al genoeg....

Plus dat ze ook nog eens een keer een velg van me beschadigd hebben, de banden helemaal niet de goedkoopste waren bij hun zoals ze beweren. En dat k ook wel eens meegemaakt heb dat er een uitlaat verkeerd gemonteerd zat (verkeerde type eronder geknald).

Geplaatst: di 16 nov, 2004 22:53
door Stieno
koos heeft een keer mijn aandrijfassen gereviseerd voor iets van tegen de 200 euro.... daar heb je nieuwe voor.....


dus!

Enne , tjs das de kwikfit instelling, goedkoop testen en keuren, veel monteren...

Geplaatst: wo 17 nov, 2004 19:15
door Hanzzl69
Kreeg van een ander dit te lezen over Koos.
Koos Ziermans, de Citroënspecialist. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Goede
monteur, goede prater. Als je laat merken dat je zelf weet waar het over
gaat, gaat het allemaal goed. Ik heb echter de indruk dat hij af en toe
probeert wat meer werk te hebben dan noodzakelijk. Maar dat wordt natuurlijk
ook ingegeven door het feit dat hij wil dat dingen goed en compleet
gebeuren. Wat ik wel zeker meen te weten, is dat hij een hekel heeft aan
remmen helemaal ontluchten. Als je een klus gedaan wilt hebben, kun je er
best naar toe gaan, maar maak van tevoren goede afspraken (en laat zo hier
en daar je kennis een beetje doorschemeren; als die niet al te groot is, doe
het dan wat rustiger aan, want hij prikt natuurlijk wel door oppervlakkig
gelul heen). Wat prettig is met APK keuren: hij heeft geen remmentestbank,
en mag dus op de "ouderwetse" wijze de remmentest doen. Daar kom je dan toch
net effe wat makkelijker door dan wanneer een computer akelig precies
procentjes op het beeldscherm tovert.
Sowieso wel een fantastische Citroën-sloop, voor als je niet op de
magazijndag kan wachten. Niet te duur, en er staan (schat ik) zeker 50
eenden in verschillende stadia van ontbinding.

Goed alternatief in Amersfoort: Fokker Citroënspecialist (of zoiets, staat
in het telefoonboek, adres weet ik niet precies, maar is op de Isselt; vanaf
de Amsterdamseweg de Bunschoterweg op, eerste verkeerslicht rechts, eerste
weg rechts - langs de school - , weer eerste rechts en dan achteraan
rechts.)
Hij heeft het over het algemeen wel vrij druk, maar rij er eens langs. Hij
is ook met twee restauratieprojecten bezig, kun je gelijk zijn vakmanschap
even bekijken.

Ga alsjeblieft niet naar de gewone Citroëngarage!!!
Was dit wat je bedoelde met garagevergelijkingen, Daffy? :P

Geplaatst: wo 17 nov, 2004 19:36
door Daffy
Komt inderdaad aardig in de buurt van wat ik bedoel. Zo kan een leek alles een beetje op een rijtje zetten.
Laten we eerlijk zijn, bij de 2CV ,,specialisten'' die commercieel 2cv of Citroën repareren zitten genoeg doodgewone oplichters.
Wat mij de laatste jaren opvalt is, dar er steeds meer van dit soort zogenaamde specialisten ontstaan , die eigenlijk alleen maar bezig zijn de (euro)centjes uit je zak te halen. Is het niet met de onderdeelprijzen , dan is het wel met de uurtarieven.
Voor de doorsnee leek met een eend is het al gauw niet meer te betalen.
( Geloof me , want steeds vaker word ik als techneut door deze mensen benadert met verhalen en rekeningen waar je spontaan ziek van wordt.)
Daffy

Geplaatst: do 18 nov, 2004 01:26
door Punky
Ff een opmerking van een moderator:

Ik weet niet of ik nu te snel inspring hoor, maar zo'n soort discussie hebben we wel eens vaker gehad. Het ging toen over iemand die ergens een eend vandaan had gehaald en was hier niet tevreden over, ook niet over de service van deze persoon, terwijl er ook andere verhalen waren over deze persoon.
Wat ik wil zeggen het ligt toch vaak aan de ervaringen die iemand heeft met een bepaalde garage en je hoort het verhaal op deze manier ook maar van 1 kant.
Ik weet dat er meerdere speciailsten dit forum lezen en maar weinig tot geen hier iets melden. Dit lijkt me ook het meest wijze om te doen.

Ik hoop dus niet dat we hier straks een gevecht moeten gaan houden wie bij de beste specialist komt en wie bij de slechste.

Meestal is dat in de eendenwereld ook al wel bekend. :wink: Verhalen en roddels gaan snel in het rond. (en kunnen voor iemand dus ook veel schade aanrichten, ook onterecht).

Let hier dus AUB voor op. :roll:

Ff een persoonlijk opmerking:

Dat jullie de Kwikfit aanvallen maakt me niks, dat is toch zo'n groot bedrijf, die komt wel rond. En daar is de mening van de meeste wel over bekend. Sla maar eens een autoweek of iets dergelijks open. Die hebben er al meerdere tests over gedaan.

En dan nog een P.S.je aan LE:
In mijn bovenstaande voorbeeld ga ik ook niet uitwijden over de namen van de betrokken personen in de beschreven situatie. Maar als het goed is weet je misschien nog wel waar het toen overging. Jij bent tenminste ook lid van dit forum vanaf dag 1. :wink:

Geplaatst: do 18 nov, 2004 07:28
door Daffy
Klopt, maar als er over een bepaalde garage slechts één negatieve reactie komt , en voor de rest positieve , dan is er duidelijk wat er aan de hand is.
Omgekeerd, als er over een garagist alleen maar slechte reacties komen , en slechts één positieve, kan je ook je plan trekken.
Als er een garagist slecht van af komt , en hij krijgt dit op de een of andere manier te horen ( ik gaf al aan dat het een klein wereldje is), kan hij misschien iets met de op hem geleverde kritiek doen.
Daffy

Geplaatst: do 18 nov, 2004 09:27
door Daffy
Ik denk dat het niet goed is om op dit, of welk forum dan ook, specifiek één garage aan te vallen of de hemel in te prijzen !! Wat dat betreft ben ik het helemaal met Punky eens.
Wat wel zou moeten kunnen vind ik , is de verschillende ervaringen van de forumlezers met 2cv garages te publiceren, zodat een ieder , zowel klanten als garagisten er van kunnen leren.
Wordt er teveel op een en dezelfde persoon of garage afgegeven ,of komt er een ongenuanceerde reactie, dan is het volgens mij tijd om in te grijpen op het forum.

Daffy

Geplaatst: do 18 nov, 2004 12:01
door Lelijke Eend
Er is echter nog 1 vraag die mij rest: als iemand eens bijzonder goed geholpen wordt door een bepaald bedrijf, mag diegeen dat dan wel op het forum plaatsen? Als voorbeeld neem ik de hulp die ik van Ron van den Berg mocht ontvangen op 5 december 2003.

Geplaatst: do 18 nov, 2004 20:21
door Punky
Objectieve ervaringen mogen best gedeeld worden op een forum, maar ik waarschuwde alleen dat we niet moeten zorgen dat dit weer uit de hand zou gaan lopen. Dat is bij een onderwerp als deze nogal trickie, vandaar mijn post.

Maar zoals ik ook al aangaf ik ben er al vroeg bij met mijn opmerking. het was mijns inziens nog lange niet uit de hand gelopen. :wink:

Geplaatst: do 18 nov, 2004 23:14
door patje74
Lelijke Eend schreef:Beter voorkomen dan genezen ! ;)
In dit kader wil ik mijn ervaring met Garage Otter (Leeuwarden) graag posten.

Hoewel ik 4 of 5 jaren naar volle tevredenheid daar mijn eend heb laten keuren ging het de laatste keer toch echt even mis.
Er waren bij de laatste keuring diverse werkzaamheden die gedaan moesten worden. O.a. een andere dynamo, spanningsregelaar, oliesensor (geloof ik), 2 banden en nog wat kleinigheden.
Omdat ik het zelf erg druk had heb ik tegen hem gezegt dat hij het allemaal wel mocht fixen. Ik heb hem diverse malen gevraagt wat zo ongeveer de prijs zou worden, hier kon hij geen antwoord op geven, het enige wat hij kon zeggen was "mmwwooaaaa, er moet WEL wat gebeuren maar het valt wel mee.....". Met die gedachte belde ik na 3 dagen weer op. En wederom het zelfde antwoord.
Toen hij klaar was kon hij nog niks zeggen over de prijs, niet eens een schatting van meer of minder dan €500,-
Eenmaal de rekening in mijn handen schrok ik mij lam. Er stond een bedrag op van €1000,- !!!!!

Eerlijk is eerlijk, ik had moeten vragen of hij mij wil bellen als de rekening hoger is dan X euro, dat heb ik niet gedaan en dat is mijn eigen naive schuld, maar dit had hij wel enigsinds kunnen schatten lijkt mij, vooral omdat ik hem 3 keer heb gevraagd!

Maar goed, het zal een communicatiefout zijn gewwest, dit overkomt mij niet weer. Voorkomen dus!

Geplaatst: di 23 nov, 2004 14:06
door Hanzzl69
Tjonge, ik mag hopen dat de rekening wel vermelde wat er allemaal aan gesleuteld was? Als ik het zo inschat zijn de dingen die je noemt nou niet echt heel arbeidsintensief en de onderdelen kosten je ook de kop niet. Bij lange na geen 1000 euro! Onzin. Heeft iemand gelast of zo?
Vragen vragen vragen.