Pagina 1 van 1

(nog) niet echt een eendje...

Geplaatst: di 3 mei, 2016 16:44
door Rossero
Gisteren deze aangeschaft...

Afbeelding

Geplaatst: di 3 mei, 2016 17:36
door Thijs
Oh leuk!
Ik had er ook bijna 1 gekocht maar helaas nog wat te veel lopende projecten....

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 10:19
door Rossero
Ik heb gelukkig maar één lopend project, maar wel te veel geplande projecten. Ik heb nog geen idee hoeveel werk het is om het BMW blok er in te leggen, maar ik hoop dat het een beetje rap te doen is ;) Uitgaande van een originele bak e.d.

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 12:22
door LPGo
Rossero schreef:Ik heb gelukkig maar één lopend project, maar wel te veel geplande projecten. Ik heb nog geen idee hoeveel werk het is om het BMW blok er in te leggen, maar ik hoop dat het een beetje rap te doen is ;) Uitgaande van een originele bak e.d.
Ik heb er 2 jaar over gedaan, maar wel alles zelf gemaakt... adaptorplaat, krukasspacer, vliegwiel, ontsteking, in- en uitlaatspruitstuk, uitlaat, 2 2cv carbs enz en uiteraard meteen de "dikste" BMW 1200cc... Dus eventjes doen valt meestal tegen...

Alleen de RDW was het er niet mee eens , dus nu nog eens alles dunnetjes over aan het doen in een RDW erkende eend..

Filmpje ]https://www.youtube.com/watch?v=tQGglnT35c8

Houdt er rekening mee dat je naar Lelystad moet voor een wegligingstest en geluidtest.. en zorg dat je met een kloppende eend (chassisnummer en koetsplaatje origineel of RDW goedgekeurd aankomt)...

"Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt. "

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 12:30
door Rossero
Ah, check, bedankt! Ik ben van plan om eerst in sparrow stijl alles origineel te houden op het blok na. En dus ook het blok met alle elektronica over te nemen. Volgens mij is dat de gemakkelijkste conversie. Mijn eend is net bij de RDW geweest voor de chassiswissel, dus dat zal het probleem niet zijn.

Was dat bij jou de enige kanttekening? En heb je verder nog wat gedaan aan de wegligging/is dit nodig? Ik zat zelf te denken aan een stabilisatorstang, maar meer ook niet

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 12:34
door LPGo
Rossero schreef:Ah, check, bedankt! Ik ben van plan om eerst in sparrow stijl alles origineel te houden op het blok na. En dus ook het blok met alle elektronica over te nemen. Volgens mij is dat de gemakkelijkste conversie. Mijn eend is net bij de RDW geweest voor de chassiswissel, dus dat zal het probleem niet zijn.

Was dat bij jou de enige kanttekening? En heb je verder nog wat gedaan aan de wegligging/is dit nodig? Ik zat zelf te denken aan een stabilisatorstang, maar meer ook niet

De herkomst van mijn motorblok was onbekend, (gekocht bij een RDW erkend bedrijf) dus zorg ook dat dit goed gedocumenteerd is...

In mijn ogen is niets nodig voor de wegligging maar ik weet (nog niet hoe de RDW hier tegenaankijkt...

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 12:56
door Rossero
Aah check! Motorfiets staat op mijn naam, ik heb de papieren en ik ga hem in eigen beheer slopen. Toch maar goed dat ik het hele zooitje niet in onderdelen heb aangeschaft dus :D

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 16:27
door Thijs
Maar die van jou is nu wel voor elkaar dan LPGo?

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 20:42
door LPGo
Thijs schreef:Maar die van jou is nu wel voor elkaar dan LPGo?

Nee, ik heb een nieuwe oude eend gekocht en die laten schouwen een nieuw 2e hands motorblok (weer 1200cc) 110 pk maar nu ook met complete geschiedenis..., een maand geleden heb ik ook nog van de RDW goedkeuring gekregen om (weer) zelf een chassis te mogen bouwen dus dat ook nog gedaan en de koets wordt ook weer 7cm gechanneld.; dus gaat nog even duren... :lol: :lol: ach ja het houd je van de straat...

Als ie dit keer goed gekeurd wordt zal ik er misschien een topic van maken.... verder zal ik dit topic niet verder vervuilen....

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 20:54
door LPGo
Toch nog even... Het vermogen gaat helemaal nergens over. Wielspin bij gasgeven tot in de 3e versnelling... Op weg naar huis van de RDW even een wedstrijdje gedaan (0 tot 100)tegen de saxo 16VTS 8V van mijn stiefzoon.... Ik ga niet zeggen welke sneller was ondanks de wielspin en nog niet eens goed afgesteld (standaard 2cv carbs en spoeiers) en de ontsteking nog niet op scherp.......

Zoals je ziet het smaakt naar meer.. veel meer.....

Geplaatst: wo 4 mei, 2016 21:57
door Rossero
Maar je kan dan dus wel op en neer naar de RDW karren? En het is niet echt vervuilen, want iedere vorm van informatie is welkom! Ik ben zelf nogal een leek op dit gebied... Ik heb wel een aantal vrienden die meer kennis hebben van moderne techniek, maar niemand die dit dagelijks doet ;)