voorwielen springen (huppelt) bij optrekken
-
- Beginner
- Contacteer:
voorwielen springen (huppelt) bij optrekken
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier en weet ook niet of mijn bericht op de juiste plaats staat. Maar ik moet ergens beginnen. We hebben een 2cv uit 86 ( eerste eigenaar) met een vreemd gedrag. Als we optrekken, dan springt de eend heel even in de lucht met de voorwielen. Eerst wisten we niet wat er gebeurde, maar mijn vrouw was zo lief om in de eerste versnelling op te trekken , en toen zag ik het sprongetje.
Heeft iemand enig idee wat dit voor een voorteken kan zijn? Welke reparatie probeert zich hier aan te kondigen?
Groetjes Mark
Ik ben nieuw hier en weet ook niet of mijn bericht op de juiste plaats staat. Maar ik moet ergens beginnen. We hebben een 2cv uit 86 ( eerste eigenaar) met een vreemd gedrag. Als we optrekken, dan springt de eend heel even in de lucht met de voorwielen. Eerst wisten we niet wat er gebeurde, maar mijn vrouw was zo lief om in de eerste versnelling op te trekken , en toen zag ik het sprongetje.
Heeft iemand enig idee wat dit voor een voorteken kan zijn? Welke reparatie probeert zich hier aan te kondigen?
Groetjes Mark
-
- Beginner
- Contacteer:
-
- Beginner
- Contacteer:
Hallo,
ik heb de voorste motorsteunen bekeken en zien er inderdaad niet best uit. De rubber is ongeveer 1.5 cm dik.
Ik weet niet hoe dik nieuwe rubbers zijn.? Als nieuwe rubbers dikker zijn zal ik ze maar beter vervangen? Kan je ze een voor een losdraaien en vervangen of is er iets waar ik op moet letten? De ophanging achter bij de bak meteen mee vervangen?
groetjes Mark
ik heb de voorste motorsteunen bekeken en zien er inderdaad niet best uit. De rubber is ongeveer 1.5 cm dik.
Ik weet niet hoe dik nieuwe rubbers zijn.? Als nieuwe rubbers dikker zijn zal ik ze maar beter vervangen? Kan je ze een voor een losdraaien en vervangen of is er iets waar ik op moet letten? De ophanging achter bij de bak meteen mee vervangen?
groetjes Mark
kan bijna niet geloven. Hoe kan eend nu springen?
Of is het als je gewoon rijdt??
plaats even een foto dan kunnen we het hier zo zien met die steunen.
1,5cm dik, waarom niet best uit? kan hoor! ze gaan eraan.
Maar gaat je auto niet van springen.
Als de achterse stuk van de versnbak, krijg je klap met optrkken.
Of is het als je gewoon rijdt??
plaats even een foto dan kunnen we het hier zo zien met die steunen.
1,5cm dik, waarom niet best uit? kan hoor! ze gaan eraan.
Maar gaat je auto niet van springen.
Als de achterse stuk van de versnbak, krijg je klap met optrkken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
De rubbers worden niet dunner maar scheuren door, meestal achter maar soms ook voor. Als je een krik onder je carter zet (wel even een stukje hout er tussen) en de voorkant licht op tilt zie je snel genoeg of hij doorgescheurd is. Achter kan je volgens mij gewoon zien zonder opkrikken, aangezien hij dan niet mooi in het midden van het rubber hangt.
Edit: voor kan je ook met de hand je blok optillen aan de cilinder als je spatborden er af zijn. Mocht je echt enthousiast zijn dan kan je ook het hele blok optillen en kijken of de rubbers door zijn, zonder je spatborden los te halen
Edit: voor kan je ook met de hand je blok optillen aan de cilinder als je spatborden er af zijn. Mocht je echt enthousiast zijn dan kan je ook het hele blok optillen en kijken of de rubbers door zijn, zonder je spatborden los te halen
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Whauw !! Maak eens een film dit wil ik zien 7 jaar 2cv cross gedaan maar nog nooit gelukt.
Schokbrekers zeker niet.
Denk eerder aan een ernstig verkeerd afgestelde veer spanning van je veerpotten deuk in je veer pot misschien?
"t zijn die dikke potten dwars onder de eend.
Is er misschien een oud type voor as onder gezet met batteurs en doen die dingen niet wat ze moeten doen.
Dit zijn olie gevulde potjes aan de draag arm bij je wiel.
Niet zo veel ervaring met die dingen maar die kan je afstellen.
Schokbrekers zeker niet.
Denk eerder aan een ernstig verkeerd afgestelde veer spanning van je veerpotten deuk in je veer pot misschien?
"t zijn die dikke potten dwars onder de eend.
Is er misschien een oud type voor as onder gezet met batteurs en doen die dingen niet wat ze moeten doen.
Dit zijn olie gevulde potjes aan de draag arm bij je wiel.
Niet zo veel ervaring met die dingen maar die kan je afstellen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Beginner
- Contacteer:
Wellicht nog extra info in deze topics: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10349, http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=445 ? Ben benieuwd naar het filmpje..