restauratie 2cv 1986
restauratie 2cv 1986
goedendag allen,
Laat ik me eerst eens kort voorstellen.
Leon alweer 40jaar, woon in de polder met me vrouw en 2 "kleine" dames en restaureer van alles en nog wat. Voor werk en hobby. dit doe ik al 20jaar en door schade en schande wijs geworden haha
Zo dus nu ook een 2CV op mijn pad gekomen.
Ik lees al een tijd mee op het forum maar nu ik al ver gevorderd ben in mijn project dacht ik, nu durf ik misschien ook wel even wat te posten. (wellicht wat laat maar beloof de volgende keer eerder te starten)
Een jaar geleden een eend gekocht voor een super bedrag ondanks de zeer slechte staat....afijn zo bleek later.. een stuk slechter nog als gedacht.
Halverwege de herbouw van deze 2cv is er al een koper gevonden die deze graag naar zijn wens wil qua kleuren e.d.
Het is er 1 van de i fly blei frei serie. en ik wilde hem ook in eerste instantie in oorspronkelijke staat terug laten keren.
Maar de klant wilde hem liever in jaren 60 grijs met de rode stoffen bekleding.
Niet geheel mijn idee...maar klant is koning :)
maar goed een foto zegt meer dan 1000 woorden dus ik ga maar gewoon beginnen :
ps positieve op en aanmerkingen worden altijd gewaardeerd.
Laat ik me eerst eens kort voorstellen.
Leon alweer 40jaar, woon in de polder met me vrouw en 2 "kleine" dames en restaureer van alles en nog wat. Voor werk en hobby. dit doe ik al 20jaar en door schade en schande wijs geworden haha
Zo dus nu ook een 2CV op mijn pad gekomen.
Ik lees al een tijd mee op het forum maar nu ik al ver gevorderd ben in mijn project dacht ik, nu durf ik misschien ook wel even wat te posten. (wellicht wat laat maar beloof de volgende keer eerder te starten)
Een jaar geleden een eend gekocht voor een super bedrag ondanks de zeer slechte staat....afijn zo bleek later.. een stuk slechter nog als gedacht.
Halverwege de herbouw van deze 2cv is er al een koper gevonden die deze graag naar zijn wens wil qua kleuren e.d.
Het is er 1 van de i fly blei frei serie. en ik wilde hem ook in eerste instantie in oorspronkelijke staat terug laten keren.
Maar de klant wilde hem liever in jaren 60 grijs met de rode stoffen bekleding.
Niet geheel mijn idee...maar klant is koning :)
maar goed een foto zegt meer dan 1000 woorden dus ik ga maar gewoon beginnen :
ps positieve op en aanmerkingen worden altijd gewaardeerd.
Liever gelast dan geleased.
Zo hebben we hem uit de schuur getrokken.'de koets staat hier los op het chassis.
Het blokje nog in onbekende staat. later leek het dus meer een soort zeef te zijn.
[
eerst maar begonnen met het opschonen en netjes lassen van het chassis.
wat een bagger was dat zeg.
hier even wat foto's die voor zichzelf spreken :
De motor is weer geheel gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen en zelfs een nieuwe cilinderkop en 123 ontsteking.
chassis weer netjes gelast daar waar nodig en voorzien van nieuwe veren leidingen e.d.
ik vergeet de helft te laten zien maar de meeste onder ons weten wel hoeveel werk het stiekem toch nog is.
zal morgen even wat meer posten
Liever gelast dan geleased.
zo hier een vervolgje maar weer.
Het werdt na het chassis toch echt tijd voor het grotere werk.
de gehele onderste 20cm van de body was echt heel slecht.
tevens was er hier en daar al wat aan geprutst.
Dus werdt het tijd voor een goede makeover ")
eerst wilde ik de voetenbak nog redden maar gezien de lage kosten van een nieuwe uiteindelijk toch maar vervangen.
de bandenbak was wel al vervangen maar helaas hadden ze niet gekeken op de "kromming" nog klopte waardoor het achterscherm niet meer paste. grrrr!!
hier kwam ik eigenlijk na het spuiten pas achter. (oepsie mijn fout) dus maar het spatbord aangepast met kloppen en een flinke behandeling in de felsmachien en krimper.
stiekum zie je er niks meer van.....van 2 dagen werk. haha.
hier weer een foto overzichtje.
zo komt er weer een beetje structuur in de losse delen
ben in het trotse bezit van een soort spuitcabine dus daar kan ik dit soort dingen in doen :
het oog wil ook wat
na het schuren in de spuitplamuur....nu begint het vervelende klusje....schuren schuren bleeh
is hier gelast? weet van niks...
Het werdt na het chassis toch echt tijd voor het grotere werk.
de gehele onderste 20cm van de body was echt heel slecht.
tevens was er hier en daar al wat aan geprutst.
Dus werdt het tijd voor een goede makeover ")
eerst wilde ik de voetenbak nog redden maar gezien de lage kosten van een nieuwe uiteindelijk toch maar vervangen.
de bandenbak was wel al vervangen maar helaas hadden ze niet gekeken op de "kromming" nog klopte waardoor het achterscherm niet meer paste. grrrr!!
hier kwam ik eigenlijk na het spuiten pas achter. (oepsie mijn fout) dus maar het spatbord aangepast met kloppen en een flinke behandeling in de felsmachien en krimper.
stiekum zie je er niks meer van.....van 2 dagen werk. haha.
hier weer een foto overzichtje.
zo komt er weer een beetje structuur in de losse delen
ben in het trotse bezit van een soort spuitcabine dus daar kan ik dit soort dingen in doen :
het oog wil ook wat
na het schuren in de spuitplamuur....nu begint het vervelende klusje....schuren schuren bleeh
is hier gelast? weet van niks...
Liever gelast dan geleased.
en dan na uren en uren van lassen slijpen en vooral schuren mag er dan eindelijk een kleurtje op...nou ja..grijs dan...
excuus voor de slechte foto's. me foon was defect.
en dan nu het leukere werk.....in elkaar zetten dat apparaat...woohooo...
zal morgen weer een update doen
hoop niet dat mijn posts te lang zijn????
excuus voor de slechte foto's. me foon was defect.
en dan nu het leukere werk.....in elkaar zetten dat apparaat...woohooo...
zal morgen weer een update doen
hoop niet dat mijn posts te lang zijn????
Liever gelast dan geleased.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
oeps.....zo druk geweest laatste dagen.
ben gewoon vergeten te posten haha.
maar goed.
hier dus de koets weer op zijn pootjes en dan de kleine delen er weer op.
kost altijd weer meer tijd dan je denkt.
begonnen maar met de kabelboom te herstellen. zaten behoorlijk wat sluitingen en gesmolten draden tussen.
en dan maar verder schroeven en bouten :
nu begint het aardig te lijken op een eendje :
Dit is dus nu zijn huidige staat.
vandaag het achterscherm gespoten. het vorige scherm was al klaar.
maar omdat de vorige eigenaar de wielkast er niet heel netjes ingelast heeft moest ik het scherm aanpassen. oftewel moest na het uitslaan en omzetten gespoten worden.
waarschijnlijk gaat die er morgen op en gaat hij deze week voor apk.
de stoelbekleding(rode stof) is besteld maar is nog even wachten ivm levertijd.
stiekem al een paar proef rondjes gemaakt en moet zeggen dat hij toch nog best vlot rijdt voor de 600cctjes.
ben gewoon vergeten te posten haha.
maar goed.
hier dus de koets weer op zijn pootjes en dan de kleine delen er weer op.
kost altijd weer meer tijd dan je denkt.
begonnen maar met de kabelboom te herstellen. zaten behoorlijk wat sluitingen en gesmolten draden tussen.
en dan maar verder schroeven en bouten :
nu begint het aardig te lijken op een eendje :
Dit is dus nu zijn huidige staat.
vandaag het achterscherm gespoten. het vorige scherm was al klaar.
maar omdat de vorige eigenaar de wielkast er niet heel netjes ingelast heeft moest ik het scherm aanpassen. oftewel moest na het uitslaan en omzetten gespoten worden.
waarschijnlijk gaat die er morgen op en gaat hij deze week voor apk.
de stoelbekleding(rode stof) is besteld maar is nog even wachten ivm levertijd.
stiekem al een paar proef rondjes gemaakt en moet zeggen dat hij toch nog best vlot rijdt voor de 600cctjes.
Liever gelast dan geleased.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Vul plaatje's gebruiken onder de scharnieren. onderste plaat waar je scharnier aan zit die dus ook aan de dorpel zit hoeft maar iets verdraait te zijn door het lassen en de boel past al niet meer. Als je het mij vraagt ligt dit dus niet aan de nw rubbers als je die er op hebt gezet maar aan de afstelling van de deur. idd kan het soms een heel gezeik zijn.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics