Pagina 1 van 1

klepsteel afdichtingen

Geplaatst: di 2 aug, 2016 13:28
door DriesH
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heb ik een 2 CV Azu gekocht van 1957 om te restaureren.
Ik heb best wel wat ervaring met restauratie maar een 2 CV is toch wel weer bijzonder!

De motor heeft de vorige eigenaar al gedemonteerd omdat de kleppen vast zaten. Dus aan mij de mooie taak om eerst die eens gangbaar te maken. Het is een 12 PK 425cc. Waarschijnlijk de originele motor.
Bij het demonteren van de kleppen vond ik het vreemd dat er geen klepseals gemonteerd waren.
Is dit bij de eerste types altijd het geval geweest? Hoe wordt dan voorkomen dat er olie langs de klepsteel in de verbrandingsruimte komt?
Wie o wie weet het antwoord?
groetjes,
DriesH

Geplaatst: di 2 aug, 2016 13:53
door Geert
Hallo Dries, welkom hier op het forum.
De 12 pk motoren hebben inderdaad geen klepseals.
Wij zijn bezig met de restauratie van een 2CV AZ uit 1965,18 PK , en die heeft dat ook niet .
hoe dat voorkomen wordt dat de olie niet in de verbrandingsruimte komt weet ik ook nog niet.
succes met het restaureren en kijk ook eens op www.citroenazu.nl !

Geplaatst: di 2 aug, 2016 19:51
door Boudewijn
Er komt gewoon olie in de verbrandingsruimte :lol: . Deze verbrand daar en geeft een mooie blauwe walm en dat echte oldtimer geurtje uit de uitlaat. Wat vaker olie bij vullen en het komt goed.

Geplaatst: wo 3 aug, 2016 00:02
door David
Daarom ruiken ze zo lekker :-)
En herken je ze uit duizenden !

Geplaatst: do 4 aug, 2016 18:18
door Geert
Dat dacht ik al.
Toen maakten we ons nog niet dik over het milieu .

Geplaatst: vr 5 aug, 2016 12:06
door David
Nee, klopt

Toen was het aantal auto's ook erg beperkt.