klepsteel afdichtingen
Geplaatst: di 2 aug, 2016 13:28
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heb ik een 2 CV Azu gekocht van 1957 om te restaureren.
Ik heb best wel wat ervaring met restauratie maar een 2 CV is toch wel weer bijzonder!
De motor heeft de vorige eigenaar al gedemonteerd omdat de kleppen vast zaten. Dus aan mij de mooie taak om eerst die eens gangbaar te maken. Het is een 12 PK 425cc. Waarschijnlijk de originele motor.
Bij het demonteren van de kleppen vond ik het vreemd dat er geen klepseals gemonteerd waren.
Is dit bij de eerste types altijd het geval geweest? Hoe wordt dan voorkomen dat er olie langs de klepsteel in de verbrandingsruimte komt?
Wie o wie weet het antwoord?
groetjes,
DriesH
Ik heb best wel wat ervaring met restauratie maar een 2 CV is toch wel weer bijzonder!
De motor heeft de vorige eigenaar al gedemonteerd omdat de kleppen vast zaten. Dus aan mij de mooie taak om eerst die eens gangbaar te maken. Het is een 12 PK 425cc. Waarschijnlijk de originele motor.
Bij het demonteren van de kleppen vond ik het vreemd dat er geen klepseals gemonteerd waren.
Is dit bij de eerste types altijd het geval geweest? Hoe wordt dan voorkomen dat er olie langs de klepsteel in de verbrandingsruimte komt?
Wie o wie weet het antwoord?
groetjes,
DriesH