Bobine

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Rvdb
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 apr, 2017 19:48

Bericht door Rvdb » do 18 mei, 2017 17:39

Wat is dit dan voor Bobine? Er staat 'Harly'.
Is dat dan de Accel bobine in een 2CV jasje?

http://www.2cv-shop.nl/bobine-harly-12volt-2cv.html

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » ma 22 mei, 2017 10:11

Dit zal een droge bobijn zijn zo als die harley, dyna,.. bobines, maar dan met een origneel uitzicht

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 22 mei, 2017 10:21

Aan de prijs te zien zou het inderdaad zoiets moeten zijn.
Laat je alleen niet foppen. Bij SPOG in Engeland verkopen ze ook 'droge bobines' maar dat zijn gewoon slechte imitaties die bij DG vandaan komen.
Je ziet op het doosje nog waar het ovalen stickertje gezeten heeft....

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

bine

Bericht door wusten-fuchs » ma 22 mei, 2017 18:42

:( mensen ! dat probleem is al jaren bekend !!! de orginele valeo en de daarbijbehorende imitatie,s kan je gewoon direkt vanaf de verpakking in de prullebak gooien , wat veel onderdelenboeren niet schijnen te snappen , is dat je geen ,,bewezen,, rotzooi moet bliven verkopen ( zogenaamd omdat er vraag naar is ) spullen die niet voldoen of nog maar 20 % van die kwaliteit bieden die ooit als ,normaal, werd bevonden gaan hier gewoon uit het assortiment!!

en als de klant dat niet wil moet ie ergens anders de rotzooi maar kopen . als ik niet achter mijn spullen kan staan . WIL ik ze niet eens verkopen .
wat niet kan doen we lekker toch

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 22 mei, 2017 19:00

De gemiddelde Eendrijder rijdt tegenwoordig niet meer dan een paar rondjes om de kerk per jaar en dan heb je geen problemen met die Valeo rommel.

Als je wel serieus rijdt met een eendachtige dan ben je met een weekje klaar met die zooi.

Maar heb jij ook ervaring met dit apparaat van MCC?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Re: bine

Bericht door David » di 23 mei, 2017 17:33

wusten-fuchs schreef::( mensen ! dat probleem is al jaren bekend !!! de orginele valeo en de daarbijbehorende imitatie,s kan je gewoon direkt vanaf de verpakking in de prullebak gooien , wat veel onderdelenboeren niet schijnen te snappen , is dat je geen ,,bewezen,, rotzooi moet bliven verkopen ( zogenaamd omdat er vraag naar is ) spullen die niet voldoen of nog maar 20 % van die kwaliteit bieden die ooit als ,normaal, werd bevonden gaan hier gewoon uit het assortiment!!

en als de klant dat niet wil moet ie ergens anders de rotzooi maar kopen . als ik niet achter mijn spullen kan staan . WIL ik ze niet eens verkopen .

200 % MEE EENS!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 23 mei, 2017 17:33

Thijs schreef:De gemiddelde Eendrijder rijdt tegenwoordig niet meer dan een paar rondjes om de kerk per jaar en dan heb je geen problemen met die Valeo rommel.

Als je wel serieus rijdt met een eendachtige dan ben je met een weekje klaar met die zooi.

Maar heb jij ook ervaring met dit apparaat van MCC?


Ook na een paar rondjes om de kerk wordt de motor warm......

En zie dan maar weer eens te vertrekken

Rvdb
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 apr, 2017 19:48

Bericht door Rvdb » di 23 mei, 2017 22:37

Dank voor de reacties. Een droge bobine verhelpt blijkbaar de problemen.
Jammer dat er zoveel rommel te koop blijkt te zijn. Zo groot is het prijsverschil nou ook weer niet.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 24 mei, 2017 09:41

Ik heb een tijdje geleden eens naar de verschillen van oude en nieuwe bobines gekeken en het viel mij op dat een nieuwe "valeo" bobine lichter was dan alle oude. gemeten op een digitale keukenweegschaal. ook zat er nog een nieuwe lucas bobine tussen en die zag er ook wat anders uit, de rubberen scheiding in het midden van de bobine ontbrak. Wat mij vooral tegenviel was dat ze bij valeo niet eens meer de moeite nemen om hun naam erin te zetten, er zit gewoon een heel lullig papieren stickertje op.

Ik rijd nu een tijdje met de kleine dyna bobine, een compleet zetje bij duckservice/der Farnzose en moet zeggen het start veel beter. De oude ducelier die ik nog van een zolder heb geplukt deed het tot nu toe niet slecht, maar dit is vooral bij warme start veel beter.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 24 mei, 2017 18:29

Ik heb ook overal de Dynatec in gezet.
Daarna heb ik geen problemen meer gehad.
Vooral met LPG was die Valeo rommel een drama.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 24 mei, 2017 20:39

Vanmiddag 2 uur gereden, eend met 4 man en een volle bepakking, palmabak en volle aanhanger erachter. Dus de eend is lekker warm geworden. Maar nu ook met een goed warme motor. Starten en lopen, super die dynatec bobine.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 25 mei, 2017 09:16

Ik vraag me dan wel eens af of zo'n fabrikant niet merkt dat hij die rommel niet meer kwijt kan en dat er veel klachten over zijn.....
Dat is hetzelfde als bij de olievulpijpen. De Eendenboeren hebben in de gaten dat de nieuwe ook niks waard zijn en gaan dan revisiesetjes maken.
Dan verkoopt zo'n fabrikant toch amper nog nieuwe?

Rvdb
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 apr, 2017 19:48

Bericht door Rvdb » do 25 mei, 2017 21:37

Is die warme start dan hetzelfde als een koude start met zo'n bobine? 1x korte slag van de startmotor en lopen? Of is dat alsnog met lang starten en/of plankgas?

Vandaag met warme motor toch even flink moeten doorstarten.... niet fijn.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 26 mei, 2017 17:27

De warme start is veel beter, klein beetje gas en de startmotor 2x rondraaien. Lang doorstarten met plankgas en dan hopen dat hij aanslaat is er niet meer bij. Mits alle andere.zaken van de motor ook in orde zijn natuurlijk.

Gebruikersavatar
toon beekers
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Bericht door toon beekers » vr 26 mei, 2017 18:02

Gewoon setje kopen bij die halve Duitsers ( sorry WF). Start altijd ook bij 40 graden in Spanje, start altijd meteen.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981.

Plaats reactie