Slecht lopen

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Slecht lopen

Bericht door Ronnie1 » ma 26 sep, 2016 12:33

Hoi!

Mijn Visamotor vertoont weer vervelend gedrag.
Het begon met steeds een dipje op de snelweg, een kort stootje.
Alleen plankgas reed hij nog goed (plankuhhh naar huis)

Thuis natuurlijk direct gaan sleutelen, bougies verwisseld, kabels verwisseld andere Bobine geprobeerd, sensoren schoongemaakt. Carburateur schoongemaakt, maar niks helpt.

Het probleem is nu zelfs verergerd in de vorm van rommelend stationair lopen en bij gas geven eerst een dip en dan pas in toeren klimmen. Ook bij een vast toerental voel je hem schudden en beven.

Heeft iemand enig idee?

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » ma 26 sep, 2016 12:52

Hoe heb je de carburateur afgesteld? En staat de ontsteking nog goed op tijd?
Citroen 2cv6 special 1986

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » ma 26 sep, 2016 13:02

Aan de ''elektronische'' ontsteking is niks af te stellen.
Ik heb nog niks afgesteld aan de carburateur, behalve wat te draaien aan de CO schroef icm de stationairschroef. Verder valt er weinig af te stellen aan het ding.

Ik zal zo de vlotter nog controleren.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 26 sep, 2016 15:29

Ik zou het eerst in de carburateur zoeken. Nogmaals.goed schoonmaken en het vlotterniveau controleren. Ik zou ook naar je ontsteking kijken. Het vacuumschakelaartje nakijken. Het ronde doosje wat met een slangetje aan de carburateur zit. Ook de stationair sproeier kan de boosdoener zijn. Het ronde tonnetje aan de voorkant van de carburateur. Gewoon het hele.ding eruit en een stationairsproeier van een 2cv carburateur erin draaien.

Oh en Let op de vlotterhoogte moet 16 mm zijn, anders dan bij een 2cv.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 28 sep, 2016 12:19

kan goed zijn dat er een sensor kapot is, er staat vast wel ergens op t forum hoe die door te meten zijn. (ik weet t uit mijn hoofd niet zo 123, te lang geleden)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » do 6 okt, 2016 20:28

Bedankt voor de reacties heren.
Afgelopen maandag 2 goede, gebruikte sensoren geplaatst helaas verhielp dit het probleem niet.

Heb nu de carburateur gedemonteerd, nieuwe pakkingen gekocht en Loctite 5923 voor het luchtdicht monteren.

Ik zal de carburateur ook nog even goed doorblazen met de compressor.

De vlotterhoogte is bij een Visa wel 18mm, tenminste dat staat in mijn WPH...

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 6 okt, 2016 21:36

De vlotterhoogte van een visa moet toch echt 16 mm zijn, dat zou ook het beroerde lopen verklaren. Er komt te weinig benzine in de vlotterkamer. Is toch echt een foutje vanbhet wph.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 7 okt, 2016 15:48

Ronnie1 schreef:Aan de ''elektronische'' ontsteking is niks af te stellen.
Als je basis instelling niet goed is klopt er niets van, dus er valt wel degelijk iets aan elektronische ontsteking te stellen! Reinigen van een carburateur zou ik aanbevelen in een ultrasoon bad, vele malen effectiever.
Citroen 2cv6 special 1986

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » za 8 okt, 2016 14:53

Vlotter staat nu op 16mm.
Ultrasoon lijkt me geen gek idee, maar liever heb ik een gereviseerde carburateur voor 25 tientjes.

Anyway, vandaag alles weer gemonteerd met nieuwe pakkingen en vloeibare.
Er is wel een verschik merkbaar, namelijk dat hij vanaf zo'n 3000 toeren uitstekend loopt. Reageert goed op het gas en loopt mooi stabiel.

Maar o wee zodra je beneden de 3000 komt, hij begint dan onstabiel te lopen en bij stationair valt hij gewoon direct uit...

Andere sensoren, bobine en bougie's gebruikt om dat uit te sluiten maar mag niet baten.
Er zit nu een stationair sproeier in zonder pennetje, kan het ook niet zijn.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » za 8 okt, 2016 17:49

ultrasoon cleaning is heel makkelijk
https://www.youtube.com/watch?v=R1DtY2VwSyY

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 8 okt, 2016 18:49

kleppen al gesteld?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 9 okt, 2016 19:46

Kan het eventueel de vacuumsensor zijn? Die zorgt vanaf een bepaald toerental voor extra vervroeging van de ontsteking, zou die kapot kunnen zijn, zodat je ook bij lagere toerentallen dezelfde vervroeging krijgt.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 12 okt, 2016 09:23

Ronnie1 schreef:
Maar o wee zodra je beneden de 3000 komt, hij begint dan onstabiel te lopen en bij stationair valt hij gewoon direct uit...

Andere sensoren, bobine en bougie's gebruikt om dat uit te sluiten maar mag niet baten.
Er zit nu een stationair sproeier in zonder pennetje, kan het ook niet zijn.
kijk eens naar de sproeier die voorop je stationairafsluiter zit, ik heb t zelfde gehad, tig keer carb eraf, andere erop etc etc, bleek uiteindelijk toch verstopte stationairsproeier te zijn...

maar als ie bij lage toeren moeilijk doet, meet je bedrading eens door van je sensoren naar je computer, daar zou ook goed een kabelbreuk in kunnen zitten! (heb ik ook al eens gehad)

succes!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » wo 12 okt, 2016 11:18

Diesel getankt ???

:-)
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » do 13 okt, 2016 19:12

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de simpelste oplossing en dat is een andere carburateur gemonteerd.

Helemaal soepel loopt hij nog niet, maar de vlotter is ook nog niet goed afgesteld. Hij houd nu bij gassen nog een beetje in, grote kans dat hij net wat te weinig benzine krijgt.

Stationair lopen, dat doet hij in ieder geval weer!!

@ schermer, ik heb wel eens een paar weken met het slangetje los gereden per ongeluk, maar nooit verschil gemerkt..

@peter vG, gelukkig niet:)

@rusty, ik hoop voor nu dat het probleem met een andere carb verholpen is, een kabelbreuk lijkt me een regelrechte ramp..

@verkuilm, kleppen stellen moet eigelijk ook gebeuren. Het blokje heeft ook een raar rammeltje, wat volgens de garage wel eens een wat hangende klepstoter zou kunnen zijn..

Plaats reactie