binnenraam plakantenne

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

binnenraam plakantenne

Bericht door Marianneke58 » zo 6 nov, 2016 00:11

https://goo.gl/images/sHtBGj

Radio van 1 jaar oud geeft prima CD en USB geluid, maar krakkemikkig radiogeluid, Er is g'e'en sprake van storing op de motor. Ws voldoet de binnenraam plakantenne met ingebouwde versterker (zie link) niet: kabeltje van de antenne naar de radio is mogelijk te dun, dus van onvoldoende kwaliteit. Iemand advies / linkje voor een betere plakantenne of andere oplossing?
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 6 nov, 2016 23:28

Heb diverse soorten uitvoeringen liggen, gebruikt en nieuw. Je kunt ze een allemaal keertje uitproberen. Even kijken wat bij jou het beste werkt.
Sommige radio's werken gewoon beter met een bepaald type antenne.
Stuur maar een PB als je een keertje langs wil komen.

Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

Bericht door Marianneke58 » ma 7 nov, 2016 16:01

Dag David.

Misschien, als je er zo veel van af weet, kun je ook zo aangeven wat geschikt is. Ik heb een radio Pioneer DEH-1700UB.
Mijn eendje gaat morgen in Brabant naar de stalling, dus langskomen is geen optie meer...
Tenminste, waar woon je?
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 7 nov, 2016 20:30

hoi

Heel goed idee, zo'n binnenantenne. Aan de antenne in jouw eend zat een antennedraad naar de raio zonder massa-afscherming. Dat zou heel goed de bron van de storing kunnen zijn. Ik heb net deze besteld:
http://www.myxlshop.nl/j-s-verborgen-an ... radio.html

daarvan lijkt de antennekabel wel afgeschermd.

We gaan het zien!

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

Bericht door Marianneke58 » ma 7 nov, 2016 23:26

😄 En ook nog een koopje...

Ze hadden hier ook zo een met aan beide zijkanten een uitsteeksel/ antenne. Zou vlgs de verkoper ook beter moeten werken.
Maar zelfde draad.
Op jouw plaatje lijkt de draad (ook) even dik als het pinnetje. Ik hoor het wel 👍, ben benieuwd!
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 8 nov, 2016 08:45

Ik zit tussen Lexmond en Meerkerk in.
Heb drie soorten antennes liggen.
Het is niet altijd te zeggen waardoor de ontvangst slecht is.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 18 nov, 2016 19:30

nou, binnengekomen en gemonteerd.

de antennekabel bij dit model heeft een draad met massa-afscherming, dat is goed.
De ontvangst is goed, alleen hoor je nog wel iets de ontsteking er door heen als de radio hard staat. Wel een stuk minder dan bij de antenne die Marianne gekocht heeft.


het binnenwerk van deze antenne zit er los in: hangt in vier draadjes. Dat gaat rammelen en na verloop van tijd los op de plek waar de draad gesoldeerd is. Beetje k*t constructie. Ik heb het binnenwerk met dubbelzijdig plakband tegen de binnenkant van de antenne geplakt, ty-wrapje om de kabels waar ze het doosje verlaten en we hopen er maar het beste van.

samengevat: voor dat geld een hele verbetering van de ontvangst.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

Bericht door Marianneke58 » vr 18 nov, 2016 20:42

Dat klinkt goed, en dat voor een tientje ☺️
Ik zal hier bij Brezan eens informeren en anders kom ik in t voorjaar wel eens horen.
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

Plaats reactie