Pagina 1 van 2
azu 58 koets op een recent chassis.
Geplaatst: ma 7 nov, 2016 17:29
door ami6
Hallo allemaal,
ik heb een héél rot azu chassis , niet meer te redden, en een 2cv6 chassis die te redden valt, wat ik me afvraag is :
kan een azu '58 koets op een recent 2cv6 chassis (met 2cv6 veerpotten) geplaatst worden?
Ik moet wel eventjes die 4 "uitstekende" deeltjes erop lassen die de koets ondersteunen, dat is geen probleem,
maar wat ik me afvraag is als ik de originele 2cv6 veerpotten gebruik met de draagarmen van de azu, zal ik dan de hoogte van de auto min of meer correct kunnen instellen ?
Kan ik deze veerpotten(2cv6) gewoon gebruiken Zonder schokdempers?
Alvast bedankt!
Geplaatst: ma 7 nov, 2016 21:17
door Bull Frog Bleu
Een modern chassis past er met wat aanpassingen onder.
Als je de azu draagarmen gebruikt hoef je geen extra liggende schokdempers. Kan natuurlijk wel.
Behoud je ook de 12 pk en kenteken?
Geplaatst: ma 7 nov, 2016 22:28
door ami6
Hallo,
is volgens mij een 18 pk zonder centrifugaal die erin hoort, althans dit is de motor die ik gereviseerd heb...ben ik mis?
Euhhh : kenteken?
Ik rij er later mee op de azu -papieren als dit is wat je bedoelt.
dus volgens jullie doen de frotteurs wel het werk?
Geplaatst: di 8 nov, 2016 08:40
door David
Hmmm
Beetje zonde, zou toch wel proberen om het zo dicht mogelijk bij het origineel te houden...
Geplaatst: di 8 nov, 2016 09:58
door Sjaak S.
Hallo, los van de technische kant van deze chassiswissel: hoe ga je het doen met het chassisnummer???
Geplaatst: di 8 nov, 2016 13:24
door André Post
Je moet ook het balkje voorop, waar de motor op steunt, overnemen.
Dit is anders bij de modernere chassis.
Geplaatst: di 8 nov, 2016 14:29
door Bull Frog Bleu
Klopt van het balkje. Nog vergeten
Hopelijk al een Nederlandskenteken en nog even wachten met herkeuren.
Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op.
Als er al een 18pktje in licht is deze al eens gemodernisseerd met wat meer pk's maar liefst 6

Origineel hoort er in een 58er een 12pk.
Geplaatst: di 8 nov, 2016 15:48
door TimVS
Er moet ook een steun voor de handremhendel gemaakt worden. Die is ook anders.
Geplaatst: di 8 nov, 2016 17:14
door JoF
En dan mag je ook nog de uitdaging aangaan om staande pedalen te monteren op een chassis dat voor hangende pedalen is gemaakt.
Geplaatst: di 8 nov, 2016 18:00
door ami6
Hallo,
bedankt voor jullie input allemaal!
Van het chassis is een van de vier uiteinden waar de veerpotten tussen vast zitten namelijk afgebroken ...ik dacht dus dat dat chassis onherroepelijk naar de vaantjes was, ik heb er een beetje op gestudeerd en heb besloten om toch maar te proberen dit op te lappen, eerst gaat de bovenplaat er helemaal vanaf, dan heb ik een betere kijk op de dingen.
zal toch proberen 2cv6 veerpotten ertussen te krijgen, originele azu's vind ik toch waarschijnlijk niet.
wat het chassisnr betreft, in een oude azu an az Franse import staat meestal geen chassisnr..
"Als je een steekproef krijgt en er zit een eigenhandig ingeslagen nummer in mag je niet meer met de wagen de weg op." : Mij moet je eens vertelen wat het verschil is tussen de hamer van een "geattesteerde nummerslager" en mijn eigen hamer...?
Is trouwens voor Belgie...
bedankt allemaal!
Geplaatst: di 8 nov, 2016 18:14
door Geert
Geplaatst: di 8 nov, 2016 20:19
door Bull Frog Bleu
De potten van een 2cv6 zouden gewoon moeten passen. Kwa maatvoering niet gewijzigd. Behalve de ami en de mehari 4x4.
Hier in Nederland zijn ze er nogal scherp op vandaar de al gemaakte opmerkingen van diverse forummers.
We zien graag plaatjes van de restauratiewerken en opbouw van de azu.
EDIT Tom: geen illegale handelingen mbt nummers....
Geplaatst: di 8 nov, 2016 21:26
door AZL57
nieuwe veerpotten zijn langer maar ze passen. De oude hebben aan een kant 2 rubbers.
Geplaatst: wo 9 nov, 2016 12:25
door TimVS
Als het chassis echt slect is, kan je ook een nieuw chassis aanschaffen. Die zijn er ook voor het oude model.
Geplaatst: wo 9 nov, 2016 17:31
door Bertje Beige
ami6 schreef:
wat het chassisnr betreft, in een oude azu an az Franse import staat meestal geen chassisnr..
In Mijn Franse AZU (1962) staat op de bovenplaat van het chassis aan de bijrijderskant een duidelijk leesbaar chassisnr, en ik verwacht dat dat voor jouw AZU niet anders is.