Pagina 1 van 1

Revisie carburator

Geplaatst: ma 28 nov, 2016 22:31
door Nic
Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum en heb me enkele weken geleden een saus ente aangekocht.
Het betreft een 2cv6 club uit 1987.

Nu heb ik reeds verschillende dingen vervangen en ben ik toegekomen aan de carburateur.
Deze ga ik reviseren en heb hem reeds gedemonteerd.

Nu ben ik al 2 rare dingen tegengekomen,

1: in de dikke voetpakking zit een gaatje naar buiten toe van +- 3mm met aan de buitenkant een rubber slangetje op van 3cm.

2: bij het demonteren van de carbu merkte ik benzine op die lekte op de motor, na veel gepier bleekt het benzine te zijn die uit het spruitstuk lekt. (Door te spelen met de benzineinspuiting :) )
Als ik remreiniger in het spruitstuk spuit lekt deze door een fijn gaatje weg...

Beide dingen lijken me bronnen van valse lucht? Of zit hier meer logica achter?

Met vriendelijke groet,

Nic

Geplaatst: ma 28 nov, 2016 22:40
door gillis
Welkom op t forum!

Dat pakking verhaal komt me niet bekend voor, maar dat gaatje in het spruitstuk hoort er in te zitten....geloof dat het met verzuipen te maken heeft.

Maar komen vast verhelderen antwoorden.

Succes met revisie van je carburateur, flink klusje, zeker met al die veertjes en zo.
Als t hobby is, vooral doen....maar inleveren tegen gereviseerde is bijna niet tegen op te klooien en je moet echte veel goed materiaal in huis hebben (ultrasone en zo...).

Geplaatst: di 29 nov, 2016 10:00
door André Post
Dat gaatje in de pakking is niet origineel 2CV maar wordt wel eens gebruikt voor een systeem van vacuum vervroeging bij een bepaalde versie 123 ontsteking en bij de Visa motor.
Het gaatje in het spruitstuk is inderdaad voor het afvoeren van overtollige vloeibare benzine.

Geplaatst: di 29 nov, 2016 10:07
door dyane_maniac
André Post schreef:Dat gaatje in de pakking is niet origineel 2CV maar wordt wel eens gebruikt voor een systeem van vacuum vervroeging bij een bepaalde versie 123 ontsteking en bij de Visa motor.
inderdaad. je kan er ook een vaccuum (economy) meter op aan sluiten. dat heb ik. Toegegevn het is meer voor de lol dan dat je er echt iets aan hebt.

maar goed, dat gat in die voetpakking moet dicht! (of aangesloten op 123 of vacuum meter oid)

Geplaatst: di 29 nov, 2016 10:59
door Nic
Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties.
Er zit weldegelijk een 123 op maar de standaard versie dus zonder vervroeging...
Ik hou alvast de dikke pakking bij dan voor latere tuningverhalen😁

Mvg Nic

Geplaatst: di 29 nov, 2016 23:19
door Nic
Iemand een idee waarom ze bij de revisieset enkel dit plaatje meegeven ipv het materiaal voor het chokevacuumpompje?

Weet iemand wat de functie is van dat chokevacuumpompje?

Afbeelding

Mvg Nic

Geplaatst: di 29 nov, 2016 23:45
door bebe
Nic schreef:Iemand een idee waarom ze bij de revisieset enkel dit plaatje meegeven ipv het materiaal voor het chokevacuumpompje?

Weet iemand wat de functie is van dat chokevacuumpompje?

Afbeelding

Mvg Nic
Dat hele chokevacuumpompje mag je verwijderen en er dit plaatje voor terug plaatsen. (wel een pakking er onder).

Geplaatst: wo 30 nov, 2016 07:42
door Nic
Enig idee waarom?

Mvg Nic

Geplaatst: wo 30 nov, 2016 12:56
door Thijs
Dat zal wel goedkoper zijn...

Geplaatst: wo 30 nov, 2016 14:21
door Nic
En dan voor de meer bedeelden onder ons, iemand een idee wat die chokevacuumpomp juist doet?

Mvg Nic

Geplaatst: wo 30 nov, 2016 16:00
door dyane_maniac

Geplaatst: vr 2 dec, 2016 21:55
door Nic
Ah merci!

Dit is een duidelijk antwoord.
Merci voor de hulp forummers!

Mvg Nic

Geplaatst: vr 2 dec, 2016 22:32
door dyane_maniac
Graag gedaan. Ik wist zelf ook niet (meer) precies hoe het zat dus was zelf ook nieuwsgierig :)