Startproblemen; Te veel benzine, maar niet in motor?
Geplaatst: ma 5 dec, 2016 11:55
Hallo allemaal,
In juli heb ik een 2cv gekocht. Deze is al 10 jaar geschorst en heeft 2 jaar stilgestaan. Toch wilde de eend starten na aanschaf, maar met moeite en liep stationair zeer onregelmatig. Na controle bleken de benzine leidingen wat poreus, een vuil benzinefilter in carburateur en een klein krasje/scheurtje in membraam van de benzinepomp.
Na vervangen van benzinepomp en leidingen, ook maar gelijk de bougies vervangen, kleppen gesteld, contactpuntjes en condensator vervangen en timing afgesteld.
Weer proberen te starten bleek de accu niet genoeg spanning te hebben. Deze dus ook vervangen en weer een poging. Er komt nu zoveel benzine in de carburateur dat deze via de overloop op het motorblok loopt en niet wil starten. Ik verwachtte dat ik de motor verzopen had, maar de bougies waren nog droog.
Uiteindelijk toch de eend aan de praat gekregen. 3 keer pompen met gaspedaal, dan starten en bij aanslaan choke opentrekken. Dan loopt de motor stationair zeer onregelmatig, maar blijft wel lopen.
Hierna nog een aantal keer over de dag op deze manier proberen te starten en elke keer sloeg de motor aan. Blijft wel onregelmatig stationair draaien.
Bij het stationair lopen geprobeerd om de carburateur te stellen, maar stelschroef lijkt niets te doen. Helemaal dicht of helemaal open maakt geen verschil in toeren oid.
Dit was 2 weken geleden.
Nu probeerde ik gisteren de eend weer te starten volgens bovenstaande procedure en er gebeurde niets. Vonk is er, benzine is er nog steeds in overvloed lijkt het wel, maar lijkt niet in de motor te komen, omdat bougies droog zijn.
Voordat ik de carburateur helemaal uit elkaar haal. Vraag ik me af of iemand een ander idee zou kunnen hebben waar het aan kan liggen. Mijn idee was. De eend heeft gelopen, dus zou het weer moeten doen. Als het toch de carburateur is, waar moet ik dan zoeken of zeker wel/niet doen als ik die eraf heb liggen?
Bij voorbaat dank.
In juli heb ik een 2cv gekocht. Deze is al 10 jaar geschorst en heeft 2 jaar stilgestaan. Toch wilde de eend starten na aanschaf, maar met moeite en liep stationair zeer onregelmatig. Na controle bleken de benzine leidingen wat poreus, een vuil benzinefilter in carburateur en een klein krasje/scheurtje in membraam van de benzinepomp.
Na vervangen van benzinepomp en leidingen, ook maar gelijk de bougies vervangen, kleppen gesteld, contactpuntjes en condensator vervangen en timing afgesteld.
Weer proberen te starten bleek de accu niet genoeg spanning te hebben. Deze dus ook vervangen en weer een poging. Er komt nu zoveel benzine in de carburateur dat deze via de overloop op het motorblok loopt en niet wil starten. Ik verwachtte dat ik de motor verzopen had, maar de bougies waren nog droog.
Uiteindelijk toch de eend aan de praat gekregen. 3 keer pompen met gaspedaal, dan starten en bij aanslaan choke opentrekken. Dan loopt de motor stationair zeer onregelmatig, maar blijft wel lopen.
Hierna nog een aantal keer over de dag op deze manier proberen te starten en elke keer sloeg de motor aan. Blijft wel onregelmatig stationair draaien.
Bij het stationair lopen geprobeerd om de carburateur te stellen, maar stelschroef lijkt niets te doen. Helemaal dicht of helemaal open maakt geen verschil in toeren oid.
Dit was 2 weken geleden.
Nu probeerde ik gisteren de eend weer te starten volgens bovenstaande procedure en er gebeurde niets. Vonk is er, benzine is er nog steeds in overvloed lijkt het wel, maar lijkt niet in de motor te komen, omdat bougies droog zijn.
Voordat ik de carburateur helemaal uit elkaar haal. Vraag ik me af of iemand een ander idee zou kunnen hebben waar het aan kan liggen. Mijn idee was. De eend heeft gelopen, dus zou het weer moeten doen. Als het toch de carburateur is, waar moet ik dan zoeken of zeker wel/niet doen als ik die eraf heb liggen?
Bij voorbaat dank.