Pagina 1 van 2
welke startmotor? nieuw of gebruikt?
Geplaatst: di 6 dec, 2016 20:03
door hobbes
Afgelopen maandag is helaas overleden : de startmotor van mijn Dyane... gelukkig kon ik die van de eend eraf halen en monteren en heel gelukkig deed die het ook nog.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe startmotor. Een tijdje terug al eens nagevraagd wat het beste is, een nieuwe ( die schijnen alleen uit China te komen en ook bagger te zijn) of een gebruikte met het risico dat ik binnenkort weer sta...
Natuurlijk speelt geld een rol maar ik wil die Chinese rommel niet.
Zelf heb ik hem gisteravond eens opengemaakt maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Ik vroeg me dus af of er nog mensen zijn die die dingen reviseren? daar dus ervaring in hebben en kunde
Geplaatst: di 6 dec, 2016 21:59
door engbokho
Neem een originele (Duccelier, Paris Rhone of Iskra) en laat die reviseren.
Alle op dit moment nieuw verkrijgbare zijn niet zo goed...
Geplaatst: wo 7 dec, 2016 13:04
door David
engbokho schreef:Neem een originele (Duccelier, Paris Rhone of Iskra) en laat die reviseren.
Alle op dit moment nieuw verkrijgbare zijn niet zo goed...
Wat een nonsens!
"Alle op dit moment nieuw verkrijgbare zijn niet zo goed."
Waar haal je dat vandaan?? Heb je alle exemplaren getest?
Ja! Er is troep te koop!
Maar ook prima spul!
Er zijn zoveel producenten en daar zijn ook prima bedrijven bij!
Ik heb diverse exemplaren liggen, van verschillende leveranciers en in verschillende prijsklassen.
Ik kan het niet aan de buitenkant zien! Jij wel?
Ik rij nu vier jaar rond met een Valeo startmotor, volgens velen troep....
Maar hij functioneert perfect!
Kan er soms niet zo goed tegen dat alles wat nieuw is per definitie slecht genoemd wordt....
Geplaatst: wo 7 dec, 2016 15:26
door Jan2cvservice
Geen nonsens, die nieuwe zijn gewoon bagger
en ze draaien te langzaam.
Laat gewoon een oude reviseren en je hebt er weer jaren lang plezier van.
Geplaatst: wo 7 dec, 2016 16:31
door Thijs
De Chinese startmotor in mijn auto doet het al 2 jaar prima.
Gekocht voor € 50,- op Citromobile....
Toen ik met een stapel oude startmotoren bij een reviciebedrijf kwam wilde de man er niet eens aan beginnen. 'Een nieuwe kost maar weinig' zei de man....
Geplaatst: do 8 dec, 2016 07:54
door AZL57
Het schijnt dat citroen ook weer onderdelen voor oldtimers gaat maken
https://amicaledesclubscitroenetdsfranc ... -rechange/
Geplaatst: do 8 dec, 2016 09:38
door Tom Duckpower
Ik heb een beetje opgeruimd, laten we het netjes houden en het niet op de man spelen (zoals al in een (nu verwijderd) bericht werd aangehaald).
Bedankt

Geplaatst: do 8 dec, 2016 10:11
door David
Hey Tom,
Thanx!
You're right!
Soms te heftig
Boodschap is nu ook helder
Keep on Ducking in the free world

Geplaatst: do 8 dec, 2016 10:41
door dyane_maniac
Noem me een oude hippie (valt mee hoor) maar ik zie de voldoening ook wel van onderdelen (laten) reviseren.
Geplaatst: do 8 dec, 2016 13:20
door LPGo
Ik wil toch even hier mijn ei over kwijt....
Ik heb een BMW-eend gebouwd met 1200cc blok.. De compressie hiervan is zo hoog dat al mijn 2cv start-motoren die ik had liggen hier niet doorheen komen.. Iskra Duccellier enz geprobeerd niets werkte.. Ten einde raad hier naar mijn plaatselijke startmotoren boer gegaan en voor 65,-- euro een startmotor gescoort met planetaire tandwielen erin... Hij zei nog als hij niet goed is kom je hem maar ruilen.. Nou hij werkt dus als een tierelier in mijn BMW-eend, dus voor eend is dit gewoon overpowered...
Dus ik zou zeggen kijk uit naar een startmotor met extra planetaire tandwielen erin..
Volgens mij komt het wel uit China (weet het niet zeker) maar voor mij werkt het...
p.s. ik heb eens bij de Zutpense boys een startmotor gekocht die zo een jankend geluid maakte dat me de tranen in de ogen sloegen... Die heb ik maar weer gauw teruggestuurd..
Geplaatst: do 8 dec, 2016 14:19
door David
dyane_maniac schreef:Noem me een oude hippie (valt mee hoor) maar ik zie de voldoening ook wel van onderdelen (laten) reviseren.
Me too
Leukste is dan ook nog om het zelf te doen

Geplaatst: do 8 dec, 2016 14:40
door Thijs
Ik keek even op een universele site van een mister die auto-onderdelen verkoopt.
Als je dan naar de plaatjes van de huismerken kijkt dan blijkt er op de foto's Ducelier en Femsa te staan...
74 tot 84 euro.
Geplaatst: do 8 dec, 2016 17:21
door David
De vraag is altijd of je ook die exemplaren krijgt wanneer je ze besteld in een webshop.
De exemplaren die ik heb liggen van Valeo en een Chinees exemplaar zijn bijna niet van elkaar te onderscheiden.
Geplaatst: za 10 dec, 2016 09:45
door Jan2cvservice
Ik wil dit nog even kwijt:
Er zit een sticker op van Valeo, klopt.
Valeo koopt ze denk ik ook ergens in.?
Die "andere" startmotoren kosten inkoop €30
en er zal misschien voor
amper €15 aan materiaal, arbeid enz in zitten??
De tussen handel verdient er ook aan en de consument betaald ongeveer €60
Voor de doorsnee eenden rijder die tegenwoordig max 500km per jaar rijdt kan dit een soort van oplossing zijn.
Ik rij zelf 30.000km per jaar met de eend en heb doorlopend een stuk of 60 eenden in onderhoud, geen haar op mijn hoofd die er aan denk om zo`n startmotor te gebruiken of te verkopen.
Ja een gereviseerde startmotor kost bijna 10x zo veel als die china prut maar naar mijn idee heb je dan ook wat.
Niet alle nieuwe onderdelen zijn slecht, er worden zeker ook goede spullen gemaakt.
Geplaatst: za 10 dec, 2016 11:03
door Thijs
En zo heeft iedereen zijn of haar reden om wel of niet een goedkoop onderdeel te monteren.
Mijn motivatie om een startmotor van 50 euro te monteren was gewoon om eens een gokje te wagen. Dat ding zit goed bereikbaar in de auto dus verwisselen is geen drama.
Bij bijvoorbeeld ashoezen van ondermaatse kwaliteit vind ik dit een stuk minder leuk aangezien je nogal wat moet doen om ze te kunnen verwisselen.
Dan heb ik liever dat ze 3x zo veel kosten maar dat ik dan maar 1 keer hoef te sleutelen.