Pagina 1 van 1
Raamprofiel en klep
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 14:39
door Davistev
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum wij hebben een 2cv special 6 en hebben veel roest bij het raam en het gedeelte van de klep ( luik voor de airco) naar motor klep. Ik wil dit compleet vervangen .
Mijn eerste vraag heeft iemand toevallig foto van zo,n project? Ik wil graag zien wat er los gehaald moet worden (geslepen) . Tips en trics.
Alvast enorm bedankt
Gr david
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 15:21
door André Post
Ga je het komplete raam frame vervangen of alleen het onderste deel, dat heb ik een paar maanden geleden gedaan.
Ook het balkje onderaan het raam.
Ik heb er geen uitgebreid foto verslag van, alleen een paar foto's tussen door.
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 15:30
door Bull Frog Bleu
Dat licht eraan waar hij slecht is. Als hij ook onder het voorraam slecht is moet het raam eruit, ruitenwissermotor, bekleding rondom de motor. Dan kan je kijken hoe groot de schade is.
Zoekfunctie van het forum ook al gebruikt?
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 15:45
door Geert
Misschien heb je hier wat aan.
Er staan nog meer foto's van dat gedeelte bij, maar die moet je even zoeken , het staat niet allemaal op volgorde.
https://flic.kr/p/FSE1W1
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 15:55
door Davistev
Ik ga het hele gedeelte vervangen met de helft van het raamgedeelte. Ik was misschien helemaal duidelijk het uitbouwen van de ruiten wisser motortje en raam etc is geen probleem . Het gaat mij om het plaatwerk en wat moet je weg halen om het gedeelte le laten passen. Vooral het gedeelte aan de zijkant de rest heb ik inderdaad een idee van nu . Dankzij de foto,s . Dus aub stuur zoveel links en foto,s dat jullie hebben .
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 20:46
door RobM
Er staat ergens een stap voor stap werkvolgorde in 1 van mijn restauratie projecten. Met foto' s en al. Ik zal eens zoeken en de link er op zetten
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=989 ... c&start=30
Vanaf pagina 3
Uitlijnen op de gaten van de ruitenwisser. Bij het passen even de ruitenwisser motor er in schroeven.
Gr Rob
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 21:07
door André Post
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 21:55
door Davistev
Wauw jongens dank je . Dank jullie hier kan ik iets mee. Ik heb geen puntlas apparaat . Ik las iets van proplassen.? Als ik het goed begrijp raam frame op ze plaats zetten met griptangen vast zetten en gaatjes boren en dan met een klassiek mig las appaaraat die gaatjes vullen met las? heb ik dat goed begrepen?
Gr david
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 23:44
door RobM
Nee, verkeerde volgorde.
Pas maken, gaatjes ponsen, er op klemmen met griptangen, vastlassen.
Je voorruitframe zit het meeste in het zicht, en is het duurste stuk plaatwerk wat je kan kopen. Ik ben zelf begonnen met een voetenbak: lekker om er in te komen.
Gr Rob
Geplaatst: ma 26 dec, 2016 16:24
door André Post
Ook een ding om aan te denken, er loopt bedrading door het raamframe.
Uitkijken met lassen.
De goot heb ik dicht gesmeerd met Polymax.
Bij de verbinding van het nieuwe raamframe aan het oude deel heb ik een deel van het nieuwe frame onder het oude deel laten vallen voor makkelijker lassen
Geplaatst: di 27 dec, 2016 12:06
door David
RobM schreef:Nee, verkeerde volgorde.
Pas maken, gaatjes ponsen, er op klemmen met griptangen, vastlassen.
Je voorruitframe zit het meeste in het zicht, en is het duurste stuk plaatwerk wat je kan kopen. Ik ben zelf begonnen met een voetenbak: lekker om er in te komen.
Gr Rob
Hoi Rob,
Even een vraag
Je zegt "het dunste plaatwerk wat je kan kopen"....
Ik heb gewoon de "dikke variant in verzinkte kwaliteit".
Heb de "dunne zwarte" ook nog liggen, maar dan als voorbeeld van "slechte passing en slechte kwaliteit".
De andere is "gewoon" de dikke verzinkte plaat.
Maar die kun je volgens mij dan niet bedoelen?
Geplaatst: di 27 dec, 2016 17:13
door RobM
RobM schreef: en is het duurste stuk plaatwerk
David, lees het nog eens?
Gr Rob
Geplaatst: di 27 dec, 2016 19:49
door Bull Frog Bleu
Kan gebeuren toch
Dun, dik en zwart of verzinkt het blijft een duur stukje plaatwerk en een bak werk.
Daarom maar wat meer uitgeven en de tijd nemen om alles te passen, meten en zagen.
Goede voorbereiding is het halve werk. Meteen goed behandelen dan ben je er de komende jaren weer vanaf