Pagina 1 van 1
5 bak monteren
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 15:45
door Bull Frog Bleu
Ideeën om in de toekomst een visa blok te plaatsen met een gsa vijfbak. Wil eerst de bak prepareren tezamen met de huidige 2CV motor. Is dat mogelijk of is het beter de conversie meteen gelijk te doen.
Los van de ophanging en aandrijfassen meer wat aangepast moet worden?
Geplaatst: di 27 dec, 2016 08:21
door DucKKnutsel
waarom een visa blok?een bigbore set op een normaal eende blok is veel betrouwbaarder. Visa blokke zijn onbetrouwbaar vaak versleten zuiger cilinder heel slecht budget aluminium lees maar eens hoe dat tegenwoordig gaat in de 24uur. gsa bak aanpassen kan prima maar dan moet je je visa blok best wat pk's meer geven anders gaat i dat niet trekken in de 5. je bak moet uit elkaar en er moet een priceas van een visa bak in weet ik niet of je je differentieel ook mee moet nemen. Dan heb je de ontsteking nog origineel met de voelers in je bak of aangepaste 123 ontsteking de eerste heb je een module nodig die er meestal niet bij is. Heb me behoorlijk ingelezen dacht ik en heb toen maar een bigbore set gekocht met een originele dyane bak net iets langer dan eend.. en zo haal je ook 135 op gps en heb je duidelijk veel meer koppel. Heb je al een visa blok? Heb nog 2 van die veel te duur ingekochte schijt dingen liggen,als je nog trek hebt doe een bod. succes. Ophanging en aandrijfassen is allemaal gelijk aan een 2cv
Geplaatst: wo 28 dec, 2016 20:33
door schermer
Je kunt de 5 bak niet met de 2cv motor prepareren, je motor heeft daar veel te weinig kracht voor, de versnellingen zijn te lang.
Dat een visa motor onbetrouwbaar is, is volgens mij onzin, ik ken genoeg mensen die al duizenden kilometers met een visa hebben gereden, zonder problemen, ikzelf nu een kilometer of 5000. Gewoon alles netjes voor elkaar en een 123 erop.
Een bigbore kit heeft iets meer koppel en pk en is iets gemakkelijker in te bouwen, dat is waar. Maar ik ken helaas ook veel mensen die er een warmloper mee hebben gekregen, door het uitboren van de cilinders word de wand dunner en kan hij zijn warmte minder goed kwijt.
In mijn ogen de enige uitzondering hierop zijn de 650 cc cilinders van vgs, van aluminium, of van staal, met een dikkere cilinderwand. Speciaal tegen het warmlopen. Maar die kosten dan ook een paar centen.
Voor het monteren van een gsa bak kun je ook eens op de site van jeroen cats kijken. Wanneer je het stukje visa conversie aanklikt en naar beneden scrollt zie je een linkje staan naar gs versnellingsbak conversie, met veel info en foto's.
Geplaatst: wo 28 dec, 2016 20:52
door Bull Frog Bleu
Heb nog geen bak en blok dus kan nog alle kanten op.
Als ik het zo lees is een 5 bak geen voorruitgang. Althans niet voor in de eend.
Soms mis ik op de lange baan wel een versnelling maar dat wend ook wel weer
Beetje meer vermogen is nooit verkeerd alhoewel een goed eendenblok van de laatste serie ook nog aardig wat voor elkaar kan boksen. De visablokken heb ik geen ervaring mee maar had altijd het idee dat het een doorontwikkelde 2cv motor was met extra lagering. Los van de elektronica zou dat dan met een 123 of ander soort ontsteking wel te overbruggen zijn.
Geplaatst: di 17 jan, 2017 18:59
door Nic
voor de gsa 5 bak moet je wel wat aanpassen, deze versnellingsbak is een stuk langer dan de 4bak waardoor je bak oftwel op de vooras komt (dus hoger) en je je brandschot moet aanpassen...
of voor de vooras maar dan komt alles, dus motor en ventilator etc... naar voor...
waardoor je motorkap weer niet dicht kan...
een gs 4bak is al nipt...
Mvg Nic
Geplaatst: wo 18 jan, 2017 09:11
door Rossero
Een (aca)dyane bak heeft ook een zwaardere eindoverbrenging toch? Kijk eens op de site van Jeroen Cats, daar staan alle A-type bakken met hun overbrengingen:
http://cats-citroen.com/home.html
Als ik die website mag geloven haal je nog net een beetje extra winst door een eindoverbrenging van een dyane bak in te bouwen in een 2cv bak, maar ik weet niet zeker of dit ook mogelijk is (volgens mij wel)