Pagina 1 van 1

welk chassis?

Geplaatst: ma 26 dec, 2016 22:52
door verkuilm
Sinds een paar dagen in het bezit van een vanclee mungo. Appart geval!
Nu is het chassis niet echt geweldig dus ik ga het vervangen is het plan.
Auto zou al geschouwd zijn door de rdw, 5 jaar geleden. Het loodje van de rdw heb ik gevonden. Viavia contact met de persoon die toen bij de rdw is geweest, dus papieren zijn er ook lijkt het.

Maar nu, welk chassis?
Burton adverteerd nu met chassis gemaakt met orginele mal?? Dacht dat alleen cassis kon?
De graaf altijd heeel betaalbaar, maar tot voor paar jaar geleden iig, vrij matig, roest gelijk weer.

Nu zou ik onder een eend nooit zon stijf chassis plaatsen gemaakt van H profielen. Maar mischien nu wel een idee?

Als iemand goed idee heeft, of recente ervaring...

Geplaatst: di 27 dec, 2016 07:51
door Citroen_95
Goedemorgen.

Gefeliciteerd met je aankoop. Heb je een type 1 (emmet, met opgelegde deuren) of type 2?

Ik heb het stijve h-profielen chassis inmiddels onder een aantal auto's zitten en ben best tevreden. De RDW accepteert het in elk geval (ervaring van een maand geleden in Amsterdam).

In combinatie met een polyester VC lijkt het me ideaal :) Heb nog altijd spijt dat ik de mijne niet op een dergelijk chassis heb gezet.

Gr Eric

Geplaatst: di 27 dec, 2016 09:32
door RobM
Hoi

heb de afgelopen vijf jaar vijf verschillende chassis in de garage gehad.

ik zal de linkjes er even bij zoeken:
-dik chassis, merk mij niet bekend. paste perfect, zeer degelijk
Afbeelding
heb ik niet een mooie foto van. Kenmerk: boven- en onderkant waren dicht, en de flappen die normaal onder de voorassen zitten die ontbraken. En er zat een losse carter beschermings plaat bij.

-dun electrisch verzinkt: bleek aan de binnenkant al te roesten, terug leverancier
-dun thermisch verzinkt. Werd na 3 dagen op initiatief van de fabrikant omgeruild; was iets mee (??)
-dun thermisch verzinkt. Pasvorm zeer matig: ik moest veel gaten opnieuw opboren. Toen de achteras er op kwam bleek dat deze mm's te draaien was op zijn positie. Na opbouwen van het onderstel bleek de koets niet te passen; chassis was vervormt door de hitte
-dik chassis, merk weet ik niet maar dit is het model met de losse bovenplaat. Degelijk, en alles paste werkelijk perfect. Volgens mij heb ik een stapel van die dingen in zutphen zien staan.


http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=112 ... c&start=45

van dat laatste deel even de linkt klikken en dan het hele verhaal lezen. Vanaf pagina 11 het verslag van de perikelen.

Ik zou bij een volgend chassis zonder na te denken voor de laatste gaan.

Succes met je keuze!

Gr Rob

Geplaatst: di 27 dec, 2016 11:54
door David
Conclusie kan ook zijn:

Gewoon geen thermisch verzinkt chassis kopen...

Er zijn diverse, echt perfecte, kataforese chassis' in de handel.

Geplaatst: zo 15 jan, 2017 12:12
door DucKKnutsel
chassis in Zutphen zijn originele dingen volgens mij alleen dan verzinkt passen goed heb er 1 al maanden buiten liggen niks aan te zien. prima dingen. alle schroefdraad gaten zijn opnieuw getapt.

Geplaatst: di 24 jan, 2017 19:55
door TimVS
Is dit ook een ak400 chassis? bij een Emmet is dat het geval.