Celeste Blauwe 2CV6 Club van CVosje

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Celeste Blauwe 2CV6 Club van CVosje

Bericht door CVosje1994 » vr 27 jan, 2017 09:28

Wederom even voorstellen,

Nadat ik vorig jaar klaar was met de restauratie, wil ik hier een topic openen om mijn avonturen van mijn eendje bij te houden.

Het betreft een Celeste blauwe 2CV6 Club van oktober 1987

Hierbij de link na het restauaratieverslag
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=286371#286371

Afbeelding


Veel leesplezier! :D
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Bericht door CVosje1994 » vr 27 jan, 2017 09:33

Een update en een vervolg op de cliffhanger in het restauratietopic :wink:

De tweede dag dat ik trots op mijn eendje was en ermee deed touren, merkte ik ’s avonds dat er een brandlucht in de auto hing en dat er af en toe een rookpluimpje in de auto was.

Ik zoeken naar de plek waar de rook vanaf kwam en ik merkte dat de lichtschakelaar veel warmte ontwikkelde.

Meteen omgedraaid naar huis en daar de schakelaar opengedraaid.

Afbeelding

Afbeelding

De combinatie van een oude kabelboom en stof maakte de verbinding van de dimlichten een beetje warm.

Gelukkig had ik nog een reserve schakelaar en heb ik van 2 schakelaars 1 goede gemaakt. Alles stevig aangedraaid en het probleem was verholpen. De schakelaar wordt hand warm zoals het hoort.


Na een paar plezierige ritjes in het dorp en rondom het dorp, besloot ik dat de 2CV klaar was voor het grote werk. Op woensdag 17 februari 2016 zou ik met de 2CV naar school gaan in Hasselt (BE).

Gewoon via de B-wegen op een rustig tempo.

Ik was gaan tanken in Maaseik, alleen terug de weg op merkte ik dat er iets mis was. Ik ben zo’n 500 meter ver gekomen maar de 2CV wilde niet meer.

Het bleek dat de linker aandrijfas was losgekomen, de as hing nog met een moertje vast en de rest van de bouten en moeren waren weg.

Ik had helaas geen gereedschap bij, dus moest ik terug de stad in op die koude ochtend. Via de dichtstbij gelegen garage (Opel garage) een sleepdienst gebeld en in de werkplaats maar gekeken of het gemaakt kon worden.

Afbeelding
Afbeelding

Eerst dacht ik dat het eenvoudig zou zijn, gewoon de aandrijfas vastzetten maar helaas had de linker remklauw een klap gehad en was de bevestiging ervan kapot. Met andere woorden niet eventjes simpel de as vastzetten maar de hele versnellingsbak eruit zodat de remklauw weer vastgemaakt kon worden.

Via de werkplaats in contact gekomen met een Citroën dealer in de buurt waar oude onderdelen nog op de plank lagen.
De beste man heeft mij geholpen om de aandrijfas weer vast te zetten en een noodoplossing voor de remklauw gemaakt.

Op een voorzichtige manier naar de Citroën dealer gereden en daar kon ik voor 250€ een tweedehands versnellingsbak meenemen op goede hoop dat deze nog in orde was.

Weer veilig thuisgekomen nog meer onderdelen besteld en langzaam begonnen met demonteren van de motor.


Afbeelding

Afbeelding

Het uitbouwen verliep zonder problemen en nadat de nieuwe 2dehands versnellingsbak een beetje opgeknapt was en nieuwe olie had, deze weer ingebouwd.

Het was best wel raar maar de nieuwe versnellingsbak is met rijden stiller dan de oude. Tuurlijk af en toe een kraakje omdat de bak jaren lang op een plank heeft gelegen.

Maar na 1000 km, de olie van de bak vervangen en met elke km meer, deed de bak het steeds beter en beter.

Na deze grote ingreep deed de 2cv het voortreffelijk.
Af en toe met de honden naar het bos

Afbeelding

Ijsjes eten met vrienden in Thorn
Afbeelding
Gewoon genieten van de 2CV
Afbeelding

En de 2CV is al meerdere malen mee geweest naar Hasselt.
Allemaal zonder problemen

Mei 2016

Het was weer tijd voor de jaarlijkse hobby van mij.

De Citromobile

En dit jaar zou ik eindelijk eens met mijn eigen Citroën gaan.

Mijn vader en ik waren vroeg vertrokken vanuit het zuiden naar het hoge noorden. Dakje opgerold en zonnebrillen op.
Met de 2CV gewoon rustig 90km/h aangehouden en gewoon rijden tot Haarlemmermeer.
En wonderbaarlijk was het verbruik 1 op 20.

Maar na 2 uur rijden was de motor goed warm en alles onder de motorkap ook.

Om de 2cv te starten met warme motor na het tanken, moet ik altijd met volgas starten. Alleen bleef na het starten het gas op volgas hangen. Samen met mijn vader gaan duwen zodat de 2CV op de parkeerplaats kon afkoelen. Na 15 min afkoelen kon ik weer starten en draaide het eendje weer fijn stationair en reageerde fijn op gaspedaal bewegingen.
Alles verliep weer goed tot aan Haarlemmermeer waarbij het gaspedaal weer blijf hangen. Dus bij elk stoplicht en rotonde de motor uitzetten totdat ik kon optrekken om dan snel weer de motor te starten. Een paar intense en geconcentreerde minuten.

Eenmaal op het terrein van de Citromobile was er niks meer aan de hand en stond de 2CV fijn tussen 2 andere 2CV’s geparkeerd.

Afbeelding

Niet veel gekocht in de hallen maar wel een nieuwe veer voor de klep van de carburateur. Verder genoten van het weer en de terugreis. Terug weer het dakje open.

Op de terugreis was er niks aan de hand met het gaspedaal. Een snelle en eenvoudige oplossing dus.

Ik maak genoeg ritten in mijn 2cvtje, zeker als de zon schijnt. Heerlijk genieten zo.
Afbeelding

Bij ons in de buurt zijn er ook genoeg zandweggetjes en velden om doorheen te hobbelen.
Meteen ook maar mijn zus leren rijden met de 2CV.

Afbeelding

Met de beginstand van 83.601 km ( of 183.601,…), was er een trots moment dat ik de 90.000 km voorbij ging.

Afbeelding

Gemiddeld zo’n 1000 km per maand met het eendje, heerlijk.

Natuurlijk als het regent, komt het overal naar binnen en dan is het eendje een zwembad. Na elke grote regenbui alle matten eruit om deze te laten drogen en de rest van het vocht opvegen.

Ik heb tijdens de inbouw van het interieur andere matten erin gelegd. Zelf geknipt en behandeld. Alleen hielden deze erg veel water vast. ( stoffen achterkant ipv rubber of jute)

Deze er maar uitgedaan en nu 2 lagen tapijt met rubberen achterkant. Nu loopt het water en niet door en die paar druppels die er dan onder liggen veeg je zo weg.

In de zomervakantie nog een beetje onderhoud gedaan in de zin van afstellen van de handrem en vervangen van de remblokken. Deze trilde af en toe als ze goed warm waren ( zeker in stadsverkeer)

Afbeelding

Verder had ik in augustus een stukje van het interieur opgeknapt.

De saaie en beschadigde deurkaarten verfraaid met nieuw stofje.
Achter de deurkaarten heb ik schuim geduwd en achter het stofje ook. Een lekker zacht effect en de eend dreunt minder.

Afbeelding

Afbeelding

Bij het afsluiten en weggaan van de 2CV kijk ik altijd achterom.
Ik mag er erg trots op zijn, vind ik althans

Afbeelding

Alleen op dat moment vond ik het wel jammer dat de velgen er eigenlijk niet uitzien.

Oplossing?

De handjes uit de mouwen steken en begin maar met schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Nee, het is nog niet de originele en definitieve kleur. Maar de kleur van de primer past eigenlijk wel goed bij het blauw haha

In de lente spuit ik ze in de goede kleur ofja zo goed mogelijk

Op mijn lijstje stond ook nog dat ik vierkante koplampen erop wou met gele lampjes erin.
Nou, de gele lampjes heb ik alvast en zo als ik nu typ zijn de vierkante koplampen in ontwikkeling
Dus binnenkort ziet de 2CV eruit zoals ze erin 1987 uitzag.

Afbeelding

Ook als ik elke keer de garage openmaak en die leuke kleur zie, ben ik achteraf zeer blij dat ik heb doorgezet.

Afbeelding

Vertroetelen hoort er natuurlijk ook bij.
Eindelijk eens een carwash waarbij de schuim goed dik is. Ik was de 2CV altijd met de hand thuis maar wilde eens een lekker wax laagje erop.

Afbeelding

In oktober veel km’s gemaakt omdat mijn vaste auto ( Saabje) in de garage stond voor een nieuwe koppakking. Maar na oktober amper ermee gereden, ook vanwege pekel en overgangsregeling.

Ik heb toen ook eens even de tankvlotter vervangen. Op een manier was deze scheef en dat beïnvloede de tankmeter. Als deze leeg aangaf, kon ik altijd maar max 15 liter tanken. Met de nieuwe vlotter was dit voorbij en komt het meter ook voorbij de ¾ tekentje op de wijzerplaat.


Nu in februari mocht ze weer de weg omdat ik voortaan de volle mep betaal voor de wegenbelasting, het is toch wel handig als extra auto in noodgevallen, tuurlijk blijft ze zoveel mogelijk binnen staan met slecht weer maar af en toe moet ze wel.

Deze week bezig geweest om de remklauwen te reviseren. De trillende remmen waren er nog altijd ondanks nieuwe en speciale blokken. Ik ben nu benieuwd of na de revisie de trillingen er nog zijn bij het remmen.

Ook meteen de ashoes vervangen die lek was, als gevolg dat de as was losgeschoten vorig jaar.

Volgende week kleppen stellen en contactpunten vervangen. Hopelijk start ze en loopt ze dan beter. En ik zag gisteren na het tanken dat de nieuwe vlotter of vlotterpakking lekt. Dus weer onder de auto kruipen om de tank er onderuit te halen.

Na het stellen gaat ze op voor de Apk en dan is het alweer een jaar geleden dat ze de weg opgekomen is.

Nog elke dag trots dat het mijn eendje is .
Niet alleen ik ben er blij mee maar ook de mensen in de buurt en in het dorp. Allemaal omdraaien en zwaaien. Gewoon genieten 
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Mees
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 08:12
Locatie: Gilze

Bericht door Mees » vr 27 jan, 2017 13:33

Mooi verhaal en een minstens zo mooie eend! Wel jammer van die problemen natuurlijk, maar na 10000km zullen de meeste er inmiddels wel uit zijn. Geniet ervan!

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 27 jan, 2017 14:04

Trillen bij remmen kan duiden op kromme riemschijven.
J B

just drive like you stole it

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 27 jan, 2017 14:53

remschijven bedoelt JB.
Het bleek dat de linker aandrijfas was losgekomen, de as hing nog met een moertje vast en de rest van de bouten en moeren waren weg.
Heb je de bouten en moeren we; vastgezet met Loctite? En op het juiste moment?
Anders kunnen ze inderdaad loslopen.
Om de 2cv te starten met warme motor na het tanken, moet ik altijd met volgas starten.
Dit is de normale methode uit het boekje.
Niet veel gekocht in de hallen maar wel een nieuwe veer voor de klep van de carburateur.
Heb je een nieuwe gasveer gemonteerd? Heb je ook gekeken of de twee veren op de gasklepas er nog op zitten?


Verder een mooi Dukkie!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 28 jan, 2017 11:20

Leuk verhaal en goed om te lezen dat je zoveel lol met je eend hebt.

Je hoort niet vaak dat mensen de vierkante koplampen willen monteren. Vooral doen!. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Bericht door CVosje1994 » za 28 jan, 2017 20:42

Allereerst bedankt voor alle fijne reacties,

Zal eerst nog de vragen beantwoorden:

j b schreef:Trillen bij remmen kan duiden op kromme riemschijven.
Normaal gesproken wel, maar de schijven waren net nieuw en in de periode dat de 2de set remblokken erop zaten,was er geen trilling in de remmen tot een bepaald punt dat de 2de set ook ingesleten was.

De komende paar ritten zal ik hopelijk verschil merken.
Thijs schreef:
Heb je een nieuwe gasveer gemonteerd? Heb je ook gekeken of de twee veren op de gasklepas er nog op zitten?
De gasveer was helemaal uitgerokken en kon de warmte niet meer aan. Met de andere 2 veren was er niks aan de hand.

Met de nieuwe gasveer heb ik er ook geen last meer van gehad :)
Punky schreef:
Je hoort niet vaak dat mensen de vierkante koplampen willen monteren. Vooral doen!. ;-)
Ook een van de redenen om ze juist weer te monteren. Dan wordt mijn eendje net iets minder doorsnee haha



Verder is de bedoeling dat ik morgen (zondag) de tank er onderuit ga schroeven, op zoek naar de lekkage daar

& dan nog een paar kleine dingen doen, gewoon om het af te maken of te repareren.

Update en foto's volgen :D
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 30 jan, 2017 17:07

Je schrijft dat:
"Op mijn lijstje stond ook nog dat ik vierkante koplampen erop wou met gele lampjes erin.
Nou, de gele lampjes heb ik alvast en zo als ik nu typ zijn de vierkante koplampen in ontwikkeling
Dus binnenkort ziet de 2CV eruit zoals ze erin 1987 uitzag."

De vierkante lampen horen niet bij 87.....

Maakt verder niet uit, doe vooral wat je zelf leuk vindt!
Maar origineel is het niet.

Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Bericht door CVosje1994 » ma 30 jan, 2017 17:12

Oei, ik ging ervan uit dat de Club uitvoering altijd vierkante koplampen had, tot het einde van de productie van de Club uitvoering.

Kan iemand mij een extra bevestiging geven hier over?
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Bericht door CVosje1994 » ma 30 jan, 2017 17:29

Gisteren eindelijk de benzinetank eronder uit kunnen halen.

De pakking van de vlotter was de schuldige voor de lekkage. Op de eerste blik was er niks mis mee. Niet gescheurd of nergens kapot. Maar toen zag ik pas dat deze niet even dik was rondom. Je zou denken dat dat niet uit zou maken maar helaas wel.

Nieuwe pakking gemonteerd en lekt momenteel niet. Deze week maar weer eens voltanken.

Nadat de brandstof tank terug gemonteerd was, een proefritje gemaakt om de gereviseerde remmen te testen.

De 2CV remt nu harder en sneller dan als van te voren maar ik heb het gevoel dat er toch nog iets niet klopt.

Het rempedaal voelt niet meteen hard aan zoals het eerst wel was. Het eerste stukje van de slag is het weinig druk om daarna veel druk te hebben. De rem lijkt nu wel beter te doseren maar ik heb er nog geen definitief oordeel over omdat het maar een klein testritje was rond de kerk.

Maar de vraag is: Hoe ervaren jullie dat in jullie eenden met remmen?

Morgen wordt er een afspraak gemaakt voor de Apk en dan volgt er weer een updatetje

Verder nog een paar foto’s, gewoon voor erbij



Afbeelding

Van

Afbeelding

Naar

Afbeelding

En de foto’s van toen ik bij de RDW was

Afbeelding

Afbeelding
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 30 jan, 2017 18:10

Volgens mij heeft een Club versie altijd vierkante koplampen gehad.
Het remmen gaat waarschijnlijk beter als de schijven en blokken op elkaar ingesleten zijn.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
noodles
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 2 aug, 2010 18:06
Locatie: Venlo

Bericht door noodles » ma 30 jan, 2017 20:22

Mooie eend en een leuk verhaal, heb het met plezier gelezen!
Volgens mij heeft de Club altijd vierkante koplampen gehad, zoals Boudewijn ook aangeeft. Alleen de Spécial en de Charleston hadden weer ronde lampen.
Mijn moeder heeft in '87 namelijk een nieuwe Club gekocht en die had ook vierkante koplampen.
Zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden...
Dyane 6 Confort 1980

Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Bericht door CVosje1994 » do 4 jan, 2018 23:35

Nu bijna 1 jaar, 1 APK en een lange zomer verder zijn er weer avonturen geweest met de 2CV.

Bij de APK zijn de contactpunten vervangen en de kleppen gesteld. De 2CV start nu sneller en makkelijker. Maar zoals de meeste 2CV liefhebbers kunnen beamen, was het CO gehalte te hoog. Een leuk en onnozel afkeurpunt. Gelukkig is dat altijd makkelijk opgelost.

De banden werden helaas wel afgekeurd. 1 band had toch minder profiel als gedacht en de andere 3 hadden niet veel meer. De 2CV stond nog op Nankang banden maar voor de nieuwe heb ik toch gekozen voor Michelin. Gewoon omdat het kon.
Een pluspunt als de APK is gebeurd, dat het winterseizoen voorbij is en weer volop genoten kan worden.

De 2CV gaat steeds vaker mee naar de stad en wordt dan ook ingezet als dagelijkse auto. Maar juist dan komen de kleine irritante dingen voorbij waar je dan ook af en toe gek van wordt.

Het duurde niet lang of ook het slot van de kofferklep wilde niet open. Daar stond ik dan met een volle kar met boodschappen. ’s Avonds meteen een nieuwe pen besteld en volgende dag gemonteerd.

Verschil is duidelijk

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

2CV in het modderig terrein is een lachertje en je komt op plaatsen waar ik normaal niet kom met de Saab

Het geeft natuurlijk ook mooie sfeerplaatjes.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
De 2CV presteert geweldig en zeker met goed weer gaan ik er overal mee naartoe.

Zoals het drielandenpunt en de heuvelachtig omgeving. Het geeft een sensatie om de 2 cilinder te laten klimmen en te dalen.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

De zon schijnt altijd bovenop je hoofd maar gelukkig ziet de 2CV er ook goed uit bij zonsondergang.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

Iedereen die de 2CV ziet zegt altijd tegen mij “wanneer komt er een rekje achterop met een mandje erbij?

Nou, een vroeg verjaardagscadeau kon ik alvast afstrepen van het wensenlijstje.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
Een fijn tweedehands rekje. In goede, niet roestige staat. Een paar kleine krasjes maar ach.
In de toekomst zal die wel een opnieuw gepoedercoat worden.

Aftekenen en 4 gaatjes boren!
En voila

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
Ook grote ladingen gaan mee in de 2CV

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
Maar een grote wens was nog een originele optie uit de jaren ’80.
Een 5de deur. Maanden lang het internet in de gaten gehouden voor het stangenstelsel.
Naar goed informeren en lang twijfelen een tweedehandssetje aangeschaft waarbij ik zelf een paar bevestig materiaal heb moeten voorzien.
Nu ook met de typeplaatjes
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
Het is een geweldig systeem, zeker als je de achterbank verwijdert. Een vlakke vloer en vele spullen passen nu ook in de eend. Zeker handig voor de komende zomer, om met de 2CV op vakantie te gaan.

Maar de Citromobile vond eerder plaats en ik wilde perse mijn vers gespoten vierkante koplampen gemonteerd hebben.

Dus de avond van tevoren nog een facelift gegeven.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

Met natuurlijk gele bolletjes erin.
Nu is de 2cv helemaal iets unieks op de weg. Een Clubje met Bleu Celeste vierkante koplampen, een 5de deur en een rekje achterop. Er zal denk ik geen tweede zijn in deze combinatie.

Althans dat dacht ik totdat ik op de Citromobile was. Nog nooit zoveel 2CV’s gezien met een kofferrekje achterop en zoveel met vierkante koplampen.
Maar ze was er weer.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

Ik heb ook mijn vader eindelijk leren rijden met de 2CV.

He just loved it.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

Het duurde ook niet lang voordat ik mijn Georges kwijt was en deze ook gebruikt werd door vaderlief voor zijn dagelijkse route.
Ook wel eens leuk om er achter aan te rijden.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
De 2CV is de zomer 2 maal op grote reis geweest. Nouja voor zijn eigen begrippen.
1ste maal naar de heuvels. De Ardennen waren een kleine uitdaging. Maar we zijn er gekomen.

De reis was geweldig, bergwegen en de open lucht. Gewoon geweldig

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

AfbeeldingSnapchat-1309729839 by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingSnapchat-1715155690 by C. Vossen, on Flickr
De tweede vakantie was naar Texel. Ik durfde nog niet naar Zuid Frankrijk af te reizen.
AfbeeldingSnapchat-623393217 by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr

2CVtje is ook eens op het strand geweest.

AfbeeldingUntitled by C. Vossen, on Flickr
en de camping bood gelukkig goed gezelschap

Afbeelding20170725_193943 by C. Vossen, on Flickr

Tuurlijk door veel te rijden met de 2CV telde het kilometertellertje verder.
En op 4 augustus ging het klokje rond. Ik zal jullie het bijhorend filmpje maar besparen

AfbeeldingSnapchat-1694415415 by C. Vossen, on Flickr
En ook aan goede dingen komen een einde. De zomer is weer voorbij en het plezier neemt af als de zon niet meer zo vaak schijnt.

AfbeeldingSnapchat-2098093583 by C. Vossen, on Flickr
Ook het 2CVtje krijgt weer problemen. Een uitlaatpakking lekt en daardoor is ondertussen de helft van de koelbeplating weggesmolten.
Maar zo dadelijk meer over dat probleem.
Ook de accu begon zwakker te worden.

Al een aantal malen had Georges aan de acculader gehangen en daardoor kon ik weer 2 dagen verder. ’s Middags als het weer droog en warmer was, startte hij prima. Maar vooral ’s morgens en zeker op de momenten dat ik minder tijd had, stond ik daar. Ik heb maar geoefend met de startslinger en ben handiger geworden met die verdomde slinger.

In de zomer was er een radio in de 2CV geplaatst en ik verdacht deze als eerste. Loskoppelen bood de eerste paar dagen ook als oplossing maar ook kort daarna kon ik weer zwengelen.

De accu is op en in combinatie met het slechte weer = Connor die maar bleef zwengelen

Zeker niet slecht van een accu die 8 jaar overleefd heeft met lang stil staan en piekspanningen.

Het was eind oktober en toch maar besloten dat Georges vroeg de winterstalling in ging. De startproblemen, het slechte weer en het probleem met de uitlaatpakking waren de argumenten daarvoor. De winterauto stond ook al klaar, dus….

De uitlaatpakking vervangen is voor mij een uitdaging. De bouten die het spruitstuk vasthouden zijn aan die kant als een gebeund door een oude eigenaar/garage. De boutkoppen zijn rond en er zitten teveel sluitringen om het verschil op te vangen.

Op dit moment gebeurd er weinig rondom Georges en ik wil op kort termijn het blokje eruit lepelen om toch een grondige revisie uit te voeren. De vraag is dan hoelang hij in de schorsing blijft.

Het vervolg met veel foto’s volgt snel….
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 4 jan, 2018 23:48

Die ronde moeren kun je verwijderen door met een slijpschijf of eventueel een klein ijzerzaagje van bovenaf een zaagsnede in de moer te maken.
Daarna tik je met een schroevendraaier en hamer de overblijfselen van de moer naar de zijkant weg.
Met een beetje geluk is dan het draadeind weer te gebruiken.
Anders moet je een helicoil achtig iets plaatsen.
Dat is ook prima te doen.

Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Re: Celeste Blauwe 2CV6 Club van CVosje

Bericht door CVosje1994 » za 25 aug, 2018 21:50

Vandaag eindelijk de stap gezet om de motor aan te pakken.
Morgen begin ik met demonteren van het blok zelf en zal dan proberen zoveel mogelijk te posten.

Afbeelding20180825_152434 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_152956 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_154654 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_164233 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_171158 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_193302 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_193310 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_193315 by C. Vossen, on Flickr

Afbeelding20180825_193319 by C. Vossen, on Flickr
Laatst gewijzigd door CVosje1994 op zo 3 feb, 2019 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Plaats reactie