Pagina 1 van 1
Ingeslagen nummer én plaatje met chassisnummer (omgekat?)
Geplaatst: di 16 mei, 2017 22:15
door spank
Hoi allemaal,
Onlangs was ik bij een (prettige) 2CV garage en daar vermoedt men dat het chassis niet origineel is. Ofwel, de 2CV is misschien omgekat.
Op de plek waar het hoort lijkt het nummer in het metaal geslagen (waarbij een letter is omgedraaid....) en boven dit nummer is een plaatje gelast met hetzelfde nummer.
Beide nummers bevatten aan het begin en eind geen dubbele chevron.
Ik heb een foto die ik kan mailen. Kan iemand een deskundige blik op de foto werpen en uitsluitsel geven?
Volgens de website van de RDW staat de auto niet geregistreerd als gestolen.
Geplaatst: di 16 mei, 2017 22:17
door David
Wat is nu precies jouw vraag?
Geplaatst: di 16 mei, 2017 22:20
door spank
Of de boel illegaal is of niet
Geplaatst: di 16 mei, 2017 22:25
door LPGo
Heel simpel. Als je eend van na 1970 is en je gaat ermee naar de RDW dan wordt je kenteken ingenomen... en mag je alleen nog een laatste rit naar huis maken. Als je plaatje op de koets ook al niet meer de originele popnieten heeft mag je deze ook al niet meer gebruiken.. Makkelijker kan ik het niet voor je maken... Dus blijf uit de buurt van de RDW ermee..
Geplaatst: di 16 mei, 2017 22:26
door David
Nou nee, dat hoeft zeker niet illegaal te zijn.
Misschien nummer zelf ingeslagen en het plaatje van het vorige chassis voor de volledigheid erboven gelast.
Omkatten bij een eend past eigenlijk niet....
Immers hoeveel chassiswissels zijn er al wel niet geweest.....
Dan rijden er heel wat omgekatte eenden rond.
Ik zou mij er geen zorgen over maken.
En bij de RDW wegblijven, heb je niets te zoeken!
Geplaatst: di 16 mei, 2017 22:29
door LPGo
Je eend zal waarschijnlijk niet omgekat zijn. Meestal werd er vroeger een ander cq. Beter chassis onderlegt en voor het gemak werd er zelf een nummer ingeslagen. Daar kraaide jarenlang geen haan naar zelfs niet de RDW.. Maarja dit is dus een aantal jaren geleden drastisch veranderd door omgekatte golfjes en om op deze simpele manier oude autos van de weg halen...
Geplaatst: di 16 mei, 2017 23:23
door verkuilm
Nummer en plaatje kan zeker ook kloppen.
Als je me de foto mailt kan ik het wel zien.
Moet ik wel het bouwjaar weten en kenteken.
In het buitenland zat het soms compleet anders.
Mn Portugese mehari's hadden ook allemaal plaatje en nummer eronder.
Geplaatst: do 18 mei, 2017 18:26
door David
LPGo schreef:Je eend zal waarschijnlijk niet omgekat zijn. Meestal werd er vroeger een ander cq. Beter chassis onderlegt en voor het gemak werd er zelf een nummer ingeslagen. Daar kraaide jarenlang geen haan naar zelfs niet de RDW.. Maarja dit is dus een aantal jaren geleden drastisch veranderd door omgekatte golfjes en om op deze simpele manier oude autos van de weg halen...
Je mocht zelf het nummer inslaan inderdaad, maar onder toezicht van een belasting/douane ambtenaar.
Je ontving vervolgens een brief (attest) waarin melding werd gemaakt van een goedgekeurde inslag.
Dit formulier diende je bij je autopapieren te bewaren.
Maar dit A4tje is bij bijna iedereen in de loop van minimaal 30 jaar al zoek geraakt
Geplaatst: za 20 mei, 2017 19:53
door Bull Frog Bleu
Post eens wat foto's van de nummers en plaatjes .
Dan kunnen we met je meekijken.
Re: Ingeslagen nummer én plaatje met chassisnummer (omgekat?)
Geplaatst: ma 12 nov, 2018 22:25
door pequeno pato Blanco
wat staat er eigenlijk op het plaatje onder de motor kap van een 18PK en hoe wordt dit plaatje aangebracht na restauratie is dit plaatje helaas niet meer te vinden dus moet ik een nieuwe maken
deze heb ik wel gekocht maar nu nog graveren en wat moet er dan op staan
Re: Ingeslagen nummer én plaatje met chassisnummer (omgekat?)
Geplaatst: di 13 nov, 2018 21:10
door Bull Frog Bleu
Google eens op 2cv azam plaques. Dan vind je plaatjes wat er op dient te staan. Chassisnummer, type AZ AM en vaak gewicht maximaal.
Naast het plaatje zit er ook een los nummer ingegraveerd nabij de stoelen op bodem of chassisplaat.