Pagina 1 van 4
Linker achterwiel schuurt tegen koets. (Verhaal op pagina 3)
Geplaatst: do 15 jun, 2017 17:12
door shorttrack
Hallo,
heb vandaag wat schuursporen op mijn linke r achterband gezien. Na een snelle controle bleek deze tegen de rubber aan te schuren wat ervoor zorgt dat je vering niet tegen de koets komt. (sorry weet de juiste benaming er niet van)
Dit gebeurt enkel wanneer hij een beetje in veert Omdat het blok zit ongeveer 10 cm boven de band bevindt.
Beide mijn banden lopen schijn af achter. Ze staan beide een beetje naar binnen.
Is er een manier om dit op te lossen? Mijn banden slijten ook schuin af waardoor ik vaker dan normaal banden moet wisselen.
Geplaatst: do 15 jun, 2017 18:36
door Geert
Je banden mogen nooit aan die blokjes komen!
Daar moet mer dan genoeg ruimte voor zijn !
Zijn de draagarmen niet krom?
Draagarmlagers uitgesleten?
Geplaatst: do 15 jun, 2017 19:45
door shorttrack
Geen idee. Ik weet alleen dat mijn achterbanden er schijn afslijten. Aan de buitenkant zijn ze nagenoeg perfect maar aan de binnenkant zijn ze meer dan op.
Kan dat afgesteld worden of moeten er dan meteen nieuwe draagarmen op?
Geplaatst: do 15 jun, 2017 19:53
door André Post
Eerst zeker weten dat er geen draagarmlagers stuk of los zijn, dan kan dit ook gebeuren.
In principe is een scheve draagarm niet af te stellen.
Alleen door het verbuigen van die arm, in de praktijk moeilijk nauwkeurig te doseren.
Maar als ze alle 2 scheef staan is wel raar dan.
Geplaatst: do 15 jun, 2017 20:23
door shorttrack
Je ziet dat de wielen een klein beetje naar binnen hellen.
Geplaatst: vr 16 jun, 2017 08:44
door TimVS
Even de wagen opkrikken en de draagarm vastnemen.
Als je de draagarm kan kantelen naar links/rechts (tegen de normale richting) zijn de draagarmlagers los/kapot. geen al te dure reparatie.
Geplaatst: za 17 jun, 2017 14:16
door shorttrack
TimVS schreef:Even de wagen opkrikken en de draagarm vastnemen.
Als je de draagarm kan kantelen naar links/rechts (tegen de normale richting) zijn de draagarmlagers los/kapot. geen al te dure reparatie.
Ik ga dit zeker eens nakijken. Moet ik dan eerst de schokdempers en de vering los maken? of kan ik het zo ook controleren?
Geplaatst: za 17 jun, 2017 16:30
door AZL57
Gaat ook zo, alleen opkrikken.
Geplaatst: za 17 jun, 2017 17:16
door Geert
Niet te moeilijk doen ,
auto opkrikken, en als je speling voelt is het mis.
ik denk ook eerder aan het draagarmlager, dan aan en kromme draagarm.
houdt ons op de hoogte !
Geplaatst: za 17 jun, 2017 18:04
door shorttrack
Ik houd jullie op de hoogte.
Zal wel pas over een paar weken zijn. Ga dit bij een vriend moeten doen. heb zelf geen krik die zo hoog gaat.
Geplaatst: zo 18 jun, 2017 13:35
door TB
Blokjes hout of stenen ertussen en je komt hoger. Maar dan niet eronder gaan liggen zul je begrijpen.
Als de achterbanden ergens tegenaan schuren zou mij dat niet lekker zitten en wil ik weten wat het is.
Geplaatst: zo 18 jun, 2017 14:38
door LPGo
Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band krijgt.. Ga je dan ook naar je vriend .. Voor het overige ben ik het met TB eens.. Ik zou willen weten wat het is.. Linke boel zo..
Geplaatst: zo 18 jun, 2017 19:06
door shorttrack
LPGo schreef:Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band krijgt.. Ga je dan ook naar je vriend .. Voor het overige ben ik het met TB eens.. Ik zou willen weten wat het is.. Linke boel zo..
Ik heb twee krikken in de auto liggen. Een waarmee ik de auto wat omhoog krik. Vervolgens plaats ik nog een krik onder de draag arm en krik hem zo verder om hoog.
Maar met die methode kan ik natuurlijk niet checken of de draagarm los zit.
Moet inderdaad eens een beter krik kopen

Geplaatst: zo 18 jun, 2017 22:25
door Thijs
Gewoon bij een bouwmarkt of Lidl ofzo zo'n hydraulisch garagekrikje scoren voor rond de 25 euro en je kunt een groot deel van de klussen aan je eend uitvoeren.
Geplaatst: ma 19 jun, 2017 20:23
door David
Je hebt toch niet te lange bouten voor je achtergordels gebruikt........