2cv6 Club met een blijvende hoge accuspanning
Geplaatst: zo 2 jul, 2017 12:44
Druk met vakantievoorbereidingen en dus ook de 2cv even een beurt gegeven. Voor de zekerheid de accuspanning eens gemeten op de accupolen en die bleek bij stationair draaien 13,5 V te geven, maar bij toeren maken zelf 16,7 V Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is, dus ik heb de oude mechanische spanningsregelaar vervangen door een nieuwe elektronische. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Toen maar eens de massapunten van de accu naar de bak en van de accu naar de carrosserie schoongemaakt, waarna er nog geen verandering was. Ook toen ik direct een massadraad van de spanningsregelaar naar de carrosserie trok gaf dat geen verschil.
Net nog eens gemeten en bij toeren maken wisselt hij steeds tussen circa 15 en 16,7 V. Toen ik het massadraadje los trok schoot hij direct naar 18 V.
Inmiddels is dus de spanningsregelaar nieuw, de koolborstels van de dynamo zijn vervangen, ik heb de accu uit de Méhari geprobeerd en de zekeringen zijn gecheckt. Hij blijft maar teveel spanning geven, ik snap het niet meer. Wie is de redder in nood met het juiste antwoord?
Net nog eens gemeten en bij toeren maken wisselt hij steeds tussen circa 15 en 16,7 V. Toen ik het massadraadje los trok schoot hij direct naar 18 V.
Inmiddels is dus de spanningsregelaar nieuw, de koolborstels van de dynamo zijn vervangen, ik heb de accu uit de Méhari geprobeerd en de zekeringen zijn gecheckt. Hij blijft maar teveel spanning geven, ik snap het niet meer. Wie is de redder in nood met het juiste antwoord?