Motor stottert en valt uit. Daarna niet meer starten
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Motor stottert en valt uit. Daarna niet meer starten
Hallo,
Ik heb gisteren mijn carburateur schoongemaakt omdat mijn auto stotterde. Vandaag een proefrit gemaakt. Eerste 2 minuten ging perfect. Daarna plots veel stotteren en dan valt hij uit. Motor wil daarna ook niet meer starten. Hij gaat goed rond maar hij slaat gewoon niet aan.
Ik heb in het verleden al eens een nieuwe bobine geplaatst. Maar die nieuwe bobine was na twee maanden alweer stuk waardoor ik de oude weer terug heb geplaatst. Het probleem bleek toen ergens anders te liggen.
Ik heb zelf weinig verstand van motoren maar ik heb toch het vermoeden dat het de bobine gaat zijn. Heb de twee kleine draadjes eens verwisseld en toen gaf hij een kleine kik. Maar verder niets.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik was al bezig met het bestellen van een nieuwe benzine slang om die te vervangen. Maar wellicht bestel ik er ook gelijk een bobine bij met nieuwe bobine kabels. Want de kabels zijn naar mijn weten ook nog nooit vervangen. De bougies zijn daarentegen wel nieuw.
Ik heb gisteren mijn carburateur schoongemaakt omdat mijn auto stotterde. Vandaag een proefrit gemaakt. Eerste 2 minuten ging perfect. Daarna plots veel stotteren en dan valt hij uit. Motor wil daarna ook niet meer starten. Hij gaat goed rond maar hij slaat gewoon niet aan.
Ik heb in het verleden al eens een nieuwe bobine geplaatst. Maar die nieuwe bobine was na twee maanden alweer stuk waardoor ik de oude weer terug heb geplaatst. Het probleem bleek toen ergens anders te liggen.
Ik heb zelf weinig verstand van motoren maar ik heb toch het vermoeden dat het de bobine gaat zijn. Heb de twee kleine draadjes eens verwisseld en toen gaf hij een kleine kik. Maar verder niets.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik was al bezig met het bestellen van een nieuwe benzine slang om die te vervangen. Maar wellicht bestel ik er ook gelijk een bobine bij met nieuwe bobine kabels. Want de kabels zijn naar mijn weten ook nog nooit vervangen. De bougies zijn daarentegen wel nieuw.
2cv special 1986
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Wat misschien ook een bijkomende goede vraag is.
Mocht het de bobine zijn. Welke bobine moet ik dan kopen? Aangezien ik mijn laatste bobine bij een 2cv specialist heb gekocht in Orange frankrijk heb ik er wat minder vertrouwen in om er zomaar weer een te kopen.
Iemand ervaring of tips hierover?
Mocht het de bobine zijn. Welke bobine moet ik dan kopen? Aangezien ik mijn laatste bobine bij een 2cv specialist heb gekocht in Orange frankrijk heb ik er wat minder vertrouwen in om er zomaar weer een te kopen.
Iemand ervaring of tips hierover?
2cv special 1986
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Als het een bobineprobleem zou zijn (wat ik betwijfel) dan moet de auto na een tijdje weer starten als de bobine afgekoeld is.
Misschien is het vuile benzine. Met vuile benzine blijft het vervuilen van de carburateur doorgaan als je benzinefilter niet goed filtert. Hevel de tank leeg en kijk of er vuil mee komt. Zeef dan de benzine en giet die terug in de tank. Daarna maak je het benzinefilter schoon of vervang het.
Als dit in orde is kan je verder zoeken.
Misschien is het vuile benzine. Met vuile benzine blijft het vervuilen van de carburateur doorgaan als je benzinefilter niet goed filtert. Hevel de tank leeg en kijk of er vuil mee komt. Zeef dan de benzine en giet die terug in de tank. Daarna maak je het benzinefilter schoon of vervang het.
Als dit in orde is kan je verder zoeken.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Je schrijft dat je weinig vestand hebt van motoren. Maar wel de carburateur hebt schoon gemaakt.
Hoe heb je dat gedaan?
Bobine gaat zeer zelden opeens stuk. ALs je aan de acrburateur heb gesleuteld.
En hij dioet het nu niet, dan zit daarin vermoed ik.
Wat voor onsteking zit erin?
Hoe heb je dat gedaan?
Bobine gaat zeer zelden opeens stuk. ALs je aan de acrburateur heb gesleuteld.
En hij dioet het nu niet, dan zit daarin vermoed ik.
Wat voor onsteking zit erin?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Ik heb een normale ontsteking. Niet 123.
Met geen verstand van auto's bedoel ik vooral dat ik zelf geen idee heb waar ik moet beginnen zoeken. Maar ik heb wel een vraagbaak en dit forum natuurlijk
Ik heb de bovenkant van de carburateur opgemaakt. Alles zag er schoon uit op een ding na. Ik ga het zo goed mogelijk proberen uitleggen.
Ik heb een dubbeltraps en een van de twee gaten was zwart aangeslagen. Ik heb het over het gat waar de choke ook in uit komt. Heb dat dus schoongemaakt met een doek. Heb ook alle sproeiers eruit gehaald. Ook die van de de lucht. Heb er in totaal 3 gehad als ik mij niet vergis. Die waren alle drie brand schoon. Ik kon op dat moment niet direct vinden waar de hoofdsproeier zat. Maar de rest was zo schoon dat ik er vanuit ga dat die ook wel schoon zal zijn. Maar heb ondertussen een goede tekening gevonden. Dus ga hem er zeker nog eens uithalen en nakijken.
Ik heb in frankrijk ooit een nieuwe bobine gekocht omdat die van mij slecht startte bij warm weer. Heb hem toen ook laten meten.
Ben vanmiddag terug gekomen van mijn werk. Heb de auto proberen starten. Hij startte direct en liep mooi stationair. Bij gas geven stotterde hij weer.
Ben dus even naar binnen gewandeld om dit forum te lezen.
Weer opnieuw naar buiten gelopen. opnieuw gestart. Ging weer perfect maar deze keer geen stotteren bij gas geven.
Ik ga alvast een nieuwe benzine slang bestellen. Kan nooit kwaad hem eens te vervangen.
Met geen verstand van auto's bedoel ik vooral dat ik zelf geen idee heb waar ik moet beginnen zoeken. Maar ik heb wel een vraagbaak en dit forum natuurlijk
Ik heb de bovenkant van de carburateur opgemaakt. Alles zag er schoon uit op een ding na. Ik ga het zo goed mogelijk proberen uitleggen.
Ik heb een dubbeltraps en een van de twee gaten was zwart aangeslagen. Ik heb het over het gat waar de choke ook in uit komt. Heb dat dus schoongemaakt met een doek. Heb ook alle sproeiers eruit gehaald. Ook die van de de lucht. Heb er in totaal 3 gehad als ik mij niet vergis. Die waren alle drie brand schoon. Ik kon op dat moment niet direct vinden waar de hoofdsproeier zat. Maar de rest was zo schoon dat ik er vanuit ga dat die ook wel schoon zal zijn. Maar heb ondertussen een goede tekening gevonden. Dus ga hem er zeker nog eens uithalen en nakijken.
Ik heb in frankrijk ooit een nieuwe bobine gekocht omdat die van mij slecht startte bij warm weer. Heb hem toen ook laten meten.
Ben vanmiddag terug gekomen van mijn werk. Heb de auto proberen starten. Hij startte direct en liep mooi stationair. Bij gas geven stotterde hij weer.
Ben dus even naar binnen gewandeld om dit forum te lezen.
Weer opnieuw naar buiten gelopen. opnieuw gestart. Ging weer perfect maar deze keer geen stotteren bij gas geven.
Ik ga alvast een nieuwe benzine slang bestellen. Kan nooit kwaad hem eens te vervangen.
2cv special 1986
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Heb de carburateur opnieuw open gemaakt om de hoofdsproeier er ook eens uit te halen. Die was ook schoon. Heb ook de stationair sproeier eruit gehaald en nagekeken.
Dat laatste had ik denk ik beter niet gedaan want nu blijft mijn auto niet meer draaien wanneer ik geen gas geef.
Ik heb trouwens ook snel even de slag tussen de pomp en de carburateur na gekeken. Die was ook in orde.
Alles weer terug ineen gezet en de motor startte weer direct. Maar bleef dus niet meer draaien als hij stationair loopt. Hoe los ik dat nu op? Moet ik en sproeier wat verdraaien?
Wat misschien ook goed is om te weten is dat beide compartimenten netjes gevuld waren met benzine bij alle twee de keren dat ik hem open maakte.
Dat laatste had ik denk ik beter niet gedaan want nu blijft mijn auto niet meer draaien wanneer ik geen gas geef.
Ik heb trouwens ook snel even de slag tussen de pomp en de carburateur na gekeken. Die was ook in orde.
Alles weer terug ineen gezet en de motor startte weer direct. Maar bleef dus niet meer draaien als hij stationair loopt. Hoe los ik dat nu op? Moet ik en sproeier wat verdraaien?
Wat misschien ook goed is om te weten is dat beide compartimenten netjes gevuld waren met benzine bij alle twee de keren dat ik hem open maakte.
2cv special 1986
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
aan de voorkant. Je kunt erbij (wel moeilijk) zonder de carburateur open te maken.André Post schreef:Als we het over dezelfde hebben, die met sleuteltje 8, ja.
Wel raar dat hij dan ineens niet meer stationair loopt. Ik kon hem ervoor starten zonder gas te geven en hij bleef dan mooi lopen. Toch nog eens naar kijken dan.
2cv special 1986
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dat is precies waarom ik vermoed dat de stationair sproeier toch verstopt is. bij stationair wordt alleen de stationair sproeier gebruikt. of je zou de co schroef heel erg verdraaid moeten hebben maar dan merk je dat meestal ook aan ander rij gedrag bij gas.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction