Startproblemen 2cv6, wie kan me advies geven
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Startproblemen 2cv6, wie kan me advies geven
2CV6 met 123 ontsteking startprobleem.
Feiten:
1, motor ging steeds slechter draaien, sloeg alleen af bij lage toerentallen
2, motor start slecht maar slaat weer af (alsof het contact wordt uitgezet)
3, ploft op de uitlaat zo nu en dan (na langer doorstarten)
Genomen maatregelen
1, Benzine filter in de carburateur vervangen
2, Alle sproeiers in de carburateur schoon gemaakt met perslucht
3, Benzinepomp vervangen (had ik nog liggen)
4, Vlotternaald vervangen (had ik nog liggen) en vlotterhoogte afgesteld
4, 123 ontsteking opnieuw afgesteld
5, Bougies vervangen
6, Contactslot doorgemeten, functioneert naar behoren
7, Klepspelling gecontroleerd (staat goed)
Resultaat
Geen resultaat, start soms maar slaat na kort lopen af alsof het contact wordt uitgezet
Vraag is wat kan de oorzaak zijn: Bobine, Spanningsregelaar of 123 ontsteking? Hoe de diagnose te trekken van het probleem
Feiten:
1, motor ging steeds slechter draaien, sloeg alleen af bij lage toerentallen
2, motor start slecht maar slaat weer af (alsof het contact wordt uitgezet)
3, ploft op de uitlaat zo nu en dan (na langer doorstarten)
Genomen maatregelen
1, Benzine filter in de carburateur vervangen
2, Alle sproeiers in de carburateur schoon gemaakt met perslucht
3, Benzinepomp vervangen (had ik nog liggen)
4, Vlotternaald vervangen (had ik nog liggen) en vlotterhoogte afgesteld
4, 123 ontsteking opnieuw afgesteld
5, Bougies vervangen
6, Contactslot doorgemeten, functioneert naar behoren
7, Klepspelling gecontroleerd (staat goed)
Resultaat
Geen resultaat, start soms maar slaat na kort lopen af alsof het contact wordt uitgezet
Vraag is wat kan de oorzaak zijn: Bobine, Spanningsregelaar of 123 ontsteking? Hoe de diagnose te trekken van het probleem
Re: Startproblemen 2cv6, wie kan me advies geven
Hoe oud zijn je bougiekabels?Maarten v R schreef:2CV6 met 123 ontsteking startprobleem.
Feiten:
1, motor ging steeds slechter draaien, sloeg alleen af bij lage toerentallen
2, motor start slecht maar slaat weer af (alsof het contact wordt uitgezet)
3, ploft op de uitlaat zo nu en dan (na langer doorstarten)
Genomen maatregelen
1, Benzine filter in de carburateur vervangen
2, Alle sproeiers in de carburateur schoon gemaakt met perslucht
3, Benzinepomp vervangen (had ik nog liggen)
4, Vlotternaald vervangen (had ik nog liggen) en vlotterhoogte afgesteld
4, 123 ontsteking opnieuw afgesteld
5, Bougies vervangen
6, Contactslot doorgemeten, functioneert naar behoren
7, Klepspelling gecontroleerd (staat goed)
Resultaat
Geen resultaat, start soms maar slaat na kort lopen af alsof het contact wordt uitgezet
Vraag is wat kan de oorzaak zijn: Bobine, Spanningsregelaar of 123 ontsteking? Hoe de diagnose te trekken van het probleem
Eendracht maakt macht.
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Dank voor je reactie, ik heb de (koude) bobine doorgemeten de resultaten zijn als volgt:
1, Primaire winding 4,2 Ohm
2, Secundaire winding 13,5 Kilo Ohm
Vraag: vallen deze gemeten waarden binnen de toleranties, ik kan in Haynes of de Vraagbaak geen waarden vinden
Als ik de motor tracht te starten, waarbij de bougies op het kachelpot liggen, zie je ze soms wel en dan weer even niet vonken. Duidelijk is dat het probleem een ontstekingsprobleem is. Blijft over wat is defect: De 123 ontsteking, de bobine of de bobinekabels.
Morgen op pad voor een nieuwe bobine en kabelset, wordt vervolgd
1, Primaire winding 4,2 Ohm
2, Secundaire winding 13,5 Kilo Ohm
Vraag: vallen deze gemeten waarden binnen de toleranties, ik kan in Haynes of de Vraagbaak geen waarden vinden
Als ik de motor tracht te starten, waarbij de bougies op het kachelpot liggen, zie je ze soms wel en dan weer even niet vonken. Duidelijk is dat het probleem een ontstekingsprobleem is. Blijft over wat is defect: De 123 ontsteking, de bobine of de bobinekabels.
Morgen op pad voor een nieuwe bobine en kabelset, wordt vervolgd
Het is meestal geen goed idee om zomaar luk raak zaken te vervangen. Je maakt het zelf wel heel lastig. Bv andere vlotternaald? Die heb ik nooit stuk gezien en wat ik weet dat nieuwe imitatie wel echt heel slecht kan zijn.
Wat ik niet goed snap, als je m aan de praat hebt doet ie het dan wel als maar toeren maakt? Dat scheelt nogal.
Benzinepomp, even de benzine slang los halen en starten, benzine moet om je oren vliegen.
Andere bobine zeker even proberen.
Heb je stationair sproeier sschoon gemaakt? Die zit in de voorkant.
De vlotter van de carburateur nagemeten? 18mm.
Wat ik niet goed snap, als je m aan de praat hebt doet ie het dan wel als maar toeren maakt? Dat scheelt nogal.
Benzinepomp, even de benzine slang los halen en starten, benzine moet om je oren vliegen.
Andere bobine zeker even proberen.
Heb je stationair sproeier sschoon gemaakt? Die zit in de voorkant.
De vlotter van de carburateur nagemeten? 18mm.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Bedankt voor je reactie
1. Als je m aan de praat hebt doet ie het dan wel (een beetje) als maar toeren maakt? Ja, maar slaat af na ca. 5 seconden (alsof het contact uit gezet wordt) soms slaat hij dan weer aan. Je kunt er echter onmogelijk mee rijden.
2. Andere bobine, ga ik morgen proberen
3, De stationair sproeier is ook schoongemaakt.
4, de vlotter van de carburateur heb ik nagemeten met een schuifmaat incl. pakking is dit 18 mm (beide zijden)
1. Als je m aan de praat hebt doet ie het dan wel (een beetje) als maar toeren maakt? Ja, maar slaat af na ca. 5 seconden (alsof het contact uit gezet wordt) soms slaat hij dan weer aan. Je kunt er echter onmogelijk mee rijden.
2. Andere bobine, ga ik morgen proberen
3, De stationair sproeier is ook schoongemaakt.
4, de vlotter van de carburateur heb ik nagemeten met een schuifmaat incl. pakking is dit 18 mm (beide zijden)
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Bobine zou kunnen, maar als ie wel even loopt wordt het weer onwaarschijnlijker.
Heb je benzine leiding al los getrokken van de carburateur en gestart?
Na de bobine zou ik de 123 verdenken. Je hebt de contactpunten doosje met spullen nog, die er even inzetten.
En het was in een keer mis? Een op ander dag?
Heb je benzine leiding al los getrokken van de carburateur en gestart?
Na de bobine zou ik de 123 verdenken. Je hebt de contactpunten doosje met spullen nog, die er even inzetten.
En het was in een keer mis? Een op ander dag?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Het lijkt me een 123 probleem, omdat de motor soms weer aanslaat, kennelijk zonder dat het contact weer uit en aangezet is. Of een slechte verbinding ergens in de 123 aansluiting.Maarten v R schreef:
1. Als je m aan de praat hebt doet ie het dan wel (een beetje) als maar toeren maakt? Ja, maar slaat af na ca. 5 seconden (alsof het contact uit gezet wordt) soms slaat hij dan weer aan. Je kunt er echter onmogelijk mee rijden.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!