Uitlaat tape

Plaats reactie
engelage
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 14:33
Locatie: Veenendaal

Uitlaat tape

Bericht door engelage » wo 22 nov, 2017 09:39

uitlaat Wrappen : heeft iemand ervaring met het Tapen / wrappen van de uitlaat met hitte bestendig Tape voor een betere Flow ( de Y pijp en verder naar achter ) ? heeft dit invloed op het vermogen en kan er schade ontstaan aan de Koppen / kleppen bv door de hogere temperatuur van de uitlaat gassen ?
Laatst gewijzigd door engelage op wo 22 nov, 2017 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 22 nov, 2017 10:04

Met je uitlaat moet je niet knoeien. Als er iets lek is moet je gaan vervangen anders heb je kans op koolmonoxide die in de koets komt.

Ik heb geen ervaring met tape maar als je dat doet zal er geen schade aan de motor ontstaan.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

engelage
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 14:33
Locatie: Veenendaal

Bericht door engelage » wo 22 nov, 2017 10:36

Kulio .Ik had het niet over een lekke uitlaat , maar over het wrappen / tapen van het uitlaat systeem met hitte bestendig band voor een betere Flow van de uitlaat gassen waardoor er vermogenswinst zou kunnen zijn .

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 22 nov, 2017 14:10

geen ervaring, wel een rol van dat spul liggen dus ik lees even mee
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Uitlaat tape

Bericht door LPGo » wo 22 nov, 2017 17:57

engelage schreef:uitlaat Wrappen : heeft iemand ervaring met het Tapen / wrappen van de uitlaat met hitte bestendig Tape voor een betere Flow ( de Y pijp en verder naar achter ) ? heeft dit invloed op het vermogen en kan er schade ontstaan aan de Koppen / kleppen bv door de hogere temperatuur van de uitlaat gassen ?
Schade aan je motor kan er niet door ontstaan omdat je de uitlaat niet knijpt. Vermogens winst is naar mijn mening nihil bij een 2cv.. Normaal gesproken wordt dit bij een turbo-motor gedaan, dan is het wel zaak om je uitlaatgassen met een zo hoog mogelijke temperatuur (en over de kortste weg) bij de turbo te krijgen.. P.s ik heb een eend van turbo voorzien en mijn Bmweend is van uitlaat wrapr voorzien om de uitlaat koud te houden in de motorruimte.
Dus voor de hobbyist wordt het meer gedaan om de motorruimte koud te houden of je benen niet te Branden op je Harley motorfiets

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » wo 22 nov, 2017 21:35

Ik geloof dat het wel de levensduur van je uitlaat verkort. Omdat het vocht minder snel weg is.
Eend voor allen, allen voor eend..

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » wo 22 nov, 2017 22:51

Dat van het vocht snap ik niet?

Hele goeie vraag ben daar ook mee bezig. Mijn mehari 4x4 wordt in frankrijk helling op wel erg warm onder de kap.

Je bent echt veel hitte kwijt lijkt me.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » zo 3 dec, 2017 09:04

in theorie gaat hetere lucht zich makkelijker kunnen verplaatsen, is zowat de enige reden...

vocht gaat er sneller uit zijn door de hogere temperaturen....

mvg Nic

Nick
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 18:42
Locatie: Groningen

Bericht door Nick » di 5 dec, 2017 14:52

Vermogenstoename is te verwaarlozen, ik gebruik het om de motorruimte koeler te houden. Voordat ik heatwrap had gemonteerd wilde mijn eend bij hogere temperaturen wel eens vage problemen met de carburatie krijgen. Na montage had ik hier geen last meer van.

Gr Nick
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » di 5 dec, 2017 21:25

Ja precies dat ken ik ook uit het zuid europa in de zomer. Bij goeie hitte wel eens lastig starten etc. Wat voor tape heb je gebruikt. Wel heel benieuwd naar een foto!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 5 dec, 2017 21:52

verkuilm schreef:Dat van het vocht snap ik niet?

Je bent echt veel hitte kwijt lijkt me.
Ja, nou ja, dat is dan weer een voorbeeld van iets gelezen hebben maar niet meer precies weten wat er nou stond. :lol:

Het is meer dat je uitlaat te heet wordt, waardoor hij scheurt. Google anders even op "exhaust wrap fail" ofzo. Het intapen bied niet alleen maar voordelen.
Eend voor allen, allen voor eend..

Nick
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 18:42
Locatie: Groningen

Bericht door Nick » vr 8 dec, 2017 15:06

Afbeelding

Dit is titanium heat wrap, rolt makkelijk en is een stuk eenvoudiger aan te brengen dan glasvezel spul. :D
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak

Plaats reactie