Pagina 1 van 1

Uitlaat tape

Geplaatst: wo 22 nov, 2017 09:39
door engelage
uitlaat Wrappen : heeft iemand ervaring met het Tapen / wrappen van de uitlaat met hitte bestendig Tape voor een betere Flow ( de Y pijp en verder naar achter ) ? heeft dit invloed op het vermogen en kan er schade ontstaan aan de Koppen / kleppen bv door de hogere temperatuur van de uitlaat gassen ?

Geplaatst: wo 22 nov, 2017 10:04
door Kulio
Met je uitlaat moet je niet knoeien. Als er iets lek is moet je gaan vervangen anders heb je kans op koolmonoxide die in de koets komt.

Ik heb geen ervaring met tape maar als je dat doet zal er geen schade aan de motor ontstaan.

Geplaatst: wo 22 nov, 2017 10:36
door engelage
Kulio .Ik had het niet over een lekke uitlaat , maar over het wrappen / tapen van het uitlaat systeem met hitte bestendig band voor een betere Flow van de uitlaat gassen waardoor er vermogenswinst zou kunnen zijn .

Geplaatst: wo 22 nov, 2017 14:10
door dyane_maniac
geen ervaring, wel een rol van dat spul liggen dus ik lees even mee

Re: Uitlaat tape

Geplaatst: wo 22 nov, 2017 17:57
door LPGo
engelage schreef:uitlaat Wrappen : heeft iemand ervaring met het Tapen / wrappen van de uitlaat met hitte bestendig Tape voor een betere Flow ( de Y pijp en verder naar achter ) ? heeft dit invloed op het vermogen en kan er schade ontstaan aan de Koppen / kleppen bv door de hogere temperatuur van de uitlaat gassen ?
Schade aan je motor kan er niet door ontstaan omdat je de uitlaat niet knijpt. Vermogens winst is naar mijn mening nihil bij een 2cv.. Normaal gesproken wordt dit bij een turbo-motor gedaan, dan is het wel zaak om je uitlaatgassen met een zo hoog mogelijke temperatuur (en over de kortste weg) bij de turbo te krijgen.. P.s ik heb een eend van turbo voorzien en mijn Bmweend is van uitlaat wrapr voorzien om de uitlaat koud te houden in de motorruimte.
Dus voor de hobbyist wordt het meer gedaan om de motorruimte koud te houden of je benen niet te Branden op je Harley motorfiets

Geplaatst: wo 22 nov, 2017 21:35
door Willem2
Ik geloof dat het wel de levensduur van je uitlaat verkort. Omdat het vocht minder snel weg is.

Geplaatst: wo 22 nov, 2017 22:51
door verkuilm
Dat van het vocht snap ik niet?

Hele goeie vraag ben daar ook mee bezig. Mijn mehari 4x4 wordt in frankrijk helling op wel erg warm onder de kap.

Je bent echt veel hitte kwijt lijkt me.

Geplaatst: zo 3 dec, 2017 09:04
door Nic
in theorie gaat hetere lucht zich makkelijker kunnen verplaatsen, is zowat de enige reden...

vocht gaat er sneller uit zijn door de hogere temperaturen....

mvg Nic

Geplaatst: di 5 dec, 2017 14:52
door Nick
Vermogenstoename is te verwaarlozen, ik gebruik het om de motorruimte koeler te houden. Voordat ik heatwrap had gemonteerd wilde mijn eend bij hogere temperaturen wel eens vage problemen met de carburatie krijgen. Na montage had ik hier geen last meer van.

Gr Nick

Geplaatst: di 5 dec, 2017 21:25
door verkuilm
Ja precies dat ken ik ook uit het zuid europa in de zomer. Bij goeie hitte wel eens lastig starten etc. Wat voor tape heb je gebruikt. Wel heel benieuwd naar een foto!

Geplaatst: di 5 dec, 2017 21:52
door Willem2
verkuilm schreef:Dat van het vocht snap ik niet?

Je bent echt veel hitte kwijt lijkt me.
Ja, nou ja, dat is dan weer een voorbeeld van iets gelezen hebben maar niet meer precies weten wat er nou stond. :lol:

Het is meer dat je uitlaat te heet wordt, waardoor hij scheurt. Google anders even op "exhaust wrap fail" ofzo. Het intapen bied niet alleen maar voordelen.

Geplaatst: vr 8 dec, 2017 15:06
door Nick
Afbeelding

Dit is titanium heat wrap, rolt makkelijk en is een stuk eenvoudiger aan te brengen dan glasvezel spul. :D