Restauratie club '89 *op zoek naar een stappenplan*
Geplaatst: di 2 jan, 2018 12:14
Afgelopen zomer heb ik er een erg leuke Club bij gekocht. Dingetje heeft een hele poos buiten stil gestaan en al sinds 2008 geen apk meer. Maar hij was nog zo "goed" dat ik hem niet kon laten staan. Al was het alleen maar voor de handel.
Ik heb samen met een vriend (een wandelend werkplaatshandboek) de auto aan de loop gemaakt. Er werd toen geconstateerd dat de auto geheel orgineel is. Alle details van de duitse import kloppen en er is nooit met chassisnummers geklooit. Ook was de eend opvallend hard. Wat we konden zien was een plekje bij een binnenscherm achter, wat rotterij bij de voetenbak en een randje op de bovenste dekplaat van het chassis. Niks spannends zogezegd. Ik heb dan ook besloten om de eend dusdanig aan te pakken dat het een betrouwbare daily wordt. Voor de zomer althans. Deadline is mei 2018, want dan verloopt de apk van mn C15. En die is klaar om de pers in te gaan.
De inzetdelen werden besteld. Maar bij betere inspectie bleek het chassis toch iets minder lekker dan verwacht. Bij de afdekplaat aan de kant van de bestuurder is een plaat op een plaat gelast, waardoor de roest lekker kon huishouden tussen het plaatwerk. Stijfheid is dus niet meer te garanderen. Ik heb ondertussen dus ook een nieuw chassis liggen en de schouwing bij de rdw is al achter de rug.
Komende zaterdag is het dan echt zo ver. Ik ga de eend demonteren. Ik ben handig genoeg om dit te doen, maar ik wil proberen om dit gestructureerd aan te pakken. M'n andere eend staat ook gedemonstreerd in de loods, maar als ik daar verder mee wil zal ik bij 0 moeten beginnen. Alle onderdelen liggen her en der....
De vraag is dus: is er een duidelijk stappenplan voor een chassiswissel beschikbaar? En hebben jullie nog fijne tips en tricks?
To do:
Chassiswissel
Beetje laswerk aan de koets
Nieuwe aircoklep
Versnellingsbak wisselen (synchro 2e)
Grooooooote beurt
Verder alles waar ik tegenaan loop.
Ik heb samen met een vriend (een wandelend werkplaatshandboek) de auto aan de loop gemaakt. Er werd toen geconstateerd dat de auto geheel orgineel is. Alle details van de duitse import kloppen en er is nooit met chassisnummers geklooit. Ook was de eend opvallend hard. Wat we konden zien was een plekje bij een binnenscherm achter, wat rotterij bij de voetenbak en een randje op de bovenste dekplaat van het chassis. Niks spannends zogezegd. Ik heb dan ook besloten om de eend dusdanig aan te pakken dat het een betrouwbare daily wordt. Voor de zomer althans. Deadline is mei 2018, want dan verloopt de apk van mn C15. En die is klaar om de pers in te gaan.
De inzetdelen werden besteld. Maar bij betere inspectie bleek het chassis toch iets minder lekker dan verwacht. Bij de afdekplaat aan de kant van de bestuurder is een plaat op een plaat gelast, waardoor de roest lekker kon huishouden tussen het plaatwerk. Stijfheid is dus niet meer te garanderen. Ik heb ondertussen dus ook een nieuw chassis liggen en de schouwing bij de rdw is al achter de rug.
Komende zaterdag is het dan echt zo ver. Ik ga de eend demonteren. Ik ben handig genoeg om dit te doen, maar ik wil proberen om dit gestructureerd aan te pakken. M'n andere eend staat ook gedemonstreerd in de loods, maar als ik daar verder mee wil zal ik bij 0 moeten beginnen. Alle onderdelen liggen her en der....
De vraag is dus: is er een duidelijk stappenplan voor een chassiswissel beschikbaar? En hebben jullie nog fijne tips en tricks?
To do:
Chassiswissel
Beetje laswerk aan de koets
Nieuwe aircoklep
Versnellingsbak wisselen (synchro 2e)
Grooooooote beurt
Verder alles waar ik tegenaan loop.