Pagina 1 van 1

vraag laat stroon 2cv is te hoog

Geplaatst: di 9 jan, 2018 18:14
door joopsmit
Vraag!
Mijn gereviseerde dynamo van mijn 2CV leverde 14,4 tot 14 ,8 volt . Mijn desbord wijzer staat dan in het midden . Mijn ruitenwissers reageren op hard en langzaam rijden .Ik het de aarde draat goed schoon gemaakt zodat hij goed geaard is . Ook een nieuwe spanning regelaar in met nieuwe accu, diverse spanningsregelaars geprobeerd ,maakt geen verschil .
Ook een goede dynamo geprobeerd . Alle contakten schoongemaakt voor goede verbinding . Maar blijf bij 4half voltten meer geven . Wie weet raad?

Geplaatst: di 9 jan, 2018 19:18
door engbokho
Heb je een "te moderne" accu er in zitten? Moet loodaccu zijn, geen cadmium.
Probeer het eens.

Geplaatst: wo 10 jan, 2018 16:11
door joopsmit
Geprobeerd blijft het zelfde rond de 14,3 hangen

Geplaatst: wo 10 jan, 2018 21:32
door Thijs
.Ik het de aarde draat goed schoon gemaakt zodat hij goed geaard is .
Een elektrische installatie in een auto hangt niet aan de aarde in tegenstelling tot een woning-installatie.

Maar blijf bij 4half voltten meer geven .
Wat staat hier?

Wat is nu eigenlijk het probleem?

Geplaatst: wo 10 jan, 2018 23:21
door joopsmit
Massa draad schoon gemaakt en met nieuwe moertje vast gezet.zoals ik eerder al schreef

Geplaatst: do 11 jan, 2018 08:45
door Dirk D
Joop, als je dynamo al rijdend 14,4 volt aangeeft aangeeft dan js dat prima.
Dan laadt je accu goed op.

Of bedoel je dat die meer aangeeft dan 14,4?

Geplaatst: do 11 jan, 2018 15:22
door RobM
als de spanning op je accu iets te hoog is dan wil het nog wel eens helpen om de dynamo te demonteren en de pasvlakken van dynamo en blok met een kleine roterende staalborstel goed schoon te maken.

maar 14.4 V is een prima accuspanning bij draaiende motor

Gr Rob

Geplaatst: za 13 jan, 2018 11:37
door verkuilm
inderdaad 14,4 is goed. 14,8 is net ietjes teveel. Maar ik weet niet wat voor meter je hebt.
Dat de ruitwissers stationair langzamer draaien dan met rijdende auto dat klopt.

En je haalt het door elkaar. Je vraag is of de laadspanning te hoog is.
Dan heb je het over volts.
Dat is heel wat anders dan te hoge laadstroom, dat is amperes.
En die stroom is lastiger meten meten en heeft ook geen nut om daar naar te kijken.

Maar mijn eerste indruk zo op afstand, niks aan de hand.