casper en hobbes eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

casper en hobbes eend

Bericht door hobbes » di 23 jan, 2018 14:07

Jawel na een aantal jaren van stil in een hoekje staan heb ik maar besloten om de groene eend maar eens in elkaar te gaan zetten.
Na 366.000 kilometer in binnen en buitenland gereden te hebben en haar laatste opknapbeurt in 1998 werd het wel weer tijd om er wat aandacht aan te besteden...

Ik heb er geen haast mee maar nu er een verhuizing voor de deur staat wil ik haar toch zoveel mogelijk weer in elkaar hebben. ik verwacht dat ze daarna weer voor een jaar een garagebox in gaat

vorig jaar van de zomer het vele laswerk maar eens gedaan en een paar maanden terug deze in kleur (mint groen) gespoten. Nu maar eens verder gegaan met opbouwen.

Van het weekend het blok en bak van het chassis gehad vanwege een vast zittende koppelingskabel :?

Daar een ander voor gemonteerd. nu de bak toch op de werkbank stond ook meteen maar schone olie erin gedaan. Gisteravond alles weer gemonteerd.

vanavond maar weer verder, o.a 2 rubbers van de aandrijfassen erop schuiven en de kabelboom monteren.

Afbeelding
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 28 jan, 2018 16:40

gister weer verder gegaan met de casper en hobbes eend, bijna alles er weer opgeschroefd en natuurlijk even geprobeerd haar te startten. Na wat gepruttel en een beetje benzine in de tank en carberateur liep ze als een zonnetje.

Natuurlijk is er nog een waslijst met kleine dingetjes te gaan, maar ach ze is toch geschorst.

Wat er nog gebeuren moet? motor een beurtje ( bak is al gedaan) stoelrubbers vervangen, deure afstellen, bout in de dorpel voor het linker voorspatbord, elektra nakijken, remmen vullen en ontluchten, paar nieuwe banden enz.

Voorlopig slaapt ze maar weer verder in een garagbox want vanwege een verhuizing heb ik voorlopig geen tijd meer...

de eend staat al sinds 3 jaar stil en lag voor groot onderhoud helemaal uit elkaar. nu wordt het wlangzaamerhadn weer wat
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 4 feb, 2018 19:01

met eendige groeten,

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 4 feb, 2018 22:20


hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 29 apr, 2018 17:27

https://www.flickr.com/photos/139819071 ... ed-public/
voorlopig staat ze weer in de garagebox. er zijn nog wel wat aandachtspunten die gedaan moeten worden. De uitlaat heb ik inmiddels in delen liggen , nu nog de tijd...
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: casper en hobbes eend

Bericht door hobbes » ma 13 apr, 2020 10:59

met wat horten en stoten ga ik op mijn gemak weer verder met de casper en hobbes eend :) De onderste bout van het rechter spatbord heb ik erin gezet, de sierranden op de dakranden zijn vernieuwd, er zit een nieuwe uitlaat onder en nog wat kleine dingetjes. Ik moet de stoelrubbers nog vernieuwen, trekhaak aansluiten en alles gewoon nalopen.

Afbeelding20200331_100438 by hobbes eendrijder, on Flickr
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: casper en hobbes eend

Bericht door RobertF » ma 13 apr, 2020 11:09

De aanhouder wint zullen we maar zeggen. Toch leuk als die straks weer klaar is.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: casper en hobbes eend

Bericht door dimi_v » ma 13 apr, 2020 15:00

goed bezig toch!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Re: casper en hobbes eend

Bericht door Geert » ma 13 apr, 2020 20:35

Mooie kleur.

Plaats reactie