Achterremmen herrie, cilinders mogelijk. reviseren?

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Vurnality
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 mar, 2018 22:05
Locatie: Wolvega

Achterremmen herrie, cilinders mogelijk. reviseren?

Bericht door Vurnality » do 19 apr, 2018 19:29

Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn eend gehad die ik een soort van bruikleen heb van mijn vader die ze ook verhuurt.

Eerst was het een stoel waarvan de rails van de stoelframe brak, en daar was mn pa niet happy mee maargoed, deden we er nieuw setje stoelen in ipv voor een bank en achter een bank heb ik nu voor 2 stoelen met verstelbare leuning die overigens niet werkt. en achter een bank.

Daarvan brak het pijpje die hem onder spanning zet, mn vader niet blij, heb ik zelf netjes opgelost door het puntje te schuren waar hij gebroken was van de zijkant, en te lassen met wat puntlasjes.

Nu heb ik dus een probleem al vanaf begin af aan(wat mijn vader niet geloofd omdat die een jaar in de verhuur heeft meegedraaid zonder problemen en ik heb hem nu als eerste sinds de winterstop)


Ik heb enorme herrie en verminderde remkracht achter, als ik moet remmen, gebruik ik tegenwoordig meer de motorrem door terug te schakelen, met assistentie van de normale rem. Weet overigens niet of dit verstandig is, ben een beginnend opel monteur geen citroen monteur, normaal zou ik dit moeten weten maarja, 1 jaar in opleiding nog maar.


De cilinders, gecheckt, die zaten muurvast, dit heb ik losgemaakt door met een hamer een een platkop hem los te tikken beide kanten van de cilinder en ook beide cilinders achter links achter rechts.

Na een paar dagen hoorde ik het herrie weer af en toe, maar nu 2 weken zonder herrie kunnen remmen met natuurlijk soms de motorrem erbij, meestal met de normale.

Nu hoor ik weer telkens de herrie bij het remmen en is de remkracht verminderd, nou zitten de cilinders weer vast denk ik, omdat het hetzelfde herrie is en de remschoenen voldoende hadden nog toen ik eerste keer alles checkte.

Moeten hier nieuwe cilinders in? of kan het ook opgelost worden mogelijk met de huidige?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Achterremmen herrie, cilinders mogelijk. reviseren?

Bericht door LPGo » vr 20 apr, 2018 06:47

Vurnality schreef:Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn eend gehad die ik een soort van bruikleen heb van mijn vader die ze ook verhuurt.

Eerst was het een stoel waarvan de rails van de stoelframe brak, en daar was mn pa niet happy mee maargoed, deden we er nieuw setje stoelen in ipv voor een bank en achter een bank heb ik nu voor 2 stoelen met verstelbare leuning die overigens niet werkt. en achter een bank.

Daarvan brak het pijpje die hem onder spanning zet, mn vader niet blij, heb ik zelf netjes opgelost door het puntje te schuren waar hij gebroken was van de zijkant, en te lassen met wat puntlasjes.

Nu heb ik dus een probleem al vanaf begin af aan(wat mijn vader niet geloofd omdat die een jaar in de verhuur heeft meegedraaid zonder problemen en ik heb hem nu als eerste sinds de winterstop)


Ik heb enorme herrie en verminderde remkracht achter, als ik moet remmen, gebruik ik tegenwoordig meer de motorrem door terug te schakelen, met assistentie van de normale rem. Weet overigens niet of dit verstandig is, ben een beginnend opel monteur geen citroen monteur, normaal zou ik dit moeten weten maarja, 1 jaar in opleiding nog maar.


De cilinders, gecheckt, die zaten muurvast, dit heb ik losgemaakt door met een hamer een een platkop hem los te tikken beide kanten van de cilinder en ook beide cilinders achter links achter rechts.

Na een paar dagen hoorde ik het herrie weer af en toe, maar nu 2 weken zonder herrie kunnen remmen met natuurlijk soms de motorrem erbij, meestal met de normale.

Nu hoor ik weer telkens de herrie bij het remmen en is de remkracht verminderd, nou zitten de cilinders weer vast denk ik, omdat het hetzelfde herrie is en de remschoenen voldoende hadden nog toen ik eerste keer alles checkte.

Moeten hier nieuwe cilinders in? of kan het ook opgelost worden mogelijk met de huidige?
Nieuwe cilinders erin is de makkelijkste weg, maar ook die moet je eerst uitelkaar halen en invetten. Maar ook de oude kun je uit elkaar halen , nakijken op groefvoerming, zoniet dan schoonmaken, nieuwe cupjes erin, invetten en klaar.

Je vader is trouwens een zeur
:oops: :P zeg hem dat maar. Aan eenden gaat altijd wel iets kapot... Als vader zijnde zou ik allang blij zijn als mijn zoon in een eend ging rijden.... Zeg hem dat maar eens..

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Re: Achterremmen herrie, cilinders mogelijk. reviseren?

Bericht door Geert » vr 20 apr, 2018 07:24

LPGo schreef: Als vader zijnde zou ik allang blij zijn als mijn zoon in een eend ging rijden....
Ben ik het mee eens, mijn zoon vind het allemaal maar niks, die eenden....

Gebruikersavatar
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 20:46
Locatie: Delfgauw ZH

Re: Achterremmen herrie, cilinders mogelijk. reviseren?

Bericht door Dirk D » vr 20 apr, 2018 17:47

Geert schreef:
LPGo schreef: Als vader zijnde zou ik allang blij zijn als mijn zoon in een eend ging rijden....
Ben ik het mee eens, mijn zoon vind het allemaal maar niks, die eenden....
Ook helemaal mee eens!! Ik heb drie zonen waarvan alleen de jongst ietsepietse van het virus heeft.
Koesteren dus!
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 21 apr, 2018 01:59

Een beetje begrijp ik die vader wel.
Als iemand anders je auto gebruikt lijkt het wel of diegene problemen heeft waar je nog nooit eerder mee te maken hebt gehad.
Nu heb ik wel een dochter die helemaal gek van haar eendje is en problemen soms een beetje te laat meld.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie