Kosten van reparatie
Kosten van reparatie
Om enig inzicht te krijgen in de kosten het repareren van een Eend, het volgende:
Ik kan zelf dus niet lassen, wil het wel leren, maar daar heb ik nu nog niets aan. Ik ben dus benieuwd wat de arbeidskosten (uren) zijn voor bijvoorbeeld:
-dorpel (links/rechts/achter/voor)
-voetenbak
-reservewielbak (hmmmzz... scrabble?? )
-bodemplaat (compleet/deels)
Ik heb er zelf echt weinig idee bij, dus misschien kunnen jullie mij hierbij helpen of weet iemand een goed adres voor dit soort reparaties!!!
Ik kan zelf dus niet lassen, wil het wel leren, maar daar heb ik nu nog niets aan. Ik ben dus benieuwd wat de arbeidskosten (uren) zijn voor bijvoorbeeld:
-dorpel (links/rechts/achter/voor)
-voetenbak
-reservewielbak (hmmmzz... scrabble?? )
-bodemplaat (compleet/deels)
Ik heb er zelf echt weinig idee bij, dus misschien kunnen jullie mij hierbij helpen of weet iemand een goed adres voor dit soort reparaties!!!
Hoi Pellewaes,
Ik zit even na te denken welk onderdeel van de koets je nog niet genoemd hebt.
Als je het laat doen ben je honderden euro's kwijt. Lassen is heel arbeidsintensief. Zeker als er stukken metaal op maat gemaakt en gebogen moeten worden. Als de koets er verder nog goed uit ziet is het wel de moeite waard. Maar als hij rond de vooruit, bij de motorkapscharnier en langs de achterspatborden ook al begint te roesten, zou ik een andere koets overwegen.
Als je zelf graag klust is het een ander verhaal. Ik kan je aanraden om een kleine cursus te nemen en zelf aan de slag te gaan. Begin dan op en plek waar de laspunten / naden niet al te mooi hoeven uit te zien. Als je een beetje hebt geoefend en je hebt een leuk mig/mag apparaatje tot je beschikking, zie je dat je best leuke resultaten krijgt.
Zorg wel dat overal waar je last echt ALLE roest weg is en behandel het achteraf goed tegen nieuwe roestvorming. Anders is je werk binnen de kortste tijd weer teniet gedaan.
Succes!
Christian
Ik zit even na te denken welk onderdeel van de koets je nog niet genoemd hebt.
Als je het laat doen ben je honderden euro's kwijt. Lassen is heel arbeidsintensief. Zeker als er stukken metaal op maat gemaakt en gebogen moeten worden. Als de koets er verder nog goed uit ziet is het wel de moeite waard. Maar als hij rond de vooruit, bij de motorkapscharnier en langs de achterspatborden ook al begint te roesten, zou ik een andere koets overwegen.
Als je zelf graag klust is het een ander verhaal. Ik kan je aanraden om een kleine cursus te nemen en zelf aan de slag te gaan. Begin dan op en plek waar de laspunten / naden niet al te mooi hoeven uit te zien. Als je een beetje hebt geoefend en je hebt een leuk mig/mag apparaatje tot je beschikking, zie je dat je best leuke resultaten krijgt.
Zorg wel dat overal waar je last echt ALLE roest weg is en behandel het achteraf goed tegen nieuwe roestvorming. Anders is je werk binnen de kortste tijd weer teniet gedaan.
Succes!
Christian
C'est la crème de la crème...
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het in laten lassen (dus zonder de kosten van het plaatwerk) van een gedeelte van de voetenbak (onderste deel), 2 bodemplaten en de dorpels, kost ongeveer 700 a 800 euro.
Plaatwerk is dan ongeveer 200 a 300 euro.
Dit waren ongeveer de prijsopgaves die ik vorig jaar kreeg tijdens de restauratie van mijn koets.
Plaatwerk is dan ongeveer 200 a 300 euro.
Dit waren ongeveer de prijsopgaves die ik vorig jaar kreeg tijdens de restauratie van mijn koets.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik heb hierna het andere draadje over de eend die je wilde kopen pas gelezen. Als ik het zo zie is het zeker niet de moeite waard om hem te laten lassen. Ik zie dat langs alle naden roest zit. Dat zal alleen maar erger worden. Maar er zijn al genoeg mensen die je het hebben afgeraden.
Als je een beetje zoekt, is er voor die initiele prijs best een aardige eend te vinden in Nederland, die zonder problemen door de APK moet komen.
Als je een beetje zoekt, is er voor die initiele prijs best een aardige eend te vinden in Nederland, die zonder problemen door de APK moet komen.
C'est la crème de la crème...
Dat klopt ook, maar ik was aan het vergelijken met andere auto's. Maar de prijzen zijn hoog, zie ik...Christian schreef:Ik heb hierna het andere draadje over de eend die je wilde kopen pas gelezen. Als ik het zo zie is het zeker niet de moeite waard om hem te laten lassen. Ik zie dat langs alle naden roest zit. Dat zal alleen maar erger worden. Maar er zijn al genoeg mensen die je het hebben afgeraden.
Als je een beetje zoekt, is er voor die initiele prijs best een aardige eend te vinden in Nederland, die zonder problemen door de APK moet komen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
En ik zou wel willen weten wat het kost als ik ene koets compleet voorbewerkt aanbied om te lassen (dus verf er af waar dat nodig is en de oude rommel er uit), samen met een nieuwe voetenbak en 2 nieuwe bodemplaten (dus een makkelijk klusje vor de lasser: koets op een bok, bodemplaten/voetenbak er in en lassen maar).
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Helaas heb ik thuis alleen een elektriek lasapparaat. En al er nieuwe bodemplaten en dergelijke in komen, wil ik dat het gewoon 100% goed gaat.Frank Munneke schreef:Hee LE
dat lassen was je toch aardig gelukt? ZELF DOEN DUS!!!!
groet frank
Als mijn lasklusje boven de voorruit mislukt was, had ik er gewoon een bak plamuur in gekieperd (zit er nu ook wel op, maar meer voor de afwerking). Daarbij lijken bodemplaten e.d. mij moeilijker te lassen dan een klein, vlak plaatje in een vlak stuk van de Eend ...
Dank je voor de prijzen !Ramon2cv schreef:ik was kwijt: 2 bodemplaten, 2 dorpels, 2 staartstukken en eenvoetenbak samen 280 euro
laskosten hiervan waren 500 euro
lak was 180 euro
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
LeLelijke Eend schreef:Helaas heb ik thuis alleen een elektriek lasapparaat. En al er nieuwe bodemplaten en dergelijke in komen, wil ik dat het gewoon 100% goed gaat.Frank Munneke schreef:Hee LE
dat lassen was je toch aardig gelukt? ZELF DOEN DUS!!!!
groet frank
Als mijn lasklusje boven de voorruit mislukt was, had ik er gewoon een bak plamuur in gekieperd (zit er nu ook wel op, maar meer voor de afwerking). Daarbij lijken bodemplaten e.d. mij moeilijker te lassen dan een klein, vlak plaatje in een vlak stuk van de Eend ...
lassen aan bodemplaten e.d. is makkelijker, het is geen zichtwerk en het hoeft dus niet perfect strak te zijn, en voor 500 euro aan laskosten koop je een apparaat, voor veel minder huur je een.
groet frank
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27