Pagina 1 van 2

Help

Geplaatst: za 29 sep, 2018 19:11
door erictej
Ik heb een probleem met een azu uit 57
Het is starten en lopen maar zodra ik hem in de versnelling zet lijkt het net of de motor tegen gehouden wordt.
Ik krijg hem dan ook niet of heel moeilijk op toeren.
Als ik opschakel valt hij bijna stil en komt haast niet meer op gang.
Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken.
In de vrij loopt de motor prima volgens mij.
Hulp zou zeer welkom zijn ook om nog het een en ander beter af te stellen.
Graag een pb naar wattsapp
0614489551

Re: Help

Geplaatst: za 29 sep, 2018 20:03
door Charleston 88
Het moet aan de carburateur liggen. Net genoeg benzine om stationair te lopen maar niet om te rijden. Wellicht hoofdsproeier dicht of benzinefilter.

Re: Help

Geplaatst: za 29 sep, 2018 20:26
door erictej
In de vrij loopt hij als een trein dus aan de carburateur ligt het niet denk ik.
Ik vermoed zelf iets met de koppeling

Re: Help

Geplaatst: za 29 sep, 2018 20:58
door erictej
Ik zal in ieder geval de sproeier een nakijken,
Maar geloof niet dat het dat zal zijn

Re: Help

Geplaatst: zo 30 sep, 2018 21:09
door brammie
Rem vast?!
Of kan je hem in zijn vrij wel gewoon voor uit duwen.

Re: Help

Geplaatst: zo 30 sep, 2018 21:20
door erictej
Er zit niks vast ik kan hem gewoon heel makkelijk van de plaats duwen voor en achteruit

Re: Help

Geplaatst: zo 30 sep, 2018 22:29
door Thijs
Je zegt dat hij in z'n vrij prima loopt. Bedoel je dan stationair of ook met gas geven in vrij?
Voor stationair is er namelijk een aparte sproeier, los van de sproeiers bij gas geven.

Re: Help

Geplaatst: ma 1 okt, 2018 08:24
door AZL57
Is het ontstekings tijdstip goed ingesteld? Werken je vervroegings gewichtjes van de ontstekings nok?
Benzinefilter in de tank schoon?

Re: Help

Geplaatst: ma 1 okt, 2018 09:09
door erictej
123 ontsteking werkt prima
Tank en filter ook schoon.
Zou het niet kunnen zijn dat er een verkeerde koppeling inzit.

Komt er iemand uit de buurt van nijmegen die daar verstand van heeft en die een keer wil helpen om de koppeling een keer af te stellen

Re: Help

Geplaatst: ma 1 okt, 2018 11:07
door erictej
Hij loopt goed stationair en bij gas geven geen enkel probleen.
Zodra de versnelling wordt ingezet lijkt het of er een anker achter de auto hangt.
Hij stoot ook met optrekken en opschakelen

Re: Help

Geplaatst: ma 1 okt, 2018 12:10
door André Post
Even op een rijtje; Motor lijkt goed te lopen, koppeling intrappen geeft geen verschil, op het moment dat de eerste versnelling geselecteerd wordt gaat het niet goed?
Of pas bij het wegrijden wordt het moeilijk?
Handrem los en bak in z'n vrij is de wagen makkelijk te verplaatsen?

Re: Help

Geplaatst: ma 1 okt, 2018 12:26
door erictej
Helemaal goed
Bij het wegrijden gaat het dan fout

Re: Help

Geplaatst: ma 1 okt, 2018 20:31
door Charleston 88
Ik zei al eerder, net genoeg benzine om stationair te lopen en gas te geven, want dan hoeft de motor geen kracht te leveren. Zodra je wil gaan rijden moet de motor kracht leveren en heeft meer mengsel van brandstof en lucht nodig. Dus kijk alles na wat met de benzine toevoer te maken heeft, slangaansluiting op de tank, slang vanaf de tank, eventueel los filter vóór de benzinepomp, benzinepomp, eventueel filter in de carburateur, vlotternivo, sproeiers. Begin met de benzineslang los te halen aan de carburateur en kijk of er genoeg benzine komt tijdens het starten. Zo ja, dan ligt het aan de carburateur. Zo nee, dan zit de fout vanaf de tank tot aan de carburateur.

Re: Help

Geplaatst: di 2 okt, 2018 11:20
door erictej
Nee dat is niet het probleem.
We denken dat burton een verkeerde drukgroep geleverd heeft.

Re: Help

Geplaatst: di 2 okt, 2018 11:39
door wusten-fuchs
dat is,m koppeling probleem

oude drukvinger (3) koppeling ?? deze zorgen vaak voor problemen

of ombouwen naar ,modern, vliegwiel en diafragma koppeling , het liefst versie met ,torsie veren,, in de plaat of anders kan dje de ouderwtsche , 3vingerkoppeling ook bestellen MET een diafragma drukgroep wat ook al ooit een keer gebeurt is ::: keerring achter vervangen steekt er teveel uit,, krukas enorm veel axiale speling en de keerring ging als een ,,rem,, werken . zeeeeer ver gezocht . maar toch al eens voorgekomen