Pagina 1 van 5
Winterproject 2018
Geplaatst: zo 11 nov, 2018 18:59
door RobM
Forummers,
ook dit jaar weer een winterproject. Een restauratie is het niet, er moet wel eea gebeuren.
-nieuwe koppelingsplaat
-mogelijk nieuwe keerringen
-electra up-to-date maken: aarding naar achter en voor, nieuwe zekeringkast,
-alarmlicht schakelaar er in
-schrapend geluid in de vering (eerst maar eens nieuwe olie in de veerpotten)
-andere voorruit (bij deze lijkt de kunststof tussenlaag melkachtig wit)
-een beurt: olieën, filters, klepspeling
-benzinepomp en extra benzinefilter.
-edit: kachel doet het niet
Vraag:
in de eerste en 2e versnelling werkt alles goed. in de 3 en 4 is er een forse neiging tot doorslippen. het toerental loopt op en als het gas wordt losgelaten dan 'pakt' hij weer.
Van deze klacht heb ik nog nooit gehoord. Het lijkt mij niet typsich voor een versleten/vette koppelingsplaat, maar misschien ook wel?? Iemand ervaring met een dergelijke klacht?
De bonusvraag: welke kleur heeft deze eend?
Gr Rob
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: zo 11 nov, 2018 19:44
door erictej
Voor de bonuspunten
ROOD
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: zo 11 nov, 2018 21:23
door Charleston 88
Typisch een slippende koppeling, ofwel de plaat is versleten of de drukgroep komt niet geheel op klemspanning.
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: ma 12 nov, 2018 07:53
door RobM
erictej schreef: ↑zo 11 nov, 2018 19:44
ROOD
En we hebben een winnaar!
Toch de koppeling. Ok, blok maar eens uitbouwen.
Dank voor het meedenken.
Gr Rob
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: ma 12 nov, 2018 11:39
door Thijs
Misschien is het een idee om van te voren even de compressie te meten.
Dan weet je of er misschien nog meer moet gebeuren aan het blok.
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: za 17 nov, 2018 20:09
door RobM
compressie meten.... goed idee, heb alleen niet zo'n meter.
kachel klaar.
aarding naar achter klaar
spanningsregelaar nieuw beugeltje
vraag: de kleinste van deze koolborstels is 8 mm. is dat vervangen?
Gr Rob
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: zo 18 nov, 2018 18:59
door RobM
en weer verder.
koppeling is niet versleten maar vet:
voorruit was melkachtig wit, moet een andere in
dit is een tegenvaller:
de brilrubbers zijn ook niet helemaal nieuw meer
maar dan wordt het wel een héél groot project.
vraagje:
de ingaande as van de versnellingsbak vertoont een beetje speling. ik kan het uiteinde ca 2 mm heen-en-weer bewegen. Heurt dat?
ik heb er een filmpje van
https://youtu.be/eQQgUIoLqB8
Gr Rob
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: zo 18 nov, 2018 22:02
door bebe
Iets heel anders:
Op de foto is de deurbediening aan de binnenkant dichtgeschroefd met een metalen plaatje.
Hoe open je die deur?
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: zo 18 nov, 2018 22:55
door Leovanderm
Er zit een deuropener van een achterdeur op;)
Groetjes Leo
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: zo 18 nov, 2018 23:05
door bebe
Leovanderm schreef: ↑zo 18 nov, 2018 22:55
Er zit een deuropener van een achterdeur op;)
Groetjes Leo
Zou kunnen, met centrale vergrendeling op afstandsbediening....
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: ma 19 nov, 2018 10:49
door hobbes
ach zo te zien moest de voorruit er toch uit voor wat laswerk
zolang de brilrubbers niet lekken, lekker laten zitten. Kan aan het eind van het project ook nog wel.
suc6
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: ma 19 nov, 2018 18:07
door Rens
Leuk winterproject!
Dat houdt je weer even van de straat!
Leuk om weer te volgen!
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: wo 21 nov, 2018 08:31
door Bull Frog Bleu
Valt allemaal mee toch. Brilrubbers zijn ook zo vervangen mits natuurlijk de koeltunnel wil meewerken en boutjes van Spruit stuk. Vast inspuiten
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: wo 21 nov, 2018 08:47
door RobM
Bull Frog Bleu schreef: ↑wo 21 nov, 2018 08:31
.......en boutjes van Spruit stuk. Vast inspuiten
Die zien er uit alsof ze al héél lang niet meer los geweest zijn. Inspuiten is een goed idee.
Eerst maar eens de klussenlijst afwerken. Kunnen we altijd nog zien.
Gr Rob
Re: Winterproject 2018
Geplaatst: wo 21 nov, 2018 13:12
door Thijs
Als de moertjes niet los willen dan kun je ze van bovenaf inslijpen, nét naast het boutje en schroefdraad. Dat eventueel ook met een ijzerzaagje.
Daarna sla je ze met een oude schroevendraaier en hamer van het tapeind af.
Dan hoef je alleen maar een nieuw moertje te gebruiken en het is weer opgelost.