Startprobleempjes, contactslot

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gesloten
Nienke
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 5 jan, 2005 09:03

Startprobleempjes, contactslot

Bericht door Nienke » wo 5 jan, 2005 09:19

Hoi,

Ik heb wat probleempjes met starten vanwege mijn contactslot.
Ik heb al moeite om de sleutel om te draaien maar als dan na een paar keer proberen gelukt is, start ie eerst normaal en daarna klint het alsof je hem aan het doorstarten bent.
Als je de sleutel helemaal omdraait en dan iets in en uittrekt dan start ie wel en niet.
Erg ingewikkeld.

Kent iemand dit probleem en weet hoe dit verholpen kan worden.
Ik dacht misschien zelf dat er vuil in zit, maar hoe kan ik dit controleren en verhelpen?

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 597
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: Startprobleempjes, contactslot

Bericht door Handjes » wo 5 jan, 2005 09:35

Nienke schreef:maar als dan na een paar keer proberen gelukt is, start ie eerst normaal en daarna klint het alsof je hem aan het doorstarten bent.
De startmotor blijft in dat geval waarschijnlijk in werking/vastzitten/hangen op de motor omdat de sleutel in 'start'stand blijft hangen. Dat is zeer slecht voor je startmotor.

Probeer eerst eens de onderste helft van je contactslot er af te halen. Dat is de contactrol (kunststof) en zit met een clip vast. Clipje opwippen met schroevendraaiertje. Daarna zonder die contactrol proberen of het slot nu wel gangbaar is met de sleutel. Zo ja, dan contactrol vervangen, zo nee, dan contactslot vervangen.
La vie est belle.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 8 jan, 2005 17:24

Nou waarschijnlijk zou het ook verholpen kunnen worden met wat olie. Gewone dunne kruipolie doet wonderen, en is overal verkrijgbaar. Vet je slot in en laat het er een tijdje inlopen, doe een paar druppels op beide kanten van je sleutel, een paar keer draaien en starten maar!

Als het niet werkt moet je het bovenstaande eens proberen. Straks sloop je je hele contactslot nog zonder dat er iets kapot was, omdat er gewoon geen vet/olie was.

Met vriendelijke groet, Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 8 jan, 2005 23:29

Je kunt beter grafiet gebruiken i.p.v. kruipolie. Dit trekt geen vuil aan en je sleutel blijft schoner. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten