Oude 2cv AZ kaal geplukt

Is je voertuig gestolen? Meldt het hier aan.
Plaats reactie
FV078
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 feb, 2019 22:27

Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door FV078 » zo 17 feb, 2019 23:21

In vermoedelijk de afgelopen week zijn bij de 2cv AZ uit 1956 (dacht ik) van mij vader de beide suicide voordeuren en de koplamp reflectoren met lampring verwijderd en meegenomen.
Men heeft getracht de complete koplampen te demonteren, maar dit is blijkbaar niet geluk.
Deze originele franse rijvaardige 2cv AZ op nederlands kenteken met Rat look is wellicht door de dader(s) als wrak aan gezien, maar het blijf ordinaire diefstal.
De 2cv stond op een afgeloten terrein van een 2cv restauratie bedrijf in Goes in afwachting van het aanbrengen van twee nieuwe bodemplaten. Deze lagen nog in de auto. Daardoor lijkt de diefstal ook gericht en voorbereid te zijn uitgevoerd voor specifiek deze onderdelen.. Van alle andere ernaast gestalde 2cv van latere bouwjaren ontbreekt niets (voorzover nu waargenomen).
Wel is een bij het uitnemen van de deuren krassen gemaakt in een voordeur van een naastgeparkeerde (vorig jaar nieuw gespoten) blauwe 2cv.
Blijkbaar worden zeldzame auto-onderdelen tegenwoordig gewoon gestolen, ook in de 2cv wereld, voor een eigen restauratie project, in opdracht of voor ordinaire heling.

Het bedrijf waar deze gestald staat is een vriendelijk open bedrijf, waar een praatje door een bezoeker, klant of niet, nooit erg is en men atijd wel even rond mag kijken. De gedachte dat mensen vriendelijk doen, maar eigenlijk rondkijken wat ze na sluitingstijd willen komen 'ophalen' steekt nog het meest...... Notabene delen van een complete en rijdende auto..

Laat dit ook een waarschuwing zijn voor eigenaren met soortgelijke oudere 2cv modellen. Dit gebeurd nu blijkbaar gewoon.

Mochten er opeens ergens twee suicide voordeuren en oud type lampreflectoren opduiken.... of worden aangeboden voor uw restauratieproject, dan zou het best eens kunnen dat ze van deze AZ uit Goes komen.

Mocht de dader toevallig ook op dit forum lezen en wroeging krijgen.... je kunt de onderdelen altijd terugbrengen...

Dank voor jullie aandacht,

Met vriendelijke groet,
Fjorder Verheij
Bijlagen
20190215_133818.jpg
20190215_123827.jpg
20190215_123822.jpg
20190215_123838.jpg
20190215_123903.jpg

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Re: Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 18 feb, 2019 07:50

Toen ik de titel las dacht ik nog leuk een az die start met restauratie maar dit is wel een verhaal zeg!

Onderdelen zijn nog wel te krijgen maar niet op die manier.
Moet wel kenner zijn gezien de deuren bovenin geborgt zijn. Met grof geweld is natuurlijk alles te demonteren maar dan gaan de deuren stuk.

Leuke dans son jus eend. Nu eerst opzoek naar voordeuren.
Citroén rolls better than a Rolls!

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Re: Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door Kulio » di 19 feb, 2019 14:57

Wat een shit!

Vervangende deuren zijn nog wel te krijgen in Frankrijk. Maar ja dan moet je de boer op en lange stukken rijden.

Hou vooral de komende tijd Marktplaats in de gaten. Met een beetje geluk worden ze daar aangeboden.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door deusjevo » di 19 feb, 2019 16:12

Ongehoord zeg, kan je zelfs andere liefhebbers niet meer vertrouwen?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Re: Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door Bull Frog Bleu » do 21 mar, 2019 07:16

Nog wat vernomen van de delen?

Lampen zijn nog wel nieuw te krijgen maar deuren wordt lastiger.
Citroén rolls better than a Rolls!

Bachusrooy
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 4 mar, 2019 09:25

Re: Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door Bachusrooy » vr 5 apr, 2019 00:28

Ik verwacht dat de verzekering van het bedrijf iets kan betekenen en die mag dan achter de boeven aan en idd als er suicide deuren aangeboden worden dit hier in deze post melden met naam etc.
Groetjes,
Bachus.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door deusjevo » zo 12 mei, 2019 10:43

Ik weet niet of je al voorzien bent van nieuwe en of deze überhaupt passen maar op Feestboek wordt een setje te koop aangeboden.

https://www.facebook.com/groups/4287523 ... 41&sfns=mo
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: Oude 2cv AZ kaal geplukt

Bericht door Twécévé » ma 13 mei, 2019 11:28

Bachusrooy schreef: vr 5 apr, 2019 00:28 Ik verwacht dat de verzekering van het bedrijf iets kan betekenen en die mag dan achter de boeven aan en idd als er suicide deuren aangeboden worden dit hier in deze post melden met naam etc.
Groetjes,
Bachus.
Dit is wel belangrijk ja. Waarschijnlijk is zo'n bedrijf verzekerd hiervoor.

Plaats reactie