koude start op 1 cilinder

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: koude start op 1 cilinder

Bericht door Thijs » zo 24 nov, 2019 20:40

Mooi dat het is opgelost!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Re: koude start op 1 cilinder

Bericht door dyane_maniac » di 4 feb, 2020 10:38

Krummel schreef: vr 22 nov, 2019 16:33 Ik heb geen extra filter. Bij de laatste keer open maken zat er helemaal geen vuil in de carburateur. Ik woon in Duitsland en tank Super Plus 98. Nog nooit e10 getankt. Morgen schroef ik de boel er af en dan maar meteen naar Zupthen.
sja, 1 vuiltje in je sproeier kan voldoende zijn. Filter is ca 6 euro, ik zou er zeker een monteren voor de pomp (hij kan goed in de holling van de chassispoot (tiewrap m aan het sleepoog)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Re: koude start op 1 cilinder

Bericht door dyane_maniac » di 4 feb, 2020 10:42

Krummel schreef: zo 24 nov, 2019 19:14
Hop weer terug naar huis en deze carburateur eveneens ook weer in no-time ingebouwd. En wat moet ik zeggen...
Een zegen! Starten - lopen - en gaan! Heb maar een beetje het stationair toerental bij moeten stellen en voor de rest top! Geen gehik, geen gestotter, geen (bijna) afslaan, geen rook bij de koude start, en de choke kan bijna meteen na de start alweer uit. Meteen een beste proefrit gemaakt. Dit had ik natuurlijk een jaartje eerder moeten doen...

Iedereen bedankt die heeft meegedacht!
Mooi! ben nu wel erg benieuwd wat er met de oude carb aan de hand is. het de ene keer wel, de andere keer niet lekker rijden doet me dan toch wel aan iets als een vuiltje oid denken. (sproeiers heb je neem ik aan al schoongeblazen?)

oude benzineslang? die oudere kunnen ook wel een beetje "oplossen" waardoor er troep in de carb kan komen. 5-7 jaar oud is voor mij wel de max. daarna vervang ik ze zeker
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: koude start op 1 cilinder

Bericht door verkuilm » di 4 feb, 2020 20:11

Ah dus de carbu.
Nee geen vuil. Komt zelden voor.
Filters etc niet doen. Zat er origineel ook niet.
En zeker niet langs chassis.
Filters gaan stuk lekken lucht lekken etc.

Die carbu, vermoedelijk spelling op gasklep as.
Als je er aan zit verschuift ie. En is lucht lekken even weg.
Had exact zelfde.

Goed dat weer goed is!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Re: koude start op 1 cilinder

Bericht door dyane_maniac » vr 7 feb, 2020 11:48

verkuilm schreef: di 4 feb, 2020 20:11 Ah dus de carbu.
Nee geen vuil. Komt zelden voor.
Filters etc niet doen. Zat er origineel ook niet.
En zeker niet langs chassis.
Filters gaan stuk lekken lucht lekken etc.

Die carbu, vermoedelijk spelling op gasklep as.
Als je er aan zit verschuift ie. En is lucht lekken even weg.
Had exact zelfde.

Goed dat weer goed is!
Nog nooit last van gehad van lekken of lucht. wel genoeg eendrijdende vrienden gehad zonder filter waarbij we vaak genoeg langs te kan van de weg stonden om weer vuil uit de carburateur te halen.

ik snap de aversie tegen zo'n filter nooit zo goed. Nee het zat er origineel niet op nee. dus? gewoon een goed filter en goede klemmen en evt een klein stukje koperpijp mee op vakantie dat ALS er iets gebeurd, je m kan by-passen. het kan geen kwaad en kan mogelijk veel gezeik voorkomen...

iedereen loopt te klagen over E10 en dat het vuil zou oplossing in de tank en de leidingingen laat oplossen en dus troep in je carb... (mijn mening niet, geef mij maar weer E85) nou, een filtertje er tussen en klaar

In de holling van chassispoot zit ie mooi weggestopt en beschermd (iig niet tussen pomp en carb monteren ivm vapourlock of erger als ie tegen het uitlaatspruitstuk komt)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Krummel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 20:19
Locatie: Itterbeck

Re: koude start op 1 cilinder

Bericht door Krummel » zo 23 feb, 2020 14:45

Sorry, ik had jullie reacties niet meer gezien. Bedankt nog daarvoor.

Wat ik weet, is dat de Eend nu als 'een speer' rijdt. Alle sproeiers van de oude carburateur heb ik los gehad en doorgeblazen met druklucht. Voordat ik met de oude naar Zutphen reed, reageerde de motor weer erg op remmenreiniger rond de carburateur.
Wat wel bleef: na een stilstand van een paar dagen was de Eend niet te starten. Er kwam dan geen benzine aan bij de carburateur. Een paar week geleden dus maar eens de tank gedemonteerd en ja hoor: het zwarte verbindingsslangetje op de tank helemaal aan gort. Daar dus een nieuwe gemonteerd. Dat probleem is nu ook opgelost.

Maar: het volgende probleem dient zich aan. Ik open daarvoor wel een nieuw topic.
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie