Zuigertjes "invetten" na het reviseren??

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Zuigertjes "invetten" na het reviseren??

Bericht door Inezz » vr 21 jun, 2019 22:39

Hey beste eendrijders

Tis alweer jaren geleden dat ik wat op t forum heb geplaatst omdat ik jaren weinig gedaan heb aan mn eend. Maar vorig jaar ben ik begonnen met een totale restauratie en nu ben ik bezig met mn remklauwen te reviseren. Alles netjes schoongemaakt en verwijderd en revisiesetjes en handremblokjes enz enz. Nu zei iemand tegen mij dat ik de zuigertjes ff moest "invetten" met speciaal remvet... klinkt dit bij jullie bekent? En over welk vet (naam/merk) hebben we het dan? En kan dat vet samen met lhm? Want ik heb echt geen idee. Ik las alwel dat ik de nieuwe rubberen ringetjes moest invetten met LHM en dat dit nogal n zenuwslopend werkje kan zijn. (En ja ik heb het lhm systeem ;)) Hebben jullie misschien nog meer tips?? Ik werk als tiepmiep bij n VW oldtimer garage, maar daar hebben ze weinig verstand van Citroën en totaal niet van lhm vloeistof.
Alvast onwijs bedankt en n heerlijk weekend allemaal. En hopelijk tot in Kroatië over n aantal weken...als ik mn remmen (en de rest) voor elkaar krijg...haha.

Groetjes Inez van de turquoise eend (puikeendje?
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Zuigertjes "invetten" na het reviseren??

Bericht door Boudewijn » za 22 jun, 2019 19:07

Hallo Inez, leuk weer eens van je te horen. Ik vet de remdelen altijd in met LHM. Er is speciaal remmenvet, maar dat heb ik nog nooit gebruikt. Of dat samen gaat met LHM weet ik niet, maar de hoeveelheid vet die in contact komt met LHM is zo klein dat ik geen problemen verwacht.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Re: Zuigertjes "invetten" na het reviseren??

Bericht door Inezz » za 22 jun, 2019 22:41

Hey Boudewijn,

Bedankt voor je reactie. Ik ga ook wel gewoon alleen LHM gebruiken, das net zo makkelijk eigenlijk.
Vandaag de remklauwen compleet schoongemaakt en verder mn fuseepennen geperst. Was wel ff n klusje, maar is goed gelukt. Draagarmen op t chassis gezet, lagers dr in enz enz...nu hopen dat mn veerpotten goed om zitten, lijkt net of t niet past helaas...morgen weer met frisse moed verder.

Gr Inez
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Zuigertjes "invetten" na het reviseren??

Bericht door AZL57 » zo 23 jun, 2019 07:42

bij veerpotten hoef je niet te hopen dat kun je zien. In de zijwand staat AV ingedrukt in relief dit betekent AVant dus voorkant.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie