Heren,
Ben bezig met het service van mijn recent aangeschafte eend.
Alles verloopt goed, echter ik krijg het olie filter met geen enkele mogelijkheid los.
Ik heb al een filter sleutel gebruikt, een schroevendraaier er doorheen geramd, maar met geen enkele mogelijkheid is er beweging in te krijgen en ik zet mijn volle gewicht erop.
Is er een truc om meer ruimte te krijgen voor bij het olie filter? Als ik mijn slag groter maak kan heb ik wellicht meer kans.
En handige tips? Ben al ruim 2 uur aan het stoeien ermee.
Marc
Help! Oliefilter MUUR vast
- dimi_v
- Regelmatige poster
Re: Help! Oliefilter MUUR vast
Misschien stomme suggestie, maar spatbord al verwijderd? En eventueel het wiel. Dan heb je zeeeën van ruimte.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
Gebruik een koudbeitel en tik subtiel doch stevig tegen de dikke rand van het filter in de richting van het losdraaien. dan zal hij zekker losgaan.
tweeceevees zijn leuk!
Los door middel van een 1 meter pijp sleutel er doorheen te prikken
-
- Veelvuldig poster
Ik had ook allerhande filtersleutels, was allemaal bagger tenminst voor de eend, je kunt niet genoeg slag maken tot de sleutel klemt. Tot ik dit type sleutel bij een franse supermarkt kocht, deze werkt prima. Ik kwam er later achter dat dit een replica Facom sleutel is.
diverse Citroens, wat anders.
Die had ik ook gekocht. Zelfs daarmee kwam hij niet los.AZL57 schreef: ↑vr 5 jul, 2019 21:57 Ik had ook allerhande filtersleutels, was allemaal bagger tenminst voor de eend, je kunt niet genoeg slag maken tot de sleutel klemt. Tot ik dit type sleutel bij een franse supermarkt kocht, deze werkt prima. Ik kwam er later achter dat dit een replica Facom sleutel is.
Ik heb een bijtel er doorheen geslagen en een pijpsleutel van 1 meter erop gezet. Zelfs toen ging het moeizaam. Ik weet niet hoe de vorige eigenaar hem heeft vastgezet, maar makkelijk eraf, dat zeker niet!