rollend chassis met Frans Kenteken

Reparaties, modificaties en onderhoud
PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door PeterB » ma 22 jul, 2019 21:49

En ik kan er nog een carte grise kopen maar nu van 1961 + plaques;

bjr.je possède une cg de 61 avc sa plaque que je peux vendre.


Ik heb gelezen dat de 2cv's van voor 1970 niet allemaal een chassisnummer hadden en dat dus een Carte Grise + een plaatje + een verklaring van Citroen Nederland afdoende is om een chassis op nederlands kenteken te krijgen?

Sjaak S.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 apr, 2003 23:08
Locatie: Den Helder

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door Sjaak S. » ma 22 jul, 2019 23:39

Hoi Peter, de 2cv6 heeft geen plaatje op het chassis, maar een ingeslagen nummer. De "plaque constructeur"zal dus wel het typeplaatje op de koets zijn. Voor de eend uit 1961 geldt denk ik hetzelfde, eenden met een plaatje op het chassis zijn ouder.
Dus in beide gevallen heb je het oude chassis nodig om op het legale pad te blijven.
my other car is......... ook een eend.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door Thijs » di 23 jul, 2019 07:33

Mijn Dyane uit 74 heeft ook een plaatje op het chassis en geen koetsplaatje.
Dat werd dus ook in de jaren 70 gedaan.
Er staat dan ook nog eens een nummer in het chassis geslagen.

PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door PeterB » di 23 jul, 2019 11:42

Ok, ik weet genoeg. Ik ga op zoek naar een andere makkelijkere (en legale) manier om een Mehari te bouwen.

dank jullie wel voor de reacties.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door Thijs » di 23 jul, 2019 12:51

Een Nederlandse vrijwel complete finaal verrotte donor bijvoorbeeld....

PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door PeterB » di 23 jul, 2019 13:38

Ja, dat denk ik ook.

Jammer, want dat was zo ideaal van dat Franse chassis dat ik op het oog had. Die was in goede staat en daar hoefde ik vrijwel niets meer aan te doen...

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door verkuilm » di 23 jul, 2019 18:46

Ben wel benieuwd wat je van plan bent. Chassis voor een mehari is wel het minste probleem!
Tenzij je een heleboel delen hebt is een chassis kopen en verder alles kopen wel de duurste oplossing.
Hangt beetje af wat je wilt gewoon een rijdende of een nieuwe. Beste is een redelijke mehari kopen. Mooist is hard chassis, compleet en gaar plastic. Heel af toe staat er een tekoop.

Maar franse papieren zonder de auto werkt niet inderdaad.

En als je ooit een buitenlandse opknapper vind, eerst RDW dan pas renoveren. Niet ander som, dat gaat wel eens mis.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door Thijs » di 23 jul, 2019 21:55

Dat heb ik ook geprobeerd maar ik kon terug komen voor een kenteken als de auto APK waardig was....
Er moest een kentekenkeuring samen met een APK uitgevoerd worden volgens de RDW.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door Kulio » wo 24 jul, 2019 12:20

Hoe dan ook, het zal een proces met meerdere stappen worden. Stap 1 is het chassis met wat er ook nog op zit van Carte Grise naar Nederlands kentekenbewijs omgeschreven te krijgen. Stap 2 zal zijn om er een nieuwe koets op te krijgen, Eend of Mehari en stap 3 het geheel te laten keuren op rijvaardigheid.

Ik zou er niet aan beginnen. Je weet niet eens wat de conditie van het chassis is. Als de koets er vanaf is vrees ik voor het ergste.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door Thijs » wo 24 jul, 2019 15:13

Stap 3 wordt niet gedaan.
Er wordt alleen gecontroleerd op de algemene dingen zoals verlichting op de juiste plek en al of niet gordels aanwezig.

Daarna APK maar dat mag ook ergens anders.

PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door PeterB » wo 24 jul, 2019 18:42

Ik heb besloten om "gewoon" een chassis met een bijbehorend Nederlands kenteken op te snorren. Door alle verhalen weet ik nu dat er zoveel haken en ogen aan een Frans chassis zitten dat ik geen risico wil nemen. En een complete aanschaffen is makkelijk. Maar ik wil graag zelf een Mehari bouwen. Lijkt me te gek om zo'n wagentje van chassis af op te bouwen. Ik heb een gemiddeld technisch inzicht en ik heb het nog niet eerder gedaan dus het wordt een project maar wel ééntje waar ik erg veel zin in heb.

75-amitolee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door 75-amitolee » wo 24 jul, 2019 19:27

Peter

Ik heb je via het forum gisteren en zojuist een 2e berichtje gestuurd met wat handige informatie ivm oa over nieuwe Subframe's en verschillen ivm ontwikkeling in Mehari naar bouwjaar.

Rene ter Veer

PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door PeterB » wo 24 jul, 2019 20:09

Hallo Rene, ja, ik zie het nu! Helemaal niet op privéberichten gelet, sorry.

Dank je wel voor de informatie. Ik ga het meteen lezen. Ik weet niet of alles nu nog van toepassing is op mijn situatie want ik heb net 5 minuten geleden een rollend Dyane-chassis gekocht met bijbehorend geschorst Nederlands kenteken!

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door verkuilm » wo 24 jul, 2019 21:47

Dat past. Trommels of schijven? En rondom schokbrekers.
Maar ben wel benieuwd hoe dat gaat doen. Probleem met mehari is, weinig onderdelen te vinden.
Dat moet je bijna alles kopen bij cassis of mcda. Je zit dan zo aan de 15k.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: rollend chassis met Frans Kenteken

Bericht door PeterB » wo 24 jul, 2019 23:46

Het is van een Dyane uit 1983. Geen idee of dat trommelremmen zijn of schijfremmen. Heb ik eigenlijk niet gevraagd...

Ik haal het chassis op na mijn vakantie, vandaar..

Je stelt dat er weinig onderdelen van te vinden zijn maar als ik de Franse marktplaats er op na sla valt dat wel mee, toch? En ik ben vaak in Frankrijk te vinden. En verder maak ik me geen illusies. Er zal best veel geld in gaan zitten in nieuwe onderdelen die ik niet 2e hands kan krijgen of omdat ik het liever nieuw wil. Maar ik heb het er graag voor over. En het project hoeft ook niet over een zes maanden af te zijn.
Bijlagen
chassis Dyane.jpg

Plaats reactie