LED koplamp units in een eend (download p4)

Gebruikersavatar
Isabelle
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 4 jul, 2022 14:24
Locatie: De verre Westhoek, West-Vlaanderen

Re: LED koplamp units in een eend (download p4)

Bericht door Isabelle » ma 22 aug, 2022 12:32

Rossero schreef: ma 22 aug, 2022 11:53 Ik heb zelf bij Burton stage gelopen en ik weet hoe het er daar aan toe gaat. Zowel in eigen ontwikkeling als in ideeën van anderen 'lenen' en ik heb hier persoonlijk weinig moeite mee. Ik verwacht zelfs eerlijk gezegd niet dat ze mijn idee hebben gejat/gekopieerd of überhaupt de files hebben gedownload aangezien hun ontwikkeling begonnen moet zijn voordat ik de files openbaar bracht.
......KNIP......
Maar ook daar is een LED pcb inbouwen in een klassieker geen ongewoon iets en zeker ook iets dat in de lijn van Burton past.

Maar ik blijf er dus bij dat ik er geen negatieve gevoelens bij heb :D
Mooie reactie. Het is inderdaad niets nieuws in de klassiekerwereld, misschien wel voor de 2CV. Geleend of niet, sowieso nemen fabrikanten ook wel een verantwoordelijkheid qua garantie, veiligheid, E-keur... Op zich zijn de prijzen ook niet gek in de auto-wereld, alleen hangt er rond de 2CV nu eenmaal een cultuur van goedkope onderdelen en zelf klussen (wat ik overigens zeer mooi vind, past volledig binnen het concept van de 2CV, daarom heb ik er zelf ook een gekocht) en is het even een schok wanneer iets dan toch wat duurder uitvalt.
Niet iedereen heeft de behoefte om zelf te gaan 3D-printen met alle gefriemel en problem-solving die daarbij komt kijken, ook al kost het uiteindelijk evenveel/minder en hou je er een 3D-printer aan over...

Daarom dat ik ook dit vroeg:
Isabelle schreef: wo 17 aug, 2022 16:02 Controversieel: Aangezien de koplampen van een 2CV gewoon met een bout aan de beugel zitten, heeft er hier niemand gewoon compleet andere units er op zitten, bvb. van een andere auto, kitcar, motorfiets, tractor,...?
groetjes,
Isabelle

Soleille la 2CV6 de 1986

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Re: LED koplamp units in een eend (download p4)

Bericht door Rossero » ma 22 aug, 2022 13:12

Er hebben zeker andere koplampen op eenden gezeten, voornamelijk kitcar koplampen, maar persoonlijk vind ik geen enkele zo goed bij de eend passen als de originelen. Ook zitten veel motorfietskoplampen vast met een beugel met twee bouten in de zijkanten, deze zijn dus ook niet zomaar 1 op 1 op een eend te zetten. Maar er is genoeg geknutseld en er valt ook nog genoeg te knutselen wat dat betreft!

Gebruikersavatar
Isabelle
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 4 jul, 2022 14:24
Locatie: De verre Westhoek, West-Vlaanderen

Re: LED koplamp units in een eend (download p4)

Bericht door Isabelle » ma 22 aug, 2022 13:28

Ik heb de rechthoekige, die vind ik niet zo passend. Als ik dan toch ooit eens geld ga uitgeven aan andere koplampen zie ik graag even de alternatieven los van de originele ronde, vandaar. :wink:
Google toont mij niet direct foto's, ik zal wel de verkeerde trefwoorden gebruiken, dus vroeg ik mij af of er hier mensen waren met andere koplampen. :)
groetjes,
Isabelle

Soleille la 2CV6 de 1986

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: LED koplamp units in een eend (download p4)

Bericht door Twécévé » wo 28 jun, 2023 09:56

Deze week nieuwe koplampen van Valeo besteld. Toen kwam ik op de site van Buron ook die led koplampen tegen. Handig led, alleen.... ik vind het echt gruwelijk lelijk om te zien.

Gebruikersavatar
Chris54
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
Locatie: Zuidlaarderveen

Re: LED koplamp units in een eend (download p4)

Bericht door Chris54 » wo 28 jun, 2023 10:33

waar heb je de koplampen van Valeo besteld?
Citroen 2CV6 bwjr 1989

Plaats reactie