conversie naar Charleston geel zwart
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Even uit nieuwsgierigheid : welk chassis heb je gekozen?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
galvaniseerd van Burton. Die kon ik overnemen.
Ander zou ik een chassis uit profielen met losse bovenplaat nemen zit ook onder mn pickup.
Maar deze ziet er eigenlijk ook prima uit.
Ander zou ik een chassis uit profielen met losse bovenplaat nemen zit ook onder mn pickup.
Maar deze ziet er eigenlijk ook prima uit.
Laatst gewijzigd door Erikjan op za 11 jan, 2020 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ok, ik heb ook die van B gebruikt. Die paste prima.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De gaten komen in elkgeval exact overeen met de koets. Verder heb ik nog niet gemonteerd aan het chassis.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
vandaag weer een poosje aan het slijpen en lassen geweest.
Bij het voorruitframe blijkt het stuk aan de binnenkant waar de ruitenwissermotor op zit ook doorgeroest. Gelijk maar nieuw besteld. dat.
aan de linker achterkant het onderstuk van de C stijl vervangen dat was de onderste 10 cm verrot.
De rechterkant lijkt nog wel goed.
Sommige kleine dingen kunnen lang duren in middels achter gekomen passen meten nog een keer passen.
En weer een paar foto's.
Bij het voorruitframe blijkt het stuk aan de binnenkant waar de ruitenwissermotor op zit ook doorgeroest. Gelijk maar nieuw besteld. dat.
aan de linker achterkant het onderstuk van de C stijl vervangen dat was de onderste 10 cm verrot.
De rechterkant lijkt nog wel goed.
Sommige kleine dingen kunnen lang duren in middels achter gekomen passen meten nog een keer passen.
En weer een paar foto's.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Je doet het wel rigoureus of de koets was heel slecht. chapeau!
Ik zou nooit zo alles in 1 keer weg halen, maar kant voor kant doen, dan hou je nog stevigheid en je hebt altijd nog een maatvoering aan de kant die er nog in zit.
Bij het uitboren bestaat vaak het probleem dat je door de onderplaat boort en die wil je zo heel mogelijk hebben om weer aan te lassen. Je kunt ook met een powerfile de puntlasplaats dun weg slijpen , met een nijptang trek je dan makkelijk de plaat los en de onderplaat is onbeschadigd.
Ik zou ook de hele dorpels vervangen, de nieuwe gaan niet meer kapot.
Er gaat veel tijd in het passen en meten zitten en in de kleine dingen, maar dat levert wel een beter eindresultaat op.
Mijn ervaring met de dorpels is dat ze achter 1 cm te laag zijn.
Ik zou nooit zo alles in 1 keer weg halen, maar kant voor kant doen, dan hou je nog stevigheid en je hebt altijd nog een maatvoering aan de kant die er nog in zit.
Bij het uitboren bestaat vaak het probleem dat je door de onderplaat boort en die wil je zo heel mogelijk hebben om weer aan te lassen. Je kunt ook met een powerfile de puntlasplaats dun weg slijpen , met een nijptang trek je dan makkelijk de plaat los en de onderplaat is onbeschadigd.
Ik zou ook de hele dorpels vervangen, de nieuwe gaan niet meer kapot.
Er gaat veel tijd in het passen en meten zitten en in de kleine dingen, maar dat levert wel een beter eindresultaat op.
Mijn ervaring met de dorpels is dat ze achter 1 cm te laag zijn.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De dorpels en bodemplaten. Worden uiteraard ook vervangen. nu alleen een stukje weggehaald om de c stijl te vervangen. Daar kan je nu makkelijker bij
als met het binnenscherm er in. Nu gaan we eerst de zijpanelen en achterkant weer vastlassen. En dan kant voor kant de dorpels vervangen.
Het verband is er nog niet uit gelukkig ik heb er een frame in gelast, en op een paar plaatsen een dwars verbinding. Hetchassis zit er ook onder voor de uitlijning van de diverse delen.
De maatvoering wordt regelmatig gecontroleerd aan de hand van een andere losse koets en de eend van pa. Straks met de dorpels even de deuren er in. Gaat goedkomen.
zn powerfile klinkt wel handig. Ik pas het principe wel eens toe maar dan met de slijptol bovenste plaat dun slijpen en dan met een tang oprollen. breken ze mooi los. met de puntlas frees moet je indd er voorzichtig zijn om de onderplaat heel te houden.
als met het binnenscherm er in. Nu gaan we eerst de zijpanelen en achterkant weer vastlassen. En dan kant voor kant de dorpels vervangen.
Het verband is er nog niet uit gelukkig ik heb er een frame in gelast, en op een paar plaatsen een dwars verbinding. Hetchassis zit er ook onder voor de uitlijning van de diverse delen.
De maatvoering wordt regelmatig gecontroleerd aan de hand van een andere losse koets en de eend van pa. Straks met de dorpels even de deuren er in. Gaat goedkomen.
zn powerfile klinkt wel handig. Ik pas het principe wel eens toe maar dan met de slijptol bovenste plaat dun slijpen en dan met een tang oprollen. breken ze mooi los. met de puntlas frees moet je indd er voorzichtig zijn om de onderplaat heel te houden.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag weer lekker bezig geweest, de achterkant is nu compleet afgelast.
De reparatie delen passen best wel goed. hier en daar een beetje slijpen en een klopje met de hamer.
Daarna de bodemplaten en de dorpel aan kant er uit geslepen. de nieuw dorpel en bodemplat gepast. Dit lijkt ook prima te passen. We hebben de eend op 1 kant van de brug gezet zo dat je goed bij de dorpel kan. De lepels zijn lang genoeg
De reparatie delen passen best wel goed. hier en daar een beetje slijpen en een klopje met de hamer.
Daarna de bodemplaten en de dorpel aan kant er uit geslepen. de nieuw dorpel en bodemplat gepast. Dit lijkt ook prima te passen. We hebben de eend op 1 kant van de brug gezet zo dat je goed bij de dorpel kan. De lepels zijn lang genoeg
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik was ook aangenaam verrast over de passing van de reparatiedelen
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Is dit reparatieplaatwerk nu zincor-metaal of niet? Dat zou namelijk wel mooi zijn met het oog op roestgevoeligheid!
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
het plaatwerk is licht verzinkt je ziet het bij lassen wit uitslaan.
Dat zal wel iets helpen tegen roest maar precies op het punt waar de ovelap ziet ga je lassen en brand het weg. Dus goed behandeld blijft erg belangrijk.
Dat zal wel iets helpen tegen roest maar precies op het punt waar de ovelap ziet ga je lassen en brand het weg. Dus goed behandeld blijft erg belangrijk.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik heb voor de gelaste naden rustconverter van de Action gebruikt. Na het lassen dit in de naden spuiten het heeft een zeer goed ruipvermogen en gaat er tussen zitten en vormt dan een grondlak. Als je de carrosserie op zijn kop legt dan kun je dit goed in de naden van de vloerplaten en de dorpels laten lopen. Daarna alles in de epoxy gezet en daarna met zwarte carrosserielak nog 2x gelakt. Ik denk dat dat beter is als ooit in de fabriek gedaan.
Hou wel in de gaten dat voor de RDW keuring proplassen om de 2cm moeten zijn.
Mijn bijdrage viewtopic.php?f=34&t=15814
Hou wel in de gaten dat voor de RDW keuring proplassen om de 2cm moeten zijn.
Mijn bijdrage viewtopic.php?f=34&t=15814
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat doe ik wel voor de bodemplaten indd.
Maar Citroen heeft zelf wel iets minder puntlasen gebruikt.
De andere panelen heb ik even veel poplassen als origineel heb ze er precies tussen de originele gelast.
Maar Citroen heeft zelf wel iets minder puntlasen gebruikt.
De andere panelen heb ik even veel poplassen als origineel heb ze er precies tussen de originele gelast.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Het gaat nu op een iets lager tempo verder, de kerstvakantie is weer voorbij helaas.
Zal het nu met 2 avondjes en een zaterdagochtend in de week moeten doen.
Deze week de dorpel en bodemplaat aan 1 kant af gelast en de dorpel en bodemplaat aan de rechterkant verwijderd en klaar gemaakt voor de nieuwe bodemplaat en dorpel. Af gekeken bij andere projecten zijn de afstandhouders voor de dorpel dat maakt het terugplaatsen van de nieuw dorpel echt een stuk makkelijker. De deuren passen nog als voorheen.
Volgendeweek vastlassen en dan door naar het voorraamframe. dan zijn we rond met het laswerk
Zal het nu met 2 avondjes en een zaterdagochtend in de week moeten doen.
Deze week de dorpel en bodemplaat aan 1 kant af gelast en de dorpel en bodemplaat aan de rechterkant verwijderd en klaar gemaakt voor de nieuwe bodemplaat en dorpel. Af gekeken bij andere projecten zijn de afstandhouders voor de dorpel dat maakt het terugplaatsen van de nieuw dorpel echt een stuk makkelijker. De deuren passen nog als voorheen.
Volgendeweek vastlassen en dan door naar het voorraamframe. dan zijn we rond met het laswerk
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
We gaan nog steeds langzaam door.
Bodemplaten en dorpels zitten er in deuren passen nog goed.
volgende is het voorraamframe en de voorste bovenstukken. Aleen het schutbord en het stuk onder de achterbank zijn blijven zitten.
Ik heb de teller vast op 0 gezet hij is straks toch weer als nieuw.
Bodemplaten en dorpels zitten er in deuren passen nog goed.
volgende is het voorraamframe en de voorste bovenstukken. Aleen het schutbord en het stuk onder de achterbank zijn blijven zitten.
Ik heb de teller vast op 0 gezet hij is straks toch weer als nieuw.