Pagina 1 van 1
Ruitenwisser motor en stekker komen niet over een
Geplaatst: zo 26 jan, 2020 12:31
door gillis
Heb een project over genomen (van de 2e project eigenaar...).
Duidelijk een samengestelde eend, met Special en Club dingen door elkaar.
Klopt het dat stekker van de ruitenwisser anders is bij Club en Special (vierkante stekker bij Club losse draden bij Special).
Of zit ik er helemaal naast?!
En welke motor is het best? met losse stekkers of met vierkant?
wat zouden jullie doen? andere motor met zelfde stekker als kabel boom monteren of stekker los knippen en aansluiten op ruitenwisser motor?
Re: Ruitenwisser motor en stekker komen niet over een
Geplaatst: do 13 feb, 2020 18:19
door gillis
of is de ene beter dan de andere?
Re: Ruitenwisser motor en stekker komen niet over een
Geplaatst: do 13 feb, 2020 19:04
door RobM
Club en special zijn hetzelde.
Hoeveel losse draden heb je? Soms halen demonteerders de draden uit de stekker en heb je losse draden. Daarom vraag ik bij draadboomrevisie de ruitenwisser ook mee te sturen
Voordeel van een stekkerverbinding: als je het ooit demonteert kan het maar op 1 manier in elkaar.
Je kan voor een stekker- motor gaan, of de draadjes op de goede plek in de stekker steken. In het electrisch schema staat wat waar moet.
Gr Rob
Re: Ruitenwisser motor en stekker komen niet over een
Geplaatst: do 13 feb, 2020 23:07
door AZL57
Soort aansluiting heeft met bouwjaar te maken, ergens op het forum staat hoe je een en ander kunt combineren meen ik.
Re: Ruitenwisser motor en stekker komen niet over een
Geplaatst: za 15 feb, 2020 17:29
door schermer
Wat hier wordt bedoelt is inderdaad niet het verschil tussen een club of een special. Maar het verschil tussen oud en nieuw type ruitenwissermotor. Bij het de oude type zijn het losse draden, een geschakelde plus en een constante plus (om de ruitenwissers weer naar de beginstand te brengen), de massa pakt de motor van de koets. Bij het modernere type ruitenwissermotor zit de aansluiting met een vierkante stekker met ik geloof 4 draden. Een van deze vier is dan de massa. De andere Weet ik zo niet meer uit het hoofd, maar ik in ieder geval een constante en een geschakelde plus. Even meten en je weet wat je hebt. Ik heb zelf een oud type motor op een moderne aansluiting, heb alle draden aan de stekker laten zitten en alleen 2 draden afgetapt. Zo kan ik zo weer terug naar een moderne motor. (Die ik eigenlijk beter vind, maar ja het mechanisme was op)