draadboom revisie how to
Geplaatst: di 11 feb, 2020 19:14
how to revisie draadboom...
bij demonteren het dashbord aan de draadboom laten zitten. Dash los en dan naar de binnenkant van de auto weghalen.
Dit is handig:
Je kan een revisie doen naar origineel, met de stekkertjes die je bij 2cv leveranciers kan kopen. Je kan het ook met ANP busjes doen. Scheelt nogal in kosten en in originaliteit.
En natuurlijk een goed schema. Er staat er één in de downloadsectie. Ik heb die aangepast met een alarmlichtschakelaar, seinschakelaar voor groot licht, autoradio aansluiting. Het kleurenschema kan je negeren, dat is bij elke eend anders.
boom op tafel
extra massadraad naar de achterlichten. Ook even aftakken naar de benzinemeter; scheelt weer storingen:
binnenkant zekeringhouders schoonmaken. Of vervangen door ANP en dan een zekeringhouder voor moderne zekeringen. De markeringen met ty-wraps maken montage makkelijker.
Als je een autoradio aan wilt sluiten kan dat vanaf hier, ik voer de draden dan incl een massa over het schutbord naar de plek waar de radio ongeveer komt en boor daar een gat. Rubber doorvoer er in en de draden.
isolatie is weg. je kan een passende krimpkous er over schuiven en die aan de kant van de kabel kripen
bedrading mistachterlicht. De eigenaar van deze eend wilde dat er uit, draadje loopt naar de lichtschakelaar
pompje. Slangetjes verwarmen voor je ze lostrekt, anders breken de aansluitbuisjes. Nieuwe slangetjes in de dierenzaak bij aquariumspullen
Dit bleef er over: alle aangeknutselde bedrading, en overbodig spul.
dan álle verbindngen doormeten, alle aansluitingen checken op vastzitten, roest...
inbouwen:
draadboom er in, licht uit, kontakt uit , geen zekeringen. Alle massadraden aansluiten
aansluiten kontaktslot
accu er aan (even proberen of het niet vonkt)
startmotor proberen.
kontaktslot op kontakt.
nu is bij de koplampbeugel de enige draad waar spanning op komt die voor de ontsteking. Aan bobine of aan 123
dan kontakt uit en bovenste zekering er in (ongeschakelde plus)
nu moet het interieurlicht en de remlichten branden . even kijken welke dit is bij de aansluiting van de draadboom naar achter
2e zekering er in, auto op kontakt.
bij de koplampbeugel is er weer een draad waar spanning op staat; die moet aan de oliedrukschakelaar. Lampje op dash moet branden.
verder moeten dan
-de richtingaanwijzers. vóór bij de koplampbeugel en die naar achter gaan
-de remolie-controle
-ruitenwisser
-choke lampje moet werken
dan 3e ( en indien aanwezig 4e) zekering er in en lichtschakelaar op stadlicht. Bij de koplambeugel aansluiten, achterlichten aansluiten.
lichtschakelaar op dimlicht en dimlichten aansluiten
lichtschakelaar op groot licht en grootlicht aansluiten
done
kosten: hangt zeer sterk van de staat van de boom af. Nieuw draad, krimpkous, ANP, nieuwe zekeringhouder, Moet er een alarmilichtschakelaar bij in, (die is meestal wel bedraad, schakelaar er in en verbindinkje weghalen), moet er een draad voor achteruitrij-verlichting in. Soms is er een draad weggebrand en kom je serieus aan het vervangen.
bij demonteren het dashbord aan de draadboom laten zitten. Dash los en dan naar de binnenkant van de auto weghalen.
Dit is handig:
Je kan een revisie doen naar origineel, met de stekkertjes die je bij 2cv leveranciers kan kopen. Je kan het ook met ANP busjes doen. Scheelt nogal in kosten en in originaliteit.
En natuurlijk een goed schema. Er staat er één in de downloadsectie. Ik heb die aangepast met een alarmlichtschakelaar, seinschakelaar voor groot licht, autoradio aansluiting. Het kleurenschema kan je negeren, dat is bij elke eend anders.
boom op tafel
extra massadraad naar de achterlichten. Ook even aftakken naar de benzinemeter; scheelt weer storingen:
binnenkant zekeringhouders schoonmaken. Of vervangen door ANP en dan een zekeringhouder voor moderne zekeringen. De markeringen met ty-wraps maken montage makkelijker.
Als je een autoradio aan wilt sluiten kan dat vanaf hier, ik voer de draden dan incl een massa over het schutbord naar de plek waar de radio ongeveer komt en boor daar een gat. Rubber doorvoer er in en de draden.
isolatie is weg. je kan een passende krimpkous er over schuiven en die aan de kant van de kabel kripen
bedrading mistachterlicht. De eigenaar van deze eend wilde dat er uit, draadje loopt naar de lichtschakelaar
pompje. Slangetjes verwarmen voor je ze lostrekt, anders breken de aansluitbuisjes. Nieuwe slangetjes in de dierenzaak bij aquariumspullen
Dit bleef er over: alle aangeknutselde bedrading, en overbodig spul.
dan álle verbindngen doormeten, alle aansluitingen checken op vastzitten, roest...
inbouwen:
draadboom er in, licht uit, kontakt uit , geen zekeringen. Alle massadraden aansluiten
aansluiten kontaktslot
accu er aan (even proberen of het niet vonkt)
startmotor proberen.
kontaktslot op kontakt.
nu is bij de koplampbeugel de enige draad waar spanning op komt die voor de ontsteking. Aan bobine of aan 123
dan kontakt uit en bovenste zekering er in (ongeschakelde plus)
nu moet het interieurlicht en de remlichten branden . even kijken welke dit is bij de aansluiting van de draadboom naar achter
2e zekering er in, auto op kontakt.
bij de koplampbeugel is er weer een draad waar spanning op staat; die moet aan de oliedrukschakelaar. Lampje op dash moet branden.
verder moeten dan
-de richtingaanwijzers. vóór bij de koplampbeugel en die naar achter gaan
-de remolie-controle
-ruitenwisser
-choke lampje moet werken
dan 3e ( en indien aanwezig 4e) zekering er in en lichtschakelaar op stadlicht. Bij de koplambeugel aansluiten, achterlichten aansluiten.
lichtschakelaar op dimlicht en dimlichten aansluiten
lichtschakelaar op groot licht en grootlicht aansluiten
done
kosten: hangt zeer sterk van de staat van de boom af. Nieuw draad, krimpkous, ANP, nieuwe zekeringhouder, Moet er een alarmilichtschakelaar bij in, (die is meestal wel bedraad, schakelaar er in en verbindinkje weghalen), moet er een draad voor achteruitrij-verlichting in. Soms is er een draad weggebrand en kom je serieus aan het vervangen.