Pagina 1 van 2
motornummer
Geplaatst: di 23 jun, 2020 20:39
door RobertF
Is er een lijst met motornummers gekoppeld aan het bouwjaar vanaf begin 8o-iger jaren
tot wanneer waren de plaatjes rood en wanneer begint wart
Re: motornummer
Geplaatst: di 23 jun, 2020 22:47
door Erikjan
http://www.cats-citroen.com/home.html
Op deze site bij 2cv en dan bij engines en boxes.
Re: motornummer
Geplaatst: di 23 jun, 2020 23:33
door RobertF
@erikjan, daar staan welde motor types per bouwjaar maar niet de motornummer voor b.v. 1985
ook zou ik willen weten of uit het chassisnummer de koetskleur is te herleiden
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 08:40
door Thijs
Voor zover ik weet is dat niet gekoppeld. Net als het motornummer, dat is ook niet gekoppeld aan het chassisnummer.
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 09:59
door RobM
nee, dat klopt. Als je voor een schouwing bij de rdw komt dan is er niet een lijst waar eea gekoppeld is.
Bij een schouwing wordt dat wél vastgelegd. Het motornummer komt dan in het systeem van de rdw te staan. De redenatie op dat moment is: je mag van een auto 1/3 vervangen van chassis, carrosserie en motorblok. Je moet ná de chassiswissel dus met hetzelfde blok aan komen rijden.
ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als je het blok nadien verwisseld en je wordt gecontroleerd. Er staat ook ergens dat je het motorblok mag vervangen mits het niet meer dan zoveel procent meer pk's geeft.
Gr Rob
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 10:49
door RobertF
Dat 1/3 is eigenlijk een rare regeling, er staat nergens dat je een motor niet mag vervangen, er zijn ruilmotoren gewoon te koop. Ik vraag me dan ook af hoe het gaat met een ruilcarrosserie of een verzinkte carrosserie daar kun je het plaatje niet op laten zitten. En hoe is het dan met een Burton carrosserie die worden meestal ook op een nieuw chassis gezet dan heb je al 2/3 vervangen
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 10:50
door Thijs
Even een kleine aanvulling : Elke vestiging van de RDW verzint zijn eigen regels.
Bij het schouwen van mijn Dyane voor de chassiswissel hebben ze niet naar het motornummer gekeken.
Sterker nog, ze hebben niet eens gekeken of er wel een motor in zat.
Bij de tweede afspraak, de daadwerkelijke inslag werd er gevraagd waar het zegel van het nieuwe chassis was gebleven....
Die zat er natuurlijk niet op aangezien het nieuwe chassis niet geschouwd hoefde te worden.
Bij kitcars zoals de Burton wordt ook zowel de carrosserie als het chassis meestal vervangen....
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 20:10
door Erikjan
RobertF schreef: ↑wo 24 jun, 2020 10:49
Dat 1/3 is eigenlijk een rare regeling, er staat nergens dat je een motor niet mag vervangen, er zijn ruilmotoren gewoon te koop. Ik vraag me dan ook af hoe het gaat met een ruilcarrosserie of een verzinkte carrosserie daar kun je het plaatje niet op laten zitten. En hoe is het dan met een Burton carrosserie die worden meestal ook op een nieuw chassis gezet dan heb je al 2/3 vervangen
Vervangen van een chassis wordt als reparatie gezien. Dat telt niet mee voor het 1/3 verhaal. Moet wel een goedgekeurd exemplaar zijn. Een motor vervangen ook als het een zelfde type is. Je moet aleen aan kunnen tonen hoe je er aan komt. De carrosserie mag je ook vervangen voor een nieuw origineel exemplaar telt ook niet voor de 1/3 alleen voor alle 3 geld wel vooraf schouwen dan komt er een loodje aan de oude of nieuwe onderdelen en dan kan je aan de gang. 1/3 gaat pas spelen als je dingen aanpast Bv bij een Burton of pickup de opbouw. Of je wil een andere motorbv een BMW blok. Dat mag maar niet beide.
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 20:15
door Erikjan
Op mijn blok staat trouwens gewoon een productie datum. Aan de onderkant dacht aan de kant van het vliegwiel
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 21:00
door hobbes
een tijd lang mocht een kitcar geen gegalvaniseerd chassis hebben, hoe dat nu is weet ik niet. Bij mijn dyane heb ik gewoon het schutbord plaatje los gehaald en na het verzink proces er weer opgepopt. Blijft een gezeur die RDW : als ik het dak van mijn eend / dyane vervang dan hoef ik toch ook niet naar de RDW? zolang je aan de kenteken regels voldoed is er naar mijn idee niks aan de hand
Re: motornummer
Geplaatst: wo 24 jun, 2020 21:04
door hobbes
o ja je kunt dat plaatje met het motor nummer ook over poppen
Omdat ik zeer veel problemen heb gehad met de pakkingen van de motor van de casper en hobbes eend ( ik blies ze er standaard elke 200 kilometer allemaal uit) hebben we ten einde raad er koppen van een acadyane blok op gezet. Daarna nooit meer problemen mee gehad. Verschillende 2cv motor specialisten zijn er mee bezig geweest en wistten het ook niet meer...
Re: motornummer
Geplaatst: do 25 jun, 2020 10:23
door RobM
Thijs schreef: ↑wo 24 jun, 2020 10:50
Even een kleine aanvulling : Elke vestiging van de RDW verzint zijn eigen regels.
Precies. dat is ook de reden dat je er op het forum niet gemakkelijk uit komt. Als we willen vaststellen 'hoe zit het ?' dan wordt dat een hele lange discussie.
Over dat plaatje op de koets: in zwolle kijken ze met een loep naar die popnagels, of ze niet nieuw zijn. Want nieuw is een andere koets en als je het chassis gaat vervangen....etc etc.
inhoudelijk gaat het natuurlijk nergens over, koets, chassis, motor. Rijden maar.
Gr Rob
Re: motornummer
Geplaatst: do 25 jun, 2020 13:30
door hobbes
dus als je naar zwolliewood gaat moet je gewoon een beetje viezigheid over je nieuwe popnagels smeren?
Re: motornummer
Geplaatst: wo 23 sep, 2020 11:03
door IVARIO
Erikjan schreef: ↑wo 24 jun, 2020 20:15
Op mijn blok staat trouwens gewoon een productie datum. Aan de onderkant dacht aan de kant van het vliegwiel
Bij mijn AM2 blokje zojuist ook even gekeken, maar ik zie daar helaas nergens een productiedatum.
Re: motornummer
Geplaatst: wo 23 sep, 2020 12:54
door Erikjan
Ik heb ook carters liggen waar een soortr puntjes patroon op staat dat zal ook wel een soort datum indicator zijn.