Pagina 1 van 1

Koude lucht in luchtfilter stoppen

Geplaatst: ma 5 mei, 2003 23:47
door morbin
Als ik alles goed begrepen heb gaan je prestaties van de( visa ) motor er goed op vooruit als je koude lucht je lucht filter in geleid.
Ik heb een eende filter op de Vi sa carb gemonteerd.
Scheelt het echt veel als je zoiets maakt en vooral wie heeft dit al eerder geprobeerd? En scheelt het veel?

Geplaatst: di 6 mei, 2003 14:22
door peter
Ik heb op citromobile een sportluchtfilter gekocht, dit pas op het rubber eendeknietje. (vd bergh, dacht ik, ophemert)
Hiermee ga je veel sneller dan met het standaard luchtfilter welke eigenlijk te klein is voor de visa

Geplaatst: di 6 mei, 2003 23:04
door morbin
peter schreef:Ik heb op citromobile een sportluchtfilter gekocht, dit pas op het rubber eendeknietje. (vd bergh, dacht ik, ophemert)
Hiermee ga je veel sneller dan met het standaard luchtfilter welke eigenlijk te klein is voor de visa
Wat koste je dat?

Geplaatst: do 8 mei, 2003 12:22
door peter
40 euro, met aansluit buis 45. Veel geld, maar je hoeft nooit meer een filter te kopen en het ziet er erg gaaf uit

Geplaatst: zo 11 mei, 2003 23:10
door morbin
peter schreef:Ik heb op citromobile een sportluchtfilter gekocht, dit pas op het rubber eendeknietje. (vd bergh, dacht ik, ophemert)
Hiermee ga je veel sneller dan met het standaard luchtfilter welke eigenlijk te klein is voor de visa
Heb je het sport luchtfilter al gemonteerd? Dan ben ik benieuwd of het veel scheelt.

Geplaatst: ma 12 mei, 2003 11:20
door peter
ik had al een sportluchtfilter, echter deze was iets te klein.
In vergelijking met een eend filter scheelt het best wel een hoop, zeker qua geluid.
Mensen kijken tegenwoordig om als ik volgas ga... (zeker onder een tunnel)

Geplaatst: di 13 mei, 2003 15:46
door morbin
peter schreef:ik had al een sportluchtfilter, echter deze was iets te klein.
In vergelijking met een eend filter scheelt het best wel een hoop, zeker qua geluid.
Mensen kijken tegenwoordig om als ik volgas ga... (zeker onder een tunnel)
Heb je misschien nog een telefoon nummer of adres van die firma. Ik ga er ook maar eentje bestellen!

Geplaatst: di 13 mei, 2003 19:08
door morbin
morbin schreef:
peter schreef:ik had al een sportluchtfilter, echter deze was iets te klein.
In vergelijking met een eend filter scheelt het best wel een hoop, zeker qua geluid.
Mensen kijken tegenwoordig om als ik volgas ga... (zeker onder een tunnel)
Heb je misschien nog een telefoon nummer of adres van die firma. Ik ga er ook maar eentje bestellen!
Heb je dan trouwens nog wel een aansluitmogelijkheid voor de slang die vanaf de olie vul pijp naar je luchtfilter loopt?

Geplaatst: do 15 mei, 2003 12:37
door peter
Even op internet kijken bij vd bergh import (dacht ik).

En met die slang kom je bij een groot probleem. Je kan een klein filtertje kopen ipv de slang, maar dit mag niet voor de apk.
Ik heb een stuk pvc pijp 80 genomen, en via een gat de slang er in gestoken, op de carburateur, aan de andere kant het luchtfilter.

Ik ben nu alleen bezig om een olieafscheider te maken zodat niet alle olie van de carterventialtie in de carburateur terechtkomt.

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 23:54
door morbin
peter schreef:Even op internet kijken bij vd bergh import (dacht ik).

En met die slang kom je bij een groot probleem. Je kan een klein filtertje kopen ipv de slang, maar dit mag niet voor de apk.
Ik heb een stuk pvc pijp 80 genomen, en via een gat de slang er in gestoken, op de carburateur, aan de andere kant het luchtfilter.

Ik ben nu alleen bezig om een olieafscheider te maken zodat niet alle olie van de carterventialtie in de carburateur terechtkomt.
. Hij rijdt nu al erg lekker, heb alleen het idee dat hij net dat beetje mist. Bij wat hogere toeren verdwijnt dat wel trouwens. Denk je dat dit minder zou zijn met het visa filter erop (op een of andere manier)

Geplaatst: wo 21 mei, 2003 12:29
door peter
als je het niet per-se voor het vermogen doet, doe het dan voor het geluid.

Ik reed het weekend door zo'n lange ouderwetse tunnel onder een spoor (een rijbaan breed en 3 meter hoog) en dan even het gas helemaal in. Zo kicken. Zeker als er iemand achter of voor je rijdt.

Geplaatst: do 22 mei, 2003 17:01
door morbin
peter schreef:als je het niet per-se voor het vermogen doet, doe het dan voor het geluid.

Ik reed het weekend door zo'n lange ouderwetse tunnel onder een spoor (een rijbaan breed en 3 meter hoog) en dan even het gas helemaal in. Zo kicken. Zeker als er iemand achter of voor je rijdt.
Dat lijkt me erg leuk, maar zie toch een beetje op tegen die slang van mijn olie vul pijp die ergens naar toe moet.

Geplaatst: vr 23 mei, 2003 10:06
door peter
je kan ook gewoon een klein filtertje op de olievulpijp zetten (ook te koop bij v/d bergh) alleen heb je risico dat je ietsje olie over je mooi schone motorblok krijgt en dat je carterventilatiedampen onder de motorkap krijgt. Over dat laatste zal ik me niet zo zorgen maken, het tocht toch genoeg door, maar het mag niet van de APK (even weer het eendfilter er op zetten)

Geplaatst: vr 23 mei, 2003 18:00
door Bullit
Zou je niet een soort zwanehalsbochtje met een schroefpotje eronder tussen de olievulpijp en het 'ontluchtfilter' kunnen zetten zodat de dampen door het filter kunnen en de neergeslagen olie in het potje loopt?

B.

Geplaatst: za 24 mei, 2003 13:15
door peter
bullit,
ik heb zelf zo'n olieafscheider gebouwd, de olie werd prima opgevangen.(heele kleine druppeltjes)
Maar de carterdruk werd door de extra weerstand net iets te hoog. Dus toch maar weer niet.