slecht contact?
slecht contact?
Verleden week wilde ik de 2pk (2CV6 - 1987) starten.
Het lampje van het contact licht niet op, doordraaien en ik hoor de relais klikken maar niets.
Het lampje gaat ook uit.
In eerste instantie dacht ik platte batterij, maar nee hoor, batterij was nog "vol".
Wat beginnen meten en al snel dacht ik het gevonden te hebben want van de zekeringen gaf een spanningsval.
Deze opgeschuurd en proberen te starten, ging direct en alles werkte naar behoren.
Echter was de vreugde van korte duur.
Bij de volgende keer starten was het terug van Jan.
Ondertussen al wat meer zitten testen en blijkt dat het contact soms wel soms niet aan staat;
geen regelmaat in te vinden.
Als ik dan doordraai om te starten, klik van het relais en alles valt uit.
mijn gedacht ging daardoor naar een defect contactslot maar als ik het contactslot overbrug door de draden manueel te verbinden zijn de problemen identiek dezelfde dus het contactslot lijkt mij niet de boosdoener.
Als het lampje van het contact niet oplicht en ik beweeg de kabelboom die door het schutbord gaat wat dan gebeurt het soms dat het contact oplicht maar als ik dan probeer te starten, telkens "klik" en niets meer.
Bijkomend, als het lichtje van het contact niet brand heb ik ook geen lichten, geen pinkers, geen remlichten, bijna niets eigenlijk.
Wie weet wat die zou kunnen zijn of kan mij op weg zetten om te zoeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Het lampje van het contact licht niet op, doordraaien en ik hoor de relais klikken maar niets.
Het lampje gaat ook uit.
In eerste instantie dacht ik platte batterij, maar nee hoor, batterij was nog "vol".
Wat beginnen meten en al snel dacht ik het gevonden te hebben want van de zekeringen gaf een spanningsval.
Deze opgeschuurd en proberen te starten, ging direct en alles werkte naar behoren.
Echter was de vreugde van korte duur.
Bij de volgende keer starten was het terug van Jan.
Ondertussen al wat meer zitten testen en blijkt dat het contact soms wel soms niet aan staat;
geen regelmaat in te vinden.
Als ik dan doordraai om te starten, klik van het relais en alles valt uit.
mijn gedacht ging daardoor naar een defect contactslot maar als ik het contactslot overbrug door de draden manueel te verbinden zijn de problemen identiek dezelfde dus het contactslot lijkt mij niet de boosdoener.
Als het lampje van het contact niet oplicht en ik beweeg de kabelboom die door het schutbord gaat wat dan gebeurt het soms dat het contact oplicht maar als ik dan probeer te starten, telkens "klik" en niets meer.
Bijkomend, als het lichtje van het contact niet brand heb ik ook geen lichten, geen pinkers, geen remlichten, bijna niets eigenlijk.
Wie weet wat die zou kunnen zijn of kan mij op weg zetten om te zoeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: slecht contact?
Accu klemmen zelf kunnen dat ook wel veroorzaken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: slecht contact?
check de massa op de versnellingsbak eens en die op het schutbord. Maar het kan alsnog de accu zijn. Had ik ook vorige week Hij had wel genoeg volt maar kon niet meer genoeg vermogen leveren.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: slecht contact?
Check inderdaad de massa op het blok en op het schutbord.
Als die in orde zijn: zet de voltmeter op de accu en dan eens starten. Het zou mij niet verbazen als de spanning ' instort'.
Laat eens weten wat je meet.
Gr Rob
Als die in orde zijn: zet de voltmeter op de accu en dan eens starten. Het zou mij niet verbazen als de spanning ' instort'.
Laat eens weten wat je meet.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: slecht contact?
Bedankt voor de input.
De massa op het schutbord, waar is die ergens?
Accuklemmen en massa op de versnellingsbak kan ik inderdaad al eens controleren.
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
De massa op het schutbord, waar is die ergens?
Accuklemmen en massa op de versnellingsbak kan ik inderdaad al eens controleren.
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: slecht contact?
Vanaf de min van de accu loopt er een draadje naar een massa verzamelpunt rechts boven de accu. Dat gaat nog wel eens stuk.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: slecht contact?
Bedankt iedereen, ik ga (hopelijk vanavond) de batterijklemmen eens wat opschuren alsook de 2 massa punten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hou jullie op de hoogte.
Re: slecht contact?
Heren dank u wel voor de hulp.
De verschillende punten overlopen en ik vermoed dat een slechte massa aan de batterij de oorzaak was.
Het probleem lijkt dus opgelost.
De verschillende punten overlopen en ik vermoed dat een slechte massa aan de batterij de oorzaak was.
Het probleem lijkt dus opgelost.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: slecht contact?
ok, weer voor elkaar.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht