speeduino open source motor management

Plaats reactie
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

speeduino open source motor management

Bericht door schermer » wo 5 mei, 2021 01:20

Ik zat laatst een beetje op youtube te rommelen en daar kwam ik een interessant filmpje tegen.

De speeduino, een open source motormanagement system. Verglijkbaar met megasquirt enz, maar dan vele malen goedkoper, gebaseerd op arduino. Je mag het kastje zelf in elkaar solderen, lijsten met de benodigde spullen zijn op internet verkrijgbaar, de software is ook vrij. Of je koopt een kastje al geheel kant en klaar en zorgt dan voor de juiste aansluitingen, sensoren enz op je eigen motorblok. Het lijkt een beetje op wat LPGO enkele jaren geleden zelf heeft gemaakt.

https://speeduino.com/home/

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: speeduino open source motor management

Bericht door Erikjan » wo 5 mei, 2021 12:43

dat is een leuk project, lijkt wel op het systeem wat ik heb gekocht voor de charleston, dit gebruikt de zelfde software om in te stellen.

Alleen heeft zn systeem denk alleen echt meerwaarde als je ook ombouwd naar injectie. Anders is een "standaard" elektronische en eventueel instelbaare ontsteking makkelijker en goedkoper om te monteren.

Je moet best veel aanpassen om alle sensoren op je motor te maken. Vooral het triggerwheel is een ding. Dit heb ik opgelost door een gaten patroon in het vliegwiel te boren maar dat is niet heel makkelijk.

Plaats reactie