Ben in dubio, verkopen of nog een jaar rijden?
Geplaatst: ma 14 feb, 2005 21:43
Van mijn 21 jaar oude Acadyane is bijna alles al vervangen, behalve de achterremleidingen, ze zien er nogal roestig uit.
Alle andere remleidingen zijn al vervangen.
Ook de APK keurmeester merkte vorig jaar al op dat bij de volgende keuring (april a.s.) die achterleidingen vervangen moet worden.
Tot nu toe heb ik veel zelf gedaan (met behulp van een kennis in de provicie, die een garage met brug heeft).
Maar nu zie ik er, (ook vanwege mijn leeftijd nogal tegenop), daar het spiraalleidingen zijn, die in de achterbuis zitten en je dan moeilijk er bij kunt.
Ook vraag ik mij af waar die speciale remleidingen te verkrijgen zijn en hopelijk zijn ze niet te duur.
Kunnen er soms ook gewone gewone leiding gebruikt worden, die dan zelf in de spiraalvorm gebogen kan worden?
Ook zit ik in dubio om de Acadyane te verkopen, voordat ik er weer zoveel 100 euro's aan moet spanderen om door de APK te komen.
Daarbij is de koets wat aan het roesten, vooral de achterbalk van de laadcabiene en de vloer van de achterbak.
Het chacis is wel stevig, en zonder gaten, maar wel wat aan gelast en verstevigd met gelaste platen.
Motor en bak goed, lagers, fusees, remschijven enz. vervangen.
Ondanks die 21 jaar weinig gereden, ik was niet zo'n kilometervreter.
Het gaat me wel aan het hart, daar ik de eerste en de enige eigenaar van deze auto ben, helemaal zelf nieuw gekocht 21 jaar geleden.
De moeilijkheid zit hem in het feit dat ik telkens weer 160 km moet rijden naar Overijsel voor die reparaties, terwijl ik in Amsterdam woon, waar ik geen garage heb en mogelijkheden heb.
Ik begin vanwege mijn leeftijd overal tegenop te zien en wil simpelweg gewoon rijden om van A naar B te komen.
Door al die verkeersbeperkende parkeer maatregelen is mijn hobby voor die auto grondig de grond in gedrukt, het is bijna onmogelijk om in die vervloekte randstad een leuke oldtimer te onderhouden, grr.
Als ik een leuk onderhoudsadres in of nabij Amsterdam zou hebben, zoals de meeste van julli in de provincie, zou ik hem nog wel langer kunnen houden.
Ben gewoon jaloers op degene, die hun auto rustig in hun garage uit elkaar kunnen halen en er relaxt, kunnen opknappen, desnoods laten staan tot er weer onderdelen of zo voor zijn.
Dus ik ben in dubio, tussen nog een keer binnen de deadline van april a.s. repareren en keuren, of verkopen.
De keuze hangt ook vanaf wat je ervoor kan krijgen.
Wat moet ik doen
Alle andere remleidingen zijn al vervangen.
Ook de APK keurmeester merkte vorig jaar al op dat bij de volgende keuring (april a.s.) die achterleidingen vervangen moet worden.
Tot nu toe heb ik veel zelf gedaan (met behulp van een kennis in de provicie, die een garage met brug heeft).
Maar nu zie ik er, (ook vanwege mijn leeftijd nogal tegenop), daar het spiraalleidingen zijn, die in de achterbuis zitten en je dan moeilijk er bij kunt.
Ook vraag ik mij af waar die speciale remleidingen te verkrijgen zijn en hopelijk zijn ze niet te duur.
Kunnen er soms ook gewone gewone leiding gebruikt worden, die dan zelf in de spiraalvorm gebogen kan worden?
Ook zit ik in dubio om de Acadyane te verkopen, voordat ik er weer zoveel 100 euro's aan moet spanderen om door de APK te komen.
Daarbij is de koets wat aan het roesten, vooral de achterbalk van de laadcabiene en de vloer van de achterbak.
Het chacis is wel stevig, en zonder gaten, maar wel wat aan gelast en verstevigd met gelaste platen.
Motor en bak goed, lagers, fusees, remschijven enz. vervangen.
Ondanks die 21 jaar weinig gereden, ik was niet zo'n kilometervreter.
Het gaat me wel aan het hart, daar ik de eerste en de enige eigenaar van deze auto ben, helemaal zelf nieuw gekocht 21 jaar geleden.
De moeilijkheid zit hem in het feit dat ik telkens weer 160 km moet rijden naar Overijsel voor die reparaties, terwijl ik in Amsterdam woon, waar ik geen garage heb en mogelijkheden heb.
Ik begin vanwege mijn leeftijd overal tegenop te zien en wil simpelweg gewoon rijden om van A naar B te komen.
Door al die verkeersbeperkende parkeer maatregelen is mijn hobby voor die auto grondig de grond in gedrukt, het is bijna onmogelijk om in die vervloekte randstad een leuke oldtimer te onderhouden, grr.
Als ik een leuk onderhoudsadres in of nabij Amsterdam zou hebben, zoals de meeste van julli in de provincie, zou ik hem nog wel langer kunnen houden.
Ben gewoon jaloers op degene, die hun auto rustig in hun garage uit elkaar kunnen halen en er relaxt, kunnen opknappen, desnoods laten staan tot er weer onderdelen of zo voor zijn.
Dus ik ben in dubio, tussen nog een keer binnen de deadline van april a.s. repareren en keuren, of verkopen.
De keuze hangt ook vanaf wat je ervoor kan krijgen.
Wat moet ik doen