1954'er met AMI6 techniek & '55er chassis. Probleem bij importeren?
Geplaatst: za 11 sep, 2021 18:41
Een goedendag.
Ik zal mij allereerst eens voorstellen. Mijn naam is Caspar, 35 jaar oud en woon in Hilversum. Al sinds mijn jonge jaren erg gesteld op oldtimers en oud Frans spul in het bijzonder. Tot op heden is het er nooit van gekomen om iets klassiek Frans te rijden. Verleden jaar een dag in een eend gereden en hier is de liefde weer helemaal opgebloeid. Na een heerlijke zomervakantie in Frankrijk was de kogel door de kerk en heb ik besloten een eend aan te gaan schaffen. Hierop vooruitlopend heb ik overigens alvast de rijwel gehele Norev 1:18 2cv collectie aangeschaft, hier knapt de woonkamer erg van op kan ik melden.
Maar goed, terug naar de echte eenden.
Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar de wat oudere modellen. Ik vind de ribbelkap erg charmant en ook de twee zijruitjes kunnen mij wel bekoren. Daarbij mag de auto er beste geleefd uitzien.,dans son jus is wel aan mij besteed dus een gezonde dosis patina staat ook op de wensenlijst.
De zoektocht bracht mij gisteren op de website van Etienne Musslin (https://www.garage2cv.fr/). Hier staat momenteel een opgeknapte '54'er te koop. Ik zag de wagen en wist het meteen, dit is hem! Dus direct gereageerd en inmiddels leuk contact met Etienne. Ik ben hierdoor het volgende wijzer:
- De koets is een '54er
- Motor en versnellingsbak komen uit een AMI6
- Het chassis is een 1955'er,
- Hij staat op kenteken en de Franse registratie ziet hem ook als 55'er
- Het chassis is minimaal aangepast om de AMI6 techniek passend te krijgen
- Vering en assen komen van een 2CV6
Overigens zijn de volgende documenten zijn bij de auto aanwezig:
- Carte Grise
- Certificare de cession d’un vehicle
- Geldige Contrôle Technique
Het is dus wat de Amerikanen een Frankencar noemen. Zelf ben ik geen purist en heb hier niet zo'n problemen mee. Het gaat mij om de uitstraling en die vind ik bij deze wagen echt fantastisch. Ik weet ook niet wat een realistische prijs voor al dit moois is, maar in mijn gedachten vlieg ik al naar Bazel, rij naar Etienne, sluit de deal en rij via Reims terug naar huis.
Mijn zorg vloeit echter voort bij wat er na thuiskomst gebeurd. De eend zal langs het RDW moeten voor een keuring voordat hij op kenteken kan komen te staan. Ik vrees dat hier problemen ontstaan omdat de auto een beetje een bastaard is.
Ik heb het RDW geprobeerd te bellen maar hen nog niet kunnen spreken. Afgaande op wat ik op internet lees doen zij geen uitspraken waar zij laten aan gehouden kunnen worden dus ik vraag mij af of ik hier voldoende informatie kan krijgen. Daar ik enige kennis van het bestuursrecht heb begrijp ik volkomen waarom..
Mijn zoektocht op het forum leverde geen extra inzichten op tot dusver dus mijn vraag blijven staan.
Gaat het feit dat de auto een samenraapsel is problemen opleveren bij de RDW?
Ik zal mij allereerst eens voorstellen. Mijn naam is Caspar, 35 jaar oud en woon in Hilversum. Al sinds mijn jonge jaren erg gesteld op oldtimers en oud Frans spul in het bijzonder. Tot op heden is het er nooit van gekomen om iets klassiek Frans te rijden. Verleden jaar een dag in een eend gereden en hier is de liefde weer helemaal opgebloeid. Na een heerlijke zomervakantie in Frankrijk was de kogel door de kerk en heb ik besloten een eend aan te gaan schaffen. Hierop vooruitlopend heb ik overigens alvast de rijwel gehele Norev 1:18 2cv collectie aangeschaft, hier knapt de woonkamer erg van op kan ik melden.
Maar goed, terug naar de echte eenden.
Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar de wat oudere modellen. Ik vind de ribbelkap erg charmant en ook de twee zijruitjes kunnen mij wel bekoren. Daarbij mag de auto er beste geleefd uitzien.,dans son jus is wel aan mij besteed dus een gezonde dosis patina staat ook op de wensenlijst.
De zoektocht bracht mij gisteren op de website van Etienne Musslin (https://www.garage2cv.fr/). Hier staat momenteel een opgeknapte '54'er te koop. Ik zag de wagen en wist het meteen, dit is hem! Dus direct gereageerd en inmiddels leuk contact met Etienne. Ik ben hierdoor het volgende wijzer:
- De koets is een '54er
- Motor en versnellingsbak komen uit een AMI6
- Het chassis is een 1955'er,
- Hij staat op kenteken en de Franse registratie ziet hem ook als 55'er
- Het chassis is minimaal aangepast om de AMI6 techniek passend te krijgen
- Vering en assen komen van een 2CV6
Overigens zijn de volgende documenten zijn bij de auto aanwezig:
- Carte Grise
- Certificare de cession d’un vehicle
- Geldige Contrôle Technique
Het is dus wat de Amerikanen een Frankencar noemen. Zelf ben ik geen purist en heb hier niet zo'n problemen mee. Het gaat mij om de uitstraling en die vind ik bij deze wagen echt fantastisch. Ik weet ook niet wat een realistische prijs voor al dit moois is, maar in mijn gedachten vlieg ik al naar Bazel, rij naar Etienne, sluit de deal en rij via Reims terug naar huis.
Mijn zorg vloeit echter voort bij wat er na thuiskomst gebeurd. De eend zal langs het RDW moeten voor een keuring voordat hij op kenteken kan komen te staan. Ik vrees dat hier problemen ontstaan omdat de auto een beetje een bastaard is.
Ik heb het RDW geprobeerd te bellen maar hen nog niet kunnen spreken. Afgaande op wat ik op internet lees doen zij geen uitspraken waar zij laten aan gehouden kunnen worden dus ik vraag mij af of ik hier voldoende informatie kan krijgen. Daar ik enige kennis van het bestuursrecht heb begrijp ik volkomen waarom..
Mijn zoektocht op het forum leverde geen extra inzichten op tot dusver dus mijn vraag blijven staan.
Gaat het feit dat de auto een samenraapsel is problemen opleveren bij de RDW?