Cruisecontrol

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Cruisecontrol

Bericht door Michiel van G. » vr 29 okt, 2021 22:02

Omdat ik voornemens ben de Dyane weer wat meer te gaan gebruiken vanaf komend voorjaar, maar ik helaas wegens een langdurige blessure het gaspedaal niet lang ingetrapt kan houden (na een uur is het echt klaar) wil ik een cruisecontrol installeren.

Helaas hebben de topics hier hun foto's verloren, dus stel ik de vraag maar eens opnieuw.

Wie hebben er cruisecontrol, en hoe bevalt het? Ik wil graag een variant die niet alleen maar simpel de gaskabel vasthoudt, maar ook een beetje bijregelt.

Een ander punt is het vacuüm. Ik heb veel problemen gehad met de carburateur door vacuümlekken, dus ik wil absoluut géén vacuüm aansluiting op de voetpakking maken. Dat maakt het alweer een stuk moeilijker.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Cruisecontrol

Bericht door Erikjan » vr 29 okt, 2021 22:10

Op de pickup had ik er 1. Het vacuum had ik door een een nippel op het inlaatspruitstuk. Gat geboord en draad in getapt daar een lasnippel in geschroefd.

Voor de snelheid 2 magneten op de aandrijfas.

Helaas is hij stuk gegaan en kan ik nergens meer zn cruisecontrol vinden voor een normaal bedrag. Deze kwam van de Conrad voor 125 euro.


Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Cruisecontrol

Bericht door Michiel van G. » za 30 okt, 2021 10:06

De vacuümbalg waarschijnlijk? Dat heb ik in ieder geval vaker gehoord. Bij Conrad verkopen ze helaas geen cc’s meer.
Verbruik: Afbeelding

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Cruisecontrol

Bericht door hobbes » zo 31 okt, 2021 15:15

misschien beetje vloeken in de kerk maar ombouwen naar elektrisch? :D Volgens mij was je een tijdje terug op zoek naar een elektrische auto :wink:
met eendige groeten,

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Re: Cruisecontrol

Bericht door Rossero » ma 1 nov, 2021 08:19

Aangezien ik toch al heb lopen vloeken in de kerk over ombouw naar elektrisch:

Ik heb het daar bij ev europe ook over gehad, het leek mij zo makkelijk als je toch al een elektrische controller hebt om daar met een druk op de knop de snelheid vast te zetten. Echter werkt een ev motor niet op toerental maar ook op vermogen, dus het is net zo complex op het feit na dat je daar volgens mij al helemaal geen vacuüm voorhanden hebt.

Ze waren bezig met een DS en daar kwam een cruise control in, maar die werd ook gewoon aangesloten op de gaskabel met een snelheidsmeter

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Cruisecontrol

Bericht door Michiel van G. » ma 1 nov, 2021 08:53

hobbes schreef: zo 31 okt, 2021 15:15 misschien beetje vloeken in de kerk maar ombouwen naar elektrisch? :D Volgens mij was je een tijdje terug op zoek naar een elektrische auto :wink:
die heb ik ondertussen inderdaad ;)
Maar, nee, de Dyane blijft gewoon een benzinemotor houden en aangezien ik net in Z. de extra grote brandstoftank heb gekocht ga ik dat ook niet veranderen (ik was de 20 liter tank zat, gezien de troep onderin wilde ik die niet leegrijden en stond ik om de 150 kilometer bij de pomp. Of eerder als er geen beschikbaar was...)

Maar cruisecontrol is dus wel wenselijk. En anders ga ik toch maar voor het type 'gaskabelvasthouder'. Je moet 'm vaker bijstellen, maar soit, zal vast functioneren.
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie