Inbouw BMW 850 blok
Re: Inbouw BMW 850 blok
Het vordert goed en nog even dan wordt regio Zwolle onveilig gemaakt door een raceEend. Succes we lezen de volgende vorderingen weer graag
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Re: Inbouw BMW 850 blok
Heel erg mooi allemaal, wat je met een decoupeerzaag al niet kunt maken. Het enige din= getje waar ik even over nadacht, hoe krijg je dit door de keuring? Ik begreep altijd dat de rdw wel graag eerst de hele motorfiets wil zien met framenummer enz voordat je het blok in een eend gooit.
Re: Inbouw BMW 850 blok
Het blijft toch gewoon een 2cilinder..schermer schreef: ↑wo 16 mar, 2022 13:10 Heel erg mooi allemaal, wat je met een decoupeerzaag al niet kunt maken. Het enige din= getje waar ik even over nadacht, hoe krijg je dit door de keuring? Ik begreep altijd dat de rdw wel graag eerst de hele motorfiets wil zien met framenummer enz voordat je het blok in een eend gooit.
Zolang je niet bij de RDW hoeft te zijn (chassis wissel) lekker weg blijven!
onder druk wordt alles vloeibaar
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
Super leuk project, als ik 10 jaar jonger was dan zou ik ook zoiets nog wel willen doen, lijkt mij hartstikke leuk, .succes
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
Heel leuk om te volgen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
en weer een stapje verder:
de bak past er nu op met alle vier de bouten. Daarvoor moest ik stukjes uit het bmw blok slijpen om de koppen van de bouten te laten passen.
Het 2cv vliegwiel wacht nog op de bestelde langere M11 bouten
In de BMW kan je door het plaatsen van een motronic plug het vermogen terugbrengen tot 35 kW. Dat heeft uiteraard met de regels van het A-rijbewijs te maken. Die plug is niets anders dan een doorverbinder voor een aantal signaal-draden van de computer. Ik heb hiervoor een schakelaar op het blok gemaakt. Nu kan je het blok instellen op 35 kW of op 54 kW (73pK)
Hier loopt het blok in de 35 kW stand:
https://www.youtube.com/watch?v=1mp2m1YT4Yo
Gr Rob
de bak past er nu op met alle vier de bouten. Daarvoor moest ik stukjes uit het bmw blok slijpen om de koppen van de bouten te laten passen.
Het 2cv vliegwiel wacht nog op de bestelde langere M11 bouten
In de BMW kan je door het plaatsen van een motronic plug het vermogen terugbrengen tot 35 kW. Dat heeft uiteraard met de regels van het A-rijbewijs te maken. Die plug is niets anders dan een doorverbinder voor een aantal signaal-draden van de computer. Ik heb hiervoor een schakelaar op het blok gemaakt. Nu kan je het blok instellen op 35 kW of op 54 kW (73pK)
Hier loopt het blok in de 35 kW stand:
https://www.youtube.com/watch?v=1mp2m1YT4Yo
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Loopt al mooi..
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
en 35 kW is natuurlijk prima geschikt voor een 2cv! Hij hoeft de koets niet in tweeën te trekken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
van 20 maart door naar 22 juni. Drie maanden verder.
De beloofde bouten komen er aan, écht meneer. Alleen volgende maa....., oh nee, tóch de maand er na.
Na een tip van Rik hier van het Forum zijn de kopbouten van oude volkswagenbussen dezelfde maat. Die besteld en het monteren kon beginnen..... hé, twee streepjes op de coronatest?
afijn, zoals verwacht is het leven onverwacht.
De hele handel past. Startmotor er op, startkabels er aan..... djeeeennnnnnnggggg hele snelle startmotor.
De afstand van het vliegwiel tot de rand van het koppelingshuis is 10 mm groter dan bij mijn 2cv6. Bendix pakt niet. Nu is op tekening de bus 41 mm. Laagvlieger heeft het eerder over 60 mm. Dan komt het vliegwiel 19 mm verder naar achter...
vanavond handel demonteren, 6 mm mm ringen tussen adapterbus en vliegwiel, alles aan draaien (niet te strak, rekbouten) en ja hoor, de startmotor pakt de startkrans. Nu nog uitvinden of de accu te leeg is of de startmotor te zwak. In dat laatste geval een 6V startmotor monteren.
Ik laat hem niet lopen met deze setup, alleen rondtornen. De montage van het vliegwiel is zeker uit balans door de ringetjes.
Dan nog een uitdaging: de koppen van deze bouten zijn vrij hoog. Gemonteerd vallen ca 1 mm onder de lijn van de vliegwielplaat. Als ik op de koppelingsplaat kijk dan steken de klinknagels wel wat uit. Bij een nieuwe plaat zal het geen probleem opleveren maar na wat slijtage raken de klinknagels de koppen van de bouten.
het zijn bouten met een binnen-veelkant. Daar zal ik toch wel ongestraft 2 mm af mogen halen?
Aanhaalmoment is 40 Nm plus 30 graden.
Gr Rob
De beloofde bouten komen er aan, écht meneer. Alleen volgende maa....., oh nee, tóch de maand er na.
Na een tip van Rik hier van het Forum zijn de kopbouten van oude volkswagenbussen dezelfde maat. Die besteld en het monteren kon beginnen..... hé, twee streepjes op de coronatest?
afijn, zoals verwacht is het leven onverwacht.
De hele handel past. Startmotor er op, startkabels er aan..... djeeeennnnnnnggggg hele snelle startmotor.
De afstand van het vliegwiel tot de rand van het koppelingshuis is 10 mm groter dan bij mijn 2cv6. Bendix pakt niet. Nu is op tekening de bus 41 mm. Laagvlieger heeft het eerder over 60 mm. Dan komt het vliegwiel 19 mm verder naar achter...
vanavond handel demonteren, 6 mm mm ringen tussen adapterbus en vliegwiel, alles aan draaien (niet te strak, rekbouten) en ja hoor, de startmotor pakt de startkrans. Nu nog uitvinden of de accu te leeg is of de startmotor te zwak. In dat laatste geval een 6V startmotor monteren.
Ik laat hem niet lopen met deze setup, alleen rondtornen. De montage van het vliegwiel is zeker uit balans door de ringetjes.
Dan nog een uitdaging: de koppen van deze bouten zijn vrij hoog. Gemonteerd vallen ca 1 mm onder de lijn van de vliegwielplaat. Als ik op de koppelingsplaat kijk dan steken de klinknagels wel wat uit. Bij een nieuwe plaat zal het geen probleem opleveren maar na wat slijtage raken de klinknagels de koppen van de bouten.
het zijn bouten met een binnen-veelkant. Daar zal ik toch wel ongestraft 2 mm af mogen halen?
Aanhaalmoment is 40 Nm plus 30 graden.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Gewoon even 1 bout "een kopje kleiner maken" en kijken of je dan het aanhaal moment haalt zonder door te draaien.
Ik heb ook liggen prutsen op dat gebied en heb uiteindelijk 6 kant bouten ervan gefreest. Houdt zich goed zoals je gemerkt hebt
http://www.international2cvfriends.com/ ... &mode=view
Ik heb ook liggen prutsen op dat gebied en heb uiteindelijk 6 kant bouten ervan gefreest. Houdt zich goed zoals je gemerkt hebt
http://www.international2cvfriends.com/ ... &mode=view
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
Weet jij de exacte lengte van jouw adapterbus nog?
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Kan morgen meten voor je, maar volgens mij is dit anders bij een 1200.