Koppeling, ruitrubber en schokdempers

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Koppeling, ruitrubber en schokdempers

Bericht door schermer » za 12 mar, 2022 12:32

Ik ga binnenkort de eend weer eens goed onder handen nemen. Onder andere opnieuw spuiten. De versnellingsbak zingt behoorlijk in 3 en 4, dus daar gaat ook een andere in. Jaren geleden een visa blok ingebouwd en het enigste dat toen niet is vervangen was de koppeling. Die was al wel wat ouder maar kon nog wel even mee. Nu gaan we die dus ook maar vervangen.

Ik weet dat er meerdere soorten/merken zijn. Ik had al begrepen dat de goedkopere vaak tegenvallen en je eigenlijk gewoon voor valeo moet gaan. Maar nu zag ik bij een grote Duitse 2cv onderdelen site een nieuw soort koppeling. Een diafragma koppeling met torsieveren in de koppelingsplaat, zoals ook modernere koppelingen die hebben. Dit zou zorgen voor een soepele koppeling en soepeler optrekken. Klinkt goed, maar heeft er al iemand ervaring met deze koppeling? De prijs is vergelijkbaar met valeo.

Verder wil ik ook een nieuw voorruitrubber. De huidige word ouder. Maar waar haal ik op dit moment een die goed past? Aangezien hier in het verleden ook de nodige problemen mee zijn geweest.

Als laatste wil ik nieuwe schokdempers monteren. Ik heb nu rondom lips, maar die zijn vooral achter aan de slappe kant. Vooral is ik het vouwwagentje erachter hang. Ik hoor veel goede berichten over de nieuwe burton schokdempers. Maar ik kan ook nog aan een set Monroe komen, die is als het goed is ook iets steviger. Wat te doen? Een set verstelbare avo's is wel heel mooi, maar vind ik wel erg aan de prijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door schermer op za 12 mar, 2022 12:32, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: Koppeling, ruitrubber en schokdempers

Bericht door schermer » zo 13 mar, 2022 12:04

Deze koppeling bedoelde ik. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Re: Koppeling, ruitrubber en schokdempers

Bericht door marcopr » zo 13 mar, 2022 15:00

Voorruitrubber van Burton heb ik goede ervaring mee.
Nooit ergens anders één gekocht, kan dus niet vergelijken.
Voor, destijds mijn, AK400 rondom Burton schokbrekers gemonteerd. Mooi strak rijgedrag.
Tot zover de Burton reclame.
Verder alleen ervaring met batteurs en frotteurs.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Data58
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: do 29 nov, 2018 21:51
Locatie: Zwolle

Re: Koppeling, ruitrubber en schokdempers

Bericht door Data58 » ma 14 mar, 2022 09:26

Ik heb Monroe schokbrekers gehad onder mijn Burton, ongeveer 8000 km mee gereden. Deze vond ik met name achter te slap (kan mogelijk het hoogte verschil zijn met de Burton waardoor mogelijk geen optimale werking). Ik heb deze daarom vervangen door nieuwe Burton schokbrekers en daar ben ik zeer tevreden over (1500 km).
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]

Plaats reactie