Electronische ontsteking?

Plaats reactie
Pchof
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 jul, 2020 12:02

Electronische ontsteking?

Bericht door Pchof » zo 15 jan, 2023 11:19

Hoe zie ik van buitenaf, zonder alles open te halen, of ik een 123 electronische ontsteking heb?
Ik heb het instructie filmpje op de site van MCC verschillende keren bekeken en dan zie je uit het omhulsel van de koeling een rode, gele en zwarte draad lopen. Rood male connector, geel een zwart female connector. Kan ik het anders bij de bobine zien?
Graag tips, foto's of uitleg hierover. Hij start in ieder geval meteen! Loopt mooi stationair, ik dacht dat dit oa voordelen waren van 123....

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Electronische ontsteking?

Bericht door RobM » zo 15 jan, 2023 11:49

kijk bij de bobine.
als daar een gele en zwarte draad aan zitten heb je 123 ontsteking
als er 2 draden aan zitten die uit de koeltunnel komen een ander soort electronische ontsteking
als daar een draad die uit de draadboom komt en één draad uit de koeltunnel dan heb je puntjes.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Pchof
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 jul, 2020 12:02

Re: Electronische ontsteking?

Bericht door Pchof » zo 15 jan, 2023 12:36

RobM schreef: zo 15 jan, 2023 11:49 kijk bij de bobine.
als daar een gele en zwarte draad aan zitten heb je 123 ontsteking
als er 2 draden aan zitten die uit de koeltunnel komen een ander soort electronische ontsteking
als daar een draad die uit de draadboom komt en één draad uit de koeltunnel dan heb je puntjes.

Gr Rob
Idd geel en zwart aan de bobine. En als ik de draden naar beneden volg komen ze uit een zwarte dikke holle buis met ook nog een rode. Dus exact zo als in het MCC filmpje.

Plaats reactie